Dicetel Nedir?

Sindirim sistemi oldukça hassas yapıda olabilir. Özellikle bazı kişiler farklı gıdalardan dolayı spazm şeklinde rahatsızlıklar yaşayabilirler. Sindirim sistemi sorunları çok farklı nedenlerden meydana gelebilir. Ayrıca beslenme düzeni de oldukça önemlidir.

Tüm bunların yanında ek olarak tedaviye ihtiyaç duyulmaktadır. Hekim tavsiyesiyle kullanılması önerilen Dicetel bu tarz rahatsızlıklarda rahatlama sağlayan bir ilaçtır. Yuvarlak ve turuncu renkli Dicetel tabletler safra ve bağırsak kanalına etki ederler.

Bağırsak ve safra kanalı kaynaklı ağrılarda ve spazmlarda kullanılan Dicetel, hissedilen ağrının hafiflemesine yardımcı olan bir ilaçtır. Mide ya da bağırsak rahatsızlıklarına sahip olan kişilerde çok farklı rahatsızlıklar ortaya çıkabilir. Kramp, mide ağrısı çekme, kabızlık, ishal ya da hem kabız hem ishal olma durumu, şişkinlik gibi rahatsızlıklarda Dicetel kullanılmaktadır.

Dicetel Ne İşe Yarar?

Safra ya da bağırsak kanalından kaynaklanan rahatsızlıklarda kişiler ağrı hissedebilirler. Mide ya da bağırsak kaynaklı şikâyetler günlük hayatı zorlaştıran rahatsızlıklar olabilirler. Kişiler spazm ya da ağrı kaynaklı olarak yaşam kalitelerinde düşüş yaşarlar.

Kabızlık, ishal, şişkinlik, ağrı en çok rastlanan şikâyetlerdir. Dicetel ne işe yarar sorusu tam da bu rahatsızlıklara verilebilecek bir cevap içermektedir. Dicetel, bahsedilen rahatsızlıkların giderilmesinde fayda sağlar. Safra ve bağırsak kanalına etki eden ilaç ağrıların azalmasında ve hissedilen diğer şikâyetlerin ortadan kaldırılmasında yardımcıdır.

Dicetel 50 Mg

Dicetel 50 mg ilaç, gastrointestinal rahatsızlıklara etki eden pinaverium bromür etken maddesine sahiptir. İlacın içerdiği etken madde bağırsağın normal çalışma düzenine dönmesine yardımcıdır. İlaç, antispazmodik yani spazm giderici gruba dâhildir. Spazm denilen olay, ağrı hissedilecek şekilde kasılma meydana gelmesidir. Dicetel bu ağrıların ve spazmların giderilmesine yardımcı olur.

Dicetel Nasıl Kullanılır?

Dicetel nasıl kullanılır sorusunun cevabı genel bir şekil içermekle birlikte bazı durumlarda değişiklik gösterebilir. Dicetel 50 mg tabletin normal olan kullanım şekli günde üç kere, bir tablet şeklindedir. Normal doz dışında doktorunuzun önerdiği farklı doz oranları da olabilir. Günde iki kere, iki tablet şeklinde ya da günde en fazla toplamda altı tablet olacak şekilde bir doz ayarlaması yapabilir.

Bu karar hekimin vereceği bir karardır. Dicetel, baryum lavmanından evvel de kullanılabilen bir ilaçtır. Bu durumdaysa doktorun ziyaret edileceği güne dek, üç gün süresince tablet alınır. Lavman öncesinde alınan normal doz günde iki kere, 2 tablettir. Ancak en net kararı hekim verecektir.

Dicetel tabletin alınmasında dikkat etmek gerekir. Dicetel, yemek ortasında alınması gereken bir ilaçtır. Tabletler bütün olarak alınır ve yeterli miktar suyla yutulur. (Bir bardak su) Tabletler asla ezilmemeli, çiğnenmemeli ya da emilmemelidir.

İlacın her gün aynı saat dilimlerinde alınması tedavi açısından daha faydalı olacaktır. Dicetel kullanımı çocuklarda önerilmez. Hamileler ve emziren anneler doktora danışmadan asla ilaç almamalıdırlar.

Dicetel Yan Etkiler

Dicetel yan etkiler, ilaç içindeki etken maddeye duyarlı olan kişilerde ortaya çıkabilir. Eğer ilaç aldıktan sonra nefes almada zorluk yaşanırsa, dilde, boğazda, yüzde ya da dudaklarda şişlik meydana gelirse, kaşıntı, kızarıklık, döküntü veya ürtiker benzeri rahatsızlıklar oluşursa Dicetel’e karşı alerji olabilir. Böyle durumlarda Dicetel kullanılmamalı ve acil olarak doktora başvurulmalıdır.

Dicetel kullanımıyla ilgili ciddi yan etkiler arasında hasta hissetme durumu, yutmada zorluk, mide ya da karın ağrısı, bağırsakta ya da midede ortaya çıkan rahatsızlıklar yer alır. Böyle durumlarda mutlaka doktora başvurulmalıdır.

Dicetel ile ilgili ciddi olarak tanımlanabilecek yan etkiler çok seyrek görülmektedir. Konuyla ilgili olan hekim zaten gerekli incelemeleri yaparak en uygun doz miktarını ve kullanım şeklini önermektedir. İlaç alınırken son kullanma tarihine dikkat edilmeli, son kullanma tarihi geçmiş ilaçlar asla satın alınmamalıdır.

Dicetel Fiyat

Bağırsak kaynaklı rahatsızlıklarda kullanılan Dicetel, Abbott ilaç firmasınca satışa sunulmaktadır. Dicetel fiyat nedir diye merak edenler için açıklanan resmi satış fiyatından faydalanmak gerekir. En son 4 Nisan 2020 tarihli açıklamaya göre Dicetel fiyatı 49,19 TL şeklindedir.

Dicetel Muadili

Dicetel muadili yani aynı etken maddeye sahip olan ilaçlar çoğu kişi tarafından merak edilen bir durumdur. Pinaverium bromür etken maddesine sahip olan ilaçlar arasında Dicetel 50 mg 40 film tablet, Dicetel 50 mg 80 film tablet, Pinades 50 mg film kaplı 40 tablet, Pinades 50 mg film kaplı 80 tablet yer almaktadır.

Dicetel Kullananlar Yorumlar

Bağırsak kaynaklı rahatsızlıklar pek çok kişinin karşılaştığı rahatsızlıklardır. Bu tip sorunlarda Dicetel kullananlar yorumlar kısmında yer almaktadır.

• Midemde yer alan fıtık nedeniyle ameliyat geçirdim. Ameliyat sonrasında doktorum Dicetel ilacını yazdı. Yemek esnasında aldığım ilaç yediğim yemeklerin şişkinliğe yol açmasını engelliyor.
  • Dicetel kullanımını bağırsakların dostu olan bir ilaç kullanımı olarak tanımlasam yanlış olmaz. Bağırsak rahatsızlıklarında büyük ölçüde fayda sağlıyor.
  • Birkaç yıldır gaz problemi yaşıyordum. Oldukça yoğun şekilde ve sık olmak kaydıyla gaz çıkarıyordum. Bu sorun yaşamımı oldukça kötü etkiledi. Doktorum sorunla ilgili olarak Dicetel yazdı ve aynı zamanda gastroenteroloji bölümünde de tedavi olmamı önerdi.

Bir Yorum

1. Diecetel bagirsak sorunlarını gidermeye birebir mutlaka kullanın derim iyileştiğinizi göreceksiniz