Andorex Sprey Fiyat ve Kullananlar

Özellikle kış aylarında görülen üst solunum enfeksiyonlarında kullanılan Andorex sprey diğer ilaçlar ile verilen hastalığın yenilmesine yardımcı olan bir ilaçtır. Özellikle tadı ve içeriğindeki ferahlatıcı aroması ile bademcikleri şişen veya nefes almakta zorluk çeken hastalara yardımcı olmaktadır. Sadece üst solunum yolu enfeksiyonlarında değil diş eti veya diş çekimi gibi ağız içi operasyonlarından sonra yaraların enfeksiyon kapmaması içinde kullanılmaktadır. İçeriğindeki nane aroması ile ağız kokunu bir nebzede olsa hafifletmektedir. Ağız içerisindeki bakterilerden koruyarak yaranın daha hızlı iyileşmesini sağlamaktadır.

Andorex Gargara Konumuzuda Okuyabilirsiniz

Andorex Sprey Nedir?

Andorex sprey yeşil cam şişede muhafaza edilen ağız bölgesine kolaylıkla sıkılabilmesi için tasarlanan nane aromalı bir çözeltidir. Andorex sprey ağız boğaz ve diş iltihaplarında kullanılan bir çözeltidir. İçeriğindeki etken maddeleri sayesinde ağız içerisindeki bakterileri öldürebilmekte yaranın iltihaplanmasına veya enfeksiyonun ilerlemesine engel olmaktadır. Andorex spreyin etken maddesi ise benzidamin, hidroklorür ve klorheksidin glokonat maddeleridir. İçeriğindeki maddeler sayesinde ulaşılamayacak bakterileri bile öldürebilmesi hastalanmanın önüne geçebilmektedir.

Andorex sprey ağız, diş ve boğaz enfeksiyonların tedavilerine yardımcı olmaktadır. Antiseptik bir çözelti olduğundan dolayı enfeksiyona neden olan mikropları öldürmekte ve ağız içerisindeki bakterileri yok etmektedir. Piyasada aynı işlevi gören ve ağız, diş, boğaz iltihaplanmaların tedavilerine yardımcı olan Andorex gargarası da bulunmaktadır. Aynı hastalıkları tedavi eden gargara ve sprey aynı etken maddeleri barındırmaktadır.

Andorex Sprey Ne İşe Yarar?

Andorex sprey Boğaz ağrısı, bademcik iltihabı, soluk borusu iltihabı, farenjit, aftöz lezyonların oluşması, tonsilit, gingivit veya diş eti rahatsızlıklarından kaynaklanan sorunlarda, diş çekilmelerinde iltihap ve ağrılı sebepler ile gelinen her şikâyete verilebilen bir ilaçtır. Andorex sprey ağız veya boğazdan dolayı yutma yetisini kaybetmiş olan hastaların daha iyi yutkunabilmeleri için verilmektedir. Kemoterapi, radyoterapi gibi önemli tedavilerden sonra ağızda yaşanılan yara veya iltihaplanmaları da durdurmak için kullanılmaktadır.

Ayrıca sadece iltihaplanmalarda değil ağız içerisinde diş eti çekilmelerinde, diş çekimlerinde veya yapılan dikişli operasyonlarda, karşılaşılan herhangi diş eti rahatsızlıklarında, diş plaklarının oluşumunda, dil iltihaplanmalarında da kullanılan bir çözeltidir.

Andorex Sprey Nasıl Kullanılır?

Andorex sprey ağız içi iltihaplanmalarında, ağrı kesici ve ağız içerisindeki mikrop oluşumunu engelleyerek öldüren bir ağız içi solüsyonudur. Andorex sprey doktor tavsiyesi ile alınması gereken bir ilaçtır. Diğer ilaçlar gibi de içeriğindeki etkenlerden dolayı fazla kullanımı insan sağlığına zarar verebilmektedir. Doktorun verdiği dozda ve zamanda kullanılması gerekmektedir. Tedavi süresince doktorun verdiği talimatlara göre hareket edilmesi çok önelidir. Aksi takdirde yanlış kullanım veya talimat dışı kullanımlar hastalığın seyrini değiştirebilmektedir.

Andorex spreyi kullanmadan önce olumlu bir sonuç alabilmek için ilacı birkaç defa havaya püskürtmek gerekmektedir. Ağız içerisine kolayca ulaşabilmesi için özel olarak tasarlanan uzun püskürtme çubuğu ile ağız için her yerine ilaç püskürtülebilmektedir. Havaya püskürtülen ilaç daha sonra ağız içerisine doktor talimatlarına da uyarak belirli dozlar ile sıkılması gerekmektedir. İlaç sıkıldıktan sonra etki edebilmesi için yaklaşık olarak 20 veya 30 saniye kadar ağızda tutulması ve tükürülmesi gerekmektedir. Kesinlikle yutulmaması gereken bir ilaçtır. İlacın daha iyi etki edebilmesi için su veya herhangi bir içecek ile ağız içinin çalkalanmaması gerekmektedir. Ayrıca andorex sprey aç veya tok karnına fark etmek sizin doktorun söylediği dozlarda alınması gerekmektedir. Fakat sprey sıkıldıktan sonra belli bir süre yemek yenilmemesi spreyi ağıza sıkmadan önde dişlerin fırçalanması çok önemlidir.

