Dex Forte Muadili ve Fiyatı

Dex Forte olarak bilinen ilaç 50 mg film kaplı tablet olarak bilinmektedir. İçinde bulunan yardımcı maddeler ise mannitol, kroskarmeloz sodyum, magnezyum stearat ve opadry II 85G18490; Polivinil alkol, titanyum dioksit, talk, polietilen glikol, lesitin olarak bilinmektedir.

Dex Forte Hap Nedir?

Dex Forte adı verilmiş olan bu uzun yıllardır çok fazla kullanılan bir ilaç haline gelmiştir. Bu nedenle insanlar Dex Forte Hap Nedir? diye merak etmektedir. Dex Forte ilacı steroidal olmayan anti-enflamatuar ilaçlar adı verilen ilaç grubunun arasında bulunan ağrı kesici bir ilaç olarak bilinmektedir. Genellikle eklem ağrıları için kullanılan bir ilaç olarak bilinmektedir.

dex-forte

Dex Forte Ne İşe Yarar

Dex-forte ne işe yarar diye merak edeb birçok kişi bulunmaktadır. Bu ilaçlar doktorlar tarafından veriliyor fakat birçok kişi tarafından bilinmiyor bizlerde sizler için Dex Forte ilacı hakkında bazı araştırmlar yaparak bazı sonuçlara ulaştık. Dex Forte ilacı birçok rahatsızlık için kullanılır ve birçok rahatsızlığa fayda sağlar. Bu ilacın kullanılması gerektiği yerleri siz değerli kişiler için aşağıda detaylı olarak belirttik.

İşte bu ilacın faydaları:

1. Baş ağrısı olan kişiler için oldukça ideal bir ilaçtır.
  2. Kişilerde olan şiddetli diş ağrıları bu ilaç sayesinde tedavi edilir.
  3. Diş eti iltihabı tedavisinde rahatlıkla kullanılan bir ilaçtır.
  4. Romatizmal ağrıların tedavi edilmesi amacı ile kullanılan kuvvetli bir ilaçtır.
  5. Kas-iskelet sistemi içinde olan ağrılarını iyileştirmek adına kullanılan önemli bir ilaçtır.
  6. Ameliyat olan kişilerde meydana gelen bazı ağrılarının giderilmesi için kullanılır.
  7. İncinme, burkulma, şişlik, durumlarda ağrının ve iltihabın giderilmesi için tercih edilir.
  8. Bel ağrısı, omuz ağrısı ve sırt ağrılarının yok olması için kullanılan önemli bir ilaçtır.

Dex Forte Muadili

Dex Forte ilacına eş değer olan birçok ilaç bulunmaktadır bu ilaçlar şu şekilde sıralanmaktadır.

İşte Dex Forte Muadili ilaçlar;

19. Vanceryl 50 mg
  20. Varles 25

Dex Forte Yan Etkileri

Günümüzde birçok ilaç kullanılmaktadır. Bu ilaçlardan Bir tanesi de Dex Forte olarak bilinmektedir. Her ilacın yan etkisi olduğu gibi Dex Forte İlacının Yan Etkileri bulunmaktadır. Bu ilacı kullandığınız süre zarfınca kendinizde farklı haller sezerseniz en yakın sağlık kurumuna gitmeniz gerekmektedir.

1. Bazı durumlarda yan etkisi bulunan bu ilacın cilt, ağız, gözler ve genital bölgelerde açık yaralar açar.
  2. Yüzün şişmesi veya dudakların ve boğazın şişmesi (anjiyonörotik ödem)
  3. Hava yollarının daralması nedeniyle nefes darlığı (bronkospazm) Bunların hepsi çok ciddi yanetkilerdir.

Yaygın yan etkiler:

1. Bulantı ve / veya kusma
  2. Karın ağrısı
  3. İshal
  4. Sindirim sorunları (hazımsızlık)
  5. Yaygın olmayan yan etkiler:
  6. Baş dönmesi (vertigo)
  7. Uyuklama
  8. Uyku bozuklukları
  9. Sinirlilik
  10. Baş ağrısı
  11. Çarpıntı
  12. Kızarma
  13. Mide sorunları
  14. Kabızlık
  15. Kuru ağız
  16. Şişme
  17. Cilt döküntüsü
  18. Yorgunluk
  19. Ağrı
  20. Ateş ve titreme hissi
  21. Genel halsizlik, halsizlik hissi

Nadir yan etkiler;

