Dexpass Efervesan Tablet Nedir?

Dexpass nedir? Dexpass efervesan tablet ağrı kesici, iltihap giderici ve ateş düşürücü bir ilaç türüdür. İçeriğindeki etken maddeler ise deksketoprofene trametamol ve parasetamol içermektedir. Her bir efervesan tablette 50 mg deksketoprofene eş değer 73,76 mg deskketoprofen trametamol ve 300 mg parasetamol bulunmaktadır. Dexpass içeriğindeki yardımcı maddeler ise sitrik asit anhidr, sodyum bikarbonat, sodyum klorür, polivinilpirolidon, polietilen glikol, suklaroz ve tatlandırıcı olarak limon aroması bulunmaktadır.

Dexpass içeriğindeki deksketoprofen trametamol maddeleri ile stroid olmayan iltihap giderici ilaçlar, antiinflamatuvar ilaçlar arasında ağrı kesici, iltihap giderici, ateş düşürücü özelliklerine sahip bir ilaç türüdür. Parasetamol ise içeriğindeki bileşenler sayesinde hastanın ateşini düşürerek, ağrıya sebep olan bölgede yoğunlaşmaktadır. Dexpass efervesan tablet içeriğindeki maddeler sayesinde kas ve iskelet sistemi ağrılarında, kadınların belirli dönemlerinde çektikleri karın ağrılarında, diş ağrısı ve ameliyat sonrası ağrılarında kullanılmaktadır.

Dexpass Efervesan Tablet Ne İçin Kullanılır?

Dexpass iltihap giderici ve ağrı kesici grubuna dâhil olan ilaç türünden bir tanesidir. İçeriğindeki etken maddeler sayesinde eklem ve kas sistemindeki oluşan iltihaplanmalara ve bu iltihaplanmalardan kaynaklanan ağrılara iyi gelmektedir. Eklemlerde meydana gelen kireçlenme, eklemi saran yumuşak dokudaki keselerde iltihaplanmalar, omurga ve kaburga arasındaki eklemlerde sertleşme, akut hastalığına bağlı eklem ağrıları, ameliyat sonralarında oluşan ağrılar ve regl dönemlerinde oluşan adet ağrılarında kullanılmaktadır.

Dexpass ne için kullanılır? Dexpass efervesan tablet birçok eklem ve kas ağrılarında kullanılan bir ilaçtır. Eklemlerde ve kaslarda oluşan ciddi iltihaplanmalarda ve yüksek derecede ağrılarda kullanılmaktadır. Oluşan eklem kas ağrıları ile birlikte diş ağrılarında, karın ağrılarında gut rahatsızlığı sonucunda meydana gelen parmaklarda şişkinlik ve iltihaplanmalara da iyi gelmektedir. İçeriğindeki parasetamol maddesi sayesinde ağrısı ve ateşi olan hastanın ateşini düşürebilmekte ve ağrısını kesebilmektedir.

Dexpass Kullanma Talimatı

Dexpass ilacını kullanmadan önce mutlaka doktorun verdiği talimatlara uyarak kullanılması ve talimatların unutulması gibi durumlarda eczaneye veya doktora başvurulması gerekmektedir. Hasta olan kişinin ihtiyacı olan Dexpass ilacının dozu ağrının şiddetine ve süresine göre ayarlanmaktadır. Bu yüzden de Dexpass efervesan tablet saati saatine ve ayarlanan doza göre alınması gerekmektedir. Doktor tavsiye etmediği sürece dozu yükseltmemek gerekmektedir. Ağrının cinsine ve şiddetine göre verilen doz günde üç defa verilmektedir. Eğer ağrı yüksek bir derecede ise doktor gözetimi altında doz yükseltilebilmektedir.

Dexpass nasıl kullanılır? Dexpass efervesan tablet ağızdan alınan bir ilaç türüdür. Ağrının şiddeti yüksek bir derecede ise ağrıyan bölgeye hemen nüfuz edebilmesi için aç karnına yemekten 30 dakika önce alınması gerekmektedir. Dexpass yeterli miktarda su ile tüketilmesi gerekmektedir. İçeriğindeki ağır maddelerden dolayı aç karnına mide bulandırabilmektedir. Tok karnında içilebilmektedir. Dexpass 18 yaşını doldurmamış olan çocuklarda kullanılmamaktadır. Belirli bir yaşın üzerinde ola yaşlılarda ise doktor dozu ayarlamadığı sürece 2 tabletten fazlasını kullanmaması gerekmektedir.

Dexpass Yan Etkileri Nelerdir?

Birçok ilaçta olduğu gibi Dexpass ilacı da alerjik reaksiyonlara sebep olabilmektedir. İlacı içtikten sonra vücutta oluşabilecek herhangi bir şişlik, kızarıklık, nefes darlığı, alerjik belirtiler, nefes darlığına yol açabilecek astım belirtileri gibi herhangi birinin olması ciddi yan etkilerinin belirtisi demektir. Bu belirtilerden herhangi birinin olması durumunda en yakın sağlık kuruluşuna gidilmesi gerekmektedir. Dexpax yan etkileri çoğu insan da bu şekilde görülebilmektedir. Kişilerde yaygın olarak görülen yan erkiler ise mide bulantısı, kusma, karın ağrısı, halsizlik, uyku hali, baş ağrısı, baş dönmesi, üst solunum yolu enfeksiyonları, kabızlık gibi belirtiler görülebilmektedir. Bu tür belirtiler hissedildiği anda ilaç kullanımı bırakılmalı ve belirtiler devam ediyor ise doktora gidilmesi gerekmektedir.

