Beklazon Krem Nedir? Beklazon Krem Nasıl Kullanılır?

Beklazon krem, Bilim İlaç Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından ruhsatlandırılmış olup, üretim merkezi Gebze Kocaeli’dir. 30 gramlık tüplerde ve beyaz gramajlı kutularda satışa sunulan etkili bir merhemdir. Beklazon mavi veya Beklazon merhem olarak halk arasında adlandırılan bu krem eczanede mevcuttur. Kortizonlu olması endişe verici olabilir. Kortizon ilaçları genellikle egzama ve sedef hastalığı problemlerinde etkilidir. Ülkemizde sık görülen bir hastalık olan egzamanın her türünde etkili olur.

Beklazon Krem Nedir?

Beklazon krem nedir, iltihaplı cilt hastalıklarının tedavisi için birebirdir. Her evin ecza dolabında olması gerekir. Beklazon krem cilde uygulanan ve egzama, sedef hastalığı, alerjik dermatit ve yüzde plak oluşumu gibi durumlarda kullanılan bir ilaçtır. Bu ilacın çeşitli biçimleri de vardır. Beklazon krem, losyon, merhem. Farklı yolları olsa da hepsi tek tek hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Uygulanacak derinin yapısına göre farklı şekillerde değişiklik gösterir.

Beklazon kremi (merhem): bu form nemli ve akıntılı lezyonların oluşumunda kullanılır. Bu durumda bu formu kullanmak daha doğrudur.

Beklazon Losyon: Islak ve tüylü cilt yüzeylerinde kullanım şeklidir.

Beklazon Merhem: Bu form kuru cilt yüzeylerinde, likenleşmiş ve pullu lezyonlarda kullanılır.

Yukarıdaki farklılıklardan dolayı 3 modül üretilmiştir.

Beklazon Krem Ne İşe Yarar?

Beklazon krem ne işe yarar sorusunun cevabı aşağıdaki gibidir;

• Sedef hastalığı (sedef hastalığı) tedavisinde kullanılır.
  • Çocuklarda ve yetişkinlerde atopik diskoid egzamayı (alerji ve plakla kendini gösteren bir deri hastalığı türü) tedavi etmek için kullanılır.
  • Farklı egzama türlerinin tedavisinde tercih edilmektedir.
  • Primer ve alerjik irritatif dermatit (radyasyon ve fiziksel etkenlerle kendini gösteren deri hastalığı) tedavisinde kullanılır.
  • Liken simpleksini (cildi, deri ekleri ve mukoza zarlarını etkileyen iyi huylu bir cilt rahatsızlığı) tedavi etmek için kullanılır.
  • Nörodermatoz (bir tür deri hastalığı) tedavisinde tercih edilir.
  • İntertrigo (bir tür cilt hastalığı) ve diskoid lupus eritematozus (yüzde plak oluşumuna neden olan bir cilt hastalığı) tedavisinde kullanılır.
  • Seboreik dermatit tedavisinde kullanılır.

Beklazon Krem Nasıl Kullanılır?

Bu ilaç sadece harici kullanım içindir. Doktorunuzun önerdiği doz ve zamanda kullanmalısınız. Kullanmadan önce kullanma talimatındaki talimatlara bakın. Kremi kullanmadan önce ve sonra ellerinizi yıkayınız. Önce etkilenen bölgeyi temizleyin ve kurulayın. Daha sonra bu kremi etkilenen bölgeye ince bir tabaka halinde uygulayın. Etkilenen bölge elleriniz ile sürüyorsanız bu kremi uyguladıktan sonra ellerinizi yıkayın.

Beklazon Krem Kullanıcı Yorumları

Bu kremi kullananlar, krem ​​hakkında genel olarak olumlu yorumlarda bulunmuşlardır. Kullanıcı yorumları sayesinde beklazon kremin farklı alanlarda kullanıldığı görülmüştür. Bu yüzden kullanıcı yorumlarını okumak bize fayda vermektedir.

Kullanıcı yorumlardan bir tanesinde sivilce izlerinin giderdiğini görebiliriz. En önemli yorumlardan bir tanesi olan haşerelerin yarattığı yaraların izlerine ve lekelere iyi geldiğini belirtiyor. Haşerelere hemen hemen herkes maruz kalmaktadır bu açıdan çok önemli bir bilgi paylaşılmıştır. Ancak kortizonlu bir ilaç olduğunu ve doktor kontrolünde kullanılması tavsiye edilir.

Beklazon Krem Fiyatı Nedir?

Beklazon krem fiyatı her dönem farklı şekilde olabildiğinden dolayı net bir fiyat verilmesi doğru olmayacaktır.

NOT: Bu ilaçlar, belirttiğimiz gibi her zaman reçeteyle ve doktor kontrolünde kullanılmalıdır.

Beklazon Krem Yan Etkileri

Aşağıdaki etkiler en hassas kişilerde görülür. Şiddetli ve çok ciddi yan etkiler yaşıyorsanız, bir sağlık uzmanına başvurmalısınız. Beklazon krem yan etkileri ortaya çıkma olasılığı hayli düşüktür. Aşağıdaki yan etkiler uzun süreli kullanımda ortaya çıkar ve kısa süreli kullanımda görülmez.