1. Ülser
  2. Kan kusması veya siyah dışkı ile kendini gösteren peptik ülser perforasyonu veya kanaması
  3. Bayılma
  4. Yüksek tansiyon
  5. Çok yavaş nefes almak
  6. Su tutma ve vücudun vücuttan şişmesi (örneğin ayak bileklerinin şişmesi)
  7. İştahsızlık (anoreksiya)
  8. Duyuların anormalliği
  9. Larinks bölgesinde şişme (larinks ödemi)
  10. Aniden gelişen böbrek bozukluğu (akut böbrek bozukluğu)
  11. Karaciğer hücresi hasarı (hepatit)
  12. Kaşıntılı döküntü
  13. Akne
  14. Artan terleme
  15. Sırt ağrısı
  16. Sık idrara çıkma
  17. Menstrüel düzensizlikler
  18. Prostat sorunları
  19. Anormal karaciğer fonksiyon testleri (kan testleri)

Çok nadir;

1. Nefes darlığı
  2. Hızlı kalp artışı
  3. Düşük kan basıncı
  4. Pankreasta iltihaplanma
  5. Karaciğer hücresi hasarı (hepatit)
  6. Bulanık görme
  7. Kulak çınlaması (kulak çınlaması)
  8. Cilde duyarlılık
  9. Işığa duyarlılık
  10. Kaşıntı
  11. Böbrek sorunları
  12. Düşük beyaz kan hücresi sayısı (nötropeni), az sayıda kan gevreği (trombositopeni)

Dex Forte Kullanım Şekli

Dex Forte kullanım şekli midede ve bağırsaklarda hem kanama hem de delinme gibi tehlikeleri meydana getirdiği söylenebilir. Eğer dışkı kanlı, siyah veya katranımsı ise; öksürükte kan ya da kahve telvesi gibi görünen kusmalarda kanama olduğunu işaret eden şikâyetlerden herhangi birisini kendinizde mevcutsa; acil olarak hekiminize bildirmeniz ya da herhangi bir sağlık kuruşuna gitmeniz gerekmektedir.

Doktorunuz dex forte’u size kullanmanız için tavsiye ettiyse o şekilde kullanmanız gerekmektedir. Bu ilacı kullanacağınız süre zarfınca doktorunuzun önerilerini dikkate almanız gerekmektedir.

Dex Forte ilacının her bir dozunu bir bardak su ile beraber içmenizde fayda bulunmaktadır. Bu ilacın gün içindeki toplam doz miktarı 75 mg’ı aşmaması oldukça önemlidir.

Dex Forte Reçetesiz Satılır Mı?

Dex Forte adı verilen ateş, ağrı ve burun tıkanıklığını gideren Dex Forte reçetesiz satılmamaktadır. Eğer bu ilaca sahip olmak istiyorsanız en yakın doktora giderek doktorunda onayını alarak reçete oluşturup ilacı eczanelerden satın alabilirsiniz.

Dex Forte İlacı Hamileler’in Kullanması Önerilir Mi?

Son zamanlarda bu ilacın kullanımı oldukça artmıştır. Fakat bu ilaç hamile olan kişiler tarafından kullanılmamalıdır. Eğer hamile olan kadınlar bu ilacı kullanmak istiyorsa ilk önce kesinlikle doktor ya da eczacı bir kişiye danışmalıdır. Bunun yanı sıra emziren annelerdin de merak ettiği en önemli konudur. Emrine kişiler bu ilacı kullanabilir mi? Fakat emziren annelerin Dex Forte ilacı kullanılması da tavsiye edilmez. Yani Dex Forte ilacı hamileler tarafından kullanılmamalıdır. Hamilelikte ve emzirme dönemlerinde Dex Forte kullanılması; anne karnındaki ve emzirilen bebek için zararlı etkileri mevcuttur.

Dex Forte İlacının Fiyatı Hakkında Bilgi

Son zamanlarda piyasada bulunmayan Dex Forte ilacının fiyatı son güncellemelerde 13.61 TL olarak belirlenmiştir. Aynı zamanda bu Dex Forte adı verilen bu ilaç SGK’sı olan kişilere SGK tarafından da karşılanmakta olan bir ilaç olarak bilinmektedir.

Dex Forte Regl Arısına İyi Gelir Mi?

Dex Forte regl ağrısı için oldukça önemli bir ilaçtır. Bu ilaç regl sancısı ve ağrılarının (dismenore) giderilmesi amacı ile kullanılan önemli bir ilaçtır.

Dex Forte Kullananlar Kimlerdir?

Dex Forte kullanan kişiler bu ilacı kullanırken kesinle doktor izni ile kullanmalıdır. Aynı zamanda bu ilaç yaşlılarda dikkatle kullanılması gerekir. Aksi halde yaşlıların sindirim sisteminde ağır yan etkilere maruz kalma olasılığı daha fazladır.

Dex Forte tablet 18 yaşından küçük çocuklara verilmesi önerilmeyen tavsiye edilmeyen bir ilaçtır.