Andorex Sprey Hamilelikte Kullanımı

Hamilelik döneminde Anne karnında büyüyen bebek her şeyden kolayca etkilenebilmektedir. Bu yüzden de hamile olan bir kadının hastalanmaması ve ilaçlara maruz kalmaması gerekmektedir. Fakat bazı durumlarda ilaç kullanılabilmektedir. Doktor tavsiyesi ile hamilelere önerilen ilaçlar kullanmaktadırlar. Hamilelik durumunda Andorex sprey kullanılmaması gerekmektedir. Eğer kullanılmış ise bir doktora veya kadın doğum doktorunun bilgilendirilmesi çok önemlidir. İçeriğindeki etken maddelerin anne ve karnındaki çocukta herhangi bir komplikasyon gelişip gelişmeyeceği bilinmediğinden dolayı hamilelerin andorex sprey kullanması tehlikeli olabilmektedir. Hamile olan kadınların andorex sprey veya gargara kullanması kesinlikle uygun değildir. Hamilelik süreçlerinde kullanılacak ağrı kesici veya bu tarz ilaçlar kullanılmadan önce doktora başvurulması gerekmektedir.

Andorex Sprey Reçetesiz Satılır Mı?

Andorex sprey eczanelerde reçetesiz olarak da satılabilmektedir. Ancak herhangi bir bilgi sahibi olmadan ve ilaç hakkında bilgi almadan kullanılması sağlık açısından olumlu olmamaktadır. Her ilaçta da olduğu gibi andorex spreyinin içeriğindeki maddelerde yanlış kullanımda ağız içeriğindeki iltihaplanmaları veya yaraları çoğaltabilmektedir. Bu yüzden de doktor tavsiyesi almadan kullanılmaması gerekmektedir. Ağızdaki enfeksiyonlara veya yanlış tedaviler uygulandığı esnasında yaraların iyileşme süresini de uzatabilmektedir. Andorex sprey tek başına kullanılabilecek bir ilaç değildir. Ağız içi iltihaplanmalarını kurutabilmek için doktorun önerebileceği ilaçlara da ihtiyaç duyulmaktadır.

Andorex spreyin kullanma talimatları olduğu kadar saklama talimatlarını da göz önünde bulundurmak gerekmektedir. Bu tür ilaçların içeriğindeki maddeler 25 derecenin altında karanlık bir ortamda saklanılması gereken bir ilaçlardır. Bu yüzden de alınacak her ilacın sadece tarihi önemli değildir. Nasıl muhafaza edildiği de çok önemlidir. Eğer ürünü açtıktan sonra ürün üzerinde veya tadında bir değişiklik var ise kullanılmaması gerekmektedir.

Andorex Sprey Fiyatı 2020

Diğer ilaçlarda da olduğu gibi ilaçların KDV oranları da düşünülerek her sene belirli bir miktarda zam yapılmaktadır. İlaçlar her sene aynı fiyatları ile kalmamaktadır. Belirli bir kriterlerde belirlenen ilaçların fiyatları her sene belirli aralıklar ile artmaktadır. Andorex sprey fiyatı 2020 KDV dâhil 20 TL civarındadır. Ancak Andorex sprey fiyatları emeklide veya sigortası olan kişilerde belirli bir oranlar yüzdelikleri alınmaktadır. Andorex sprey tek başına bir ilaç değildir. Bu yüzden de bu spreyin yanında rahatsızlığa göre de ilaç tedavisi uygulanması gerekmektedir. Verilen ilaçların ücretleri veya yüzdelikleri de bu kriterlere göre belirlenmektedir.

Andorex Sprey Hastalığın tedavisine göre doktor tavsiyesi ve yazacağı ilaç sayısı ile başlanmaktadır. Tedavinin süresine göre de andorex sprey kullanılmaktadır. Bu yüzden bazı durumlarda bir kutu ilaç yerine iki kutu kullanılması gerekmektedir. Böyle durumlarda ise doktorların rapor çıkarma yetkisi olduğundan dolayı Andorex sprey kullanım talimatlarına göre belirli bir fiyat aralığında verilebilmektedir.

Andorex Sprey Kullananlar

Andorex sprey kullananlar ağız içlerinde ve üst solunum yollarında oluşan enfeksiyonların yayılmasını ve bakterileri öldürebilmek için bu ilaçlara başvurmaktadır. Andorex spreyi kullanan çoğu kişi ağız içeriğindeki şiddetli ağrıları en aza indirdiğini de belirtmektedir. Şiddetli boğaz enfeksiyonlarında kaynaklanan nefes almada zorluk, yanma, batma gibi problemleri en aza indirmektedir. Doktor tavsiyesi ile kullanılan andorex sprey kullanıldığı andan itibaren ağız içerisindeki iltihaplanmaları tamamen yok etmese de kullanılan yardımcı ilaçlar ile birlikte kullanıcının ağrısını dindirebilmektedir.

Her ilaçta olduğu gibi andorex spreylerinde yan etkileri bulunabilmektedir. Andorex sprey kullananların en az % 2 sinde bazı yan etkiler görülebilmektedir. Bu yan etkenlerin görülmesinin sebeplerinden biri ise ilaç içerisindeki etken maddelerden bir tanesine karşı kişinin alerjisinin olmasıdır. Böyle durumlarda alerjik bir ortaya çıktığı andan itibaren bir doktora başrulması ve ilacın değiştirilmesi gerekmektedir.