Çok ciddi yan etkiler

• Anjiyo ödem (yüz ve boğaz bölgesinde şişlik)
  • Alerji (aşırı duyarlılık reaksiyonları)

Ciddi yan etkiler

• Ciltte renk değişikliği
  • Ciltte hafif morarma
  • Kullanım sıklığı (hipertrikoz)
  • Deri altında hafif kanama
  • Kuru cilt
  • İğne ucu gibi cilt sorunları
  • Döküntü
  • Ciltteki bağ dokusu hacmi ve sayısında azalma
  • Cilt yüzeyine yakın damarların genişlemesi
  • Ciltte hafif çizgiler
  • Böbrek üstü bezlerinde hormon salgısının artması

Hafif yan etkileri

• Deride kaşıntı ve tahriş
  • Döküntü
  • Deride hafif yanma
  • Ürtiker
  • Akne gibi küçük yaralanmalar

Beklazon Krem Pişiğe İyi Gelir Mi?

Beklazon krem kortizon içerdiğinden pişik için kullanılamaz. Bu yüzden Beklazon krem pişiğe iyi gelir mi sorusunun cevabı hayırdır.

Beklazon Krem Mantara İyi Gelir mi?

Bu krem mantar hastalıklarında kullanılmamalıdır. Bu sebepten Balkazon krem mantara iyi gelir mi diye soranlara hayır gelmez.

Beklazon Krem Yaralara İyi Gelir mi?

Yaralara sürülmemektedir. Ancak  Beklazon krem yaralara iyi gelir mi yara izlerinin tedavisi için kullanılabilir.

Beklazon Krem ​​Nerelerde Kullanılır?

Beklazon krem nerelerde kullanılır, atopik egzama, diskoid egzama, birincil tahriş edici, alerjik dermatit, sedef hastalığı, liken simpleks, nörodermatoz, diskoid lupus eritematozus ve intertrigo gibi cilt rahatsızlıkları için endikedir.

Beklazon kremi astım semptomlarını önlemek için kullanılır. Ayrıca rinit, hafif ila orta dereceli ülseratif kolit ve sedef hastalığı ve egzama gibi iltihaplı cilt rahatsızlıkları gibi bir dizi başka durumu önlemek ve tedavi etmek için kullanılır.

Beklazon kremi, yüksek tansiyon, ailede diyabet öyküsü, osteoporoz, ailede glokom öyküsü, göz kataraktı, mide veya duodenum ülseri, bozulmuş karaciğer veya böbrek fonksiyonu, zihinsel sağlık sorunları veya steroid olan kişilerde dikkatli kullanılmalıdır. Çocuklarda ve alerji, tüberküloz, herhangi bir enfeksiyon türü veya ciddi karaciğer hastalığı olan kişilerde kullanılmamalıdır.

Beklazon Kremin Faydaları Nelerdir?

Cilt için önemli faydaları vardır. Cildin sağlıklı yapısı için kullanılan bir üründür. Doğru kullanıldığında hızlı iyileşme sağlar. Beklazon kremin faydaları;

• Cildinizin sağlıklı görünmesine yardımcı olur.
  • Cilt problemlerini önler. Egzama ve sedef hastalığını hızla iyileştirmeye yardımcı olur.
  • Ayrıca cilt alerjilerini de tedavi eder. Ciltteki kızarıklık ve kaşıntıyı giderir.

Beklazon Krem Yüze Uygulanabilir mi?

Beklazon krem yüze uygulanabilir mi? Evet, bu krem ​​yüze uygulanabilir. Ancak bu kremi asla gözünüze değdirmemelisiniz.

Beklazon Krem Kortizonlu mu?

Kullanılan pek çok krem için merak edilen içindekilerdir. Beklazon krem kortizonlu mu diye merak edenler evet, kortizonlu bir kremdir. Bu nedenle doktorun talimatlarına göre uygulanmalıdır.

Beklazon Krem Yanıklar İçin Kullanılır mı?

Beklazon merhem, krem ​​veya losyon yanıklar için değildir ve Beklazon krem yanıklar için kullanılır mı hayır kullanılmaz. Yanık durumunda yapılacak ilk şey; bir sağlık merkezine gidilmesidir. Çünkü uygulanacak tedavi yanığın derecesine göre değişebilir. Ancak halk arasında yaygın olarak kullanılan kremler bulunuyor; hametan, silverdin, fucidin, madecassol gibi kremler.

Beklazon Kremini Kimler Kullanmamalıdır?

• Bu merhemin etken veya yardımcı maddelerine alerjisi olanlar
  • 1 yaşından küçük çocuklar
  • Göz ve göz çevresine
  • Mantar (saçkıran veya kandidiyazis gibi) ve bakterilerin neden olduğu deri hastalıkları, mayaya bağlı birincil veya ikincil hastalıklar,
  • Gül hastalığı (rozasea), akne (akne vulgaris) ve ağız bölgesinde cilt sorunu (peri oral dermatit)
  • Suçiçeği, gece yanığı (herpes zoster), deri tüberkülozu
  • Suçiçeği gibi herpes grubu virüslerin neden olduğu hasta kişilerde
  • Çiçek hastalığı gibi viral cilt hastalıkları

Beklazon Krem Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler?

Beklazon’u kortizonlu olduğu için kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar var;

1 yaşından büyük çocukların kullanımına uygun değildir ve kısa bir süre, en fazla 5 gün kullanılmalıdır. İltihaplı cilt problemlerinde tedavi edicidir. Doktor tavsiyesi olmayan hamileler için uygun değildir. Etken maddesi olan beklazon ve yardımcı maddelere alerjisi olan kişiler için önerilmez.

30 günlük kullanımdan sonra herhangi bir fayda gözlenmezse bir doktora başvurunuz. Göz kapaklarında kullanıma uygundur ancak gözle temas ettirilmemelidir. Genital bölgede kullanmayın. Etkilenen bölgeyi kullanmadan önce temizleyin ve temiz cilde uygulayın.