Dexpass ilacının seyrek yan etkileri de milyonda bir kere görülebilmektedir. Bu seyrek yan etkiler ise kan kusma veya siyah dışkı, yüksek kan basıncı, çok yavaş nefes alıp verme, iştah kaybı, duyu organlarında anormallikler, aniden gelişebilen böbrek bozuklukları, gırtlak bölgelerinde şişkinlik gibi belirtiler görülebilmektedir. Bu tip belirtilerde ilacı direk kesmeli ve vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna gidilmesi gerekmektedir. Bu düzensizliklerinde daha sonraları vücuda hasar vermemesi için doktora kullanılan ilaçların, nasıl kullanılması gerektiği, dozunun nasıl alınacağının söylenmesi gerekmektedir.

Dexpass Hamilelerde Ve Yaşlılarda Kullanımı

Dexpass kaç yaş için kullanılır? Sorusu akılarda kalan bir soru haline gelmektedir. Dexpass ilacı eklem ve kas iltihaplanmalarında meydana gelen ağrılar, diş ağrılarında, ameliyat sonrası ağrılarda kullanılan bir ilaç türüdür. Her ilaçta olduğu gibi Dexpass ilacında da belirli yaşlardaki kişilerin kullanımına onay verilmektedir. İçeriğindeki etken maddelerin ağır olması bazı yaş faktörünü etkileyebilmektedir. 18 yaşından küçük bir çocuğa Dexpass ilacının verilmesi çocuğun vücudunda hasarlara yol açabilmektedir. Bu yüzden kullanılacak olan her ilacın yaş faktörüne bakılması önerilmektedir.

Dexpass çocuklarda ve 65 yaş üstü yaşlılarda kullanılmaması gerekmektedir. 65 yaş üstü yaşlıların kronik rahatsızlığı genç bir insana göre daha fazla olduğundan dolayı yaşlı birinin içmesi zararlı olabilmektedir. Ayrıca 65 yaş üstü bireylerin birden fazla ilaç kullanma gibi durumları söz konusu olduğundan dolayı Dexpass ilacının kullanılmaması gerekmektedir. Sadece çocuklar ve yaşlılar değil aynı zamanda hamilelerinde kullanmaması gereken ilaçlardan bir tanesidir. Hamile olan kişilerin çok zor durumda oldukları bir süreçte doktor kontrolü adı altında kullanması gerekmektedir. Bazı durumlarda da Dexpass ilacını zor durumda kalarak içilmesi gerekmektedir. Bu gibi durumlarda doktorun gözetimi altında kalınması gerekmektedir. Ancak böbrek yetmezliği ve karaciğer yetmezliği yaşayan bir hasta asla bu ilacı kullanmaması gerekmektedir. İçeriğindeki maddelerin ağır olmasından dolayı akciğer veya böbreklerin fonksiyonları tam olarak çalışmıyor ise ilaç organlara ve vücuda zarar verebilmektedir. Bu yüzden de ilacı içmeden önce mutlaka bir doktora başvurulması gerekmektedir.

Dexpass İlacı Nasıl Saklanır?

Dexpass acı her ilaçta olduğu gibi çocuklardan uzak tutulması gereken türlerdendir. İçeriğindeki etkenlerin yüksek olması ve Dexpass kullananlar için önemli bir ilaç olduğundan dolayı kimsenin dokunmaması ve hastadan başka kimsenin içmemesi gereken bir ilaçtır. Dexpass her ilaçta olduğu gibi güneş ışınlarına ve ışığa maruz kalmaması gerekmektedir. 25 derecenin altındaki oda sıcaklığında ve karanlık bir yerde saklanılması gerekmektedir. İlaç alındıktan sonra son kullanma tarihine kadar kullanılmalı ve tarihi geçen bir ilaç asla kullanılmamalıdır. Ambalaj üzerinde yazan son kullanma tarihi eğer geçmiş ise Dexpass ilacı asla kullanılmamalıdır. Eğer Dexpass ilacı alındıktan sonra ambalaj üzeri bozuk veya yırtk ise tekrar eczaneye başvurulmalıdır.

İlacın doğru bir şekilde muhafaza edilmesi gerektiği gibi doğru bir şekilde ve zamanda da içilmesi çok önemlidir. Ambalajından çıkarılan bir tablet asla yerine geri koyulmamalı ve çıkarılan tablet içilmeyecek ise atılmalıdır. Her ilaçta olduğu gibi tablet dozunun düşürülmesi doktor tavsiyesi olmadan yapılmamalıdır. Tablet asla yarı yarıya kırılmamalı ve yutulmamalıdır. Kırılan ilaçlar zehirlenmelere yol açabilmektedir. İçilmeye başlanılan Dexpass ilacını tedavi sonra ermedikçe bırakılmaması gerekmektedir. İlacın işe yaraması ve tedaviye cevap verebilmesi için saati saatine kullanılmalı doktor tavsiyesine de uyulması gerekmektedir. İlacı kullanmadan önce de mutlaka kutu içerisindeki prospektüs okunmalıdır.