Dolin Merhem Ne İşe Yarar

Dolin Merhem

Vücutta ağrıya ve iltihaba neden olan faktörleri azaltan Dolin Merhem nedir? Dolin Merhem ne işe yarar? Dolin Merhem fiyatı 2021 gibi soruların cevaplarını ve daha fazlasını yazımızda sizleri için derledik.

Dolin Merhem Nedir?

Dolin Merhem etkin maddesi, Etofenamat ve Benzil Nikotinat olan medikal bir ilaçtır. İltihap giderici ve ağrı kesici özellikleri olan Dolin Merhem, kas romatizması, omurga ya da eklemlerde erozyona ve aşırı zorlanmaya bağlı oluşan kireçlenme, spondiloz, artroz, tendinit gibi hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır.

Dolin Merhem, kortizonsuz, anti-romatik, anti-inflamatuvar ve analjezik özelliklere sahip bir ilaçtır ve tüm eczanelerde reçeteli ya da reçetesiz olarak satılmaktadır.

Dolin Merhem kullanımı öncesi bilinmesi gerekenler;

• Dolin Merhem içeriğinde bulunan etkin ve yardımcı maddelerden herhangi birine karşı daha önce alerjik bir reaksiyon geliştirdiyseniz bu durumu doktorunuza anlatmalı ve bu ilacı kesinlikle kullanmamalısınız.
  • Dolin Merhem, gözler, dudak içi ya da burun içi bölgelere kesinlikle uygulanmamaktadır. Dolin Merhem yanlışlıkla ağız, burun ya da göz ile temas etmişse, derhal bol su ile yıkanması gerekmektedir.
  • Dolin Merhem kullanımı enfeksiyonlu, egzamalı, kabartılı ve isilik oluşmuş cilt yüzeyleri, yanık yaraları ve açık yaralara yapılmamaktadır. Bu tip durumlar ortadan kalktıktan sonra doktorunuza ya da eczacınıza danışarak Dolin Merhem kullanımına başlayabilirsiniz.
  • Dolin Merhem, gebelik ya da emzirme döneminde kesinlikle kullanılmamalıdır.
  • Dolin Merhem kullanımı esnasında başka bir ilacı da kullanmanız gerekiyorsa mutlaka eczacınıza ya da doktorunuza danışmanız gerekmektedir.
  • Dolin Merhemin yiyeceklerle ya da içeceklerle etkileşimi bulunmamaktadır.
  • Dolin Merhem kullanımı esnasında araç ya da makine kullanmanızı engelleyecek herhangi bir durum oluşmamaktadır.
  • Dolin Merhem içeriğinde bulunan Benzil Nikotinat isimli madde bazen cilt kızarıklıklarına ve yanma hissine sebep olmaktadır. Böyle durumlarda doktorunuza ya da eczacınıza Dolin Merhem kullanımına devam edip etmeyeceğinizi sormanız gerekmektedir.
  • Dolin Merhemin 65 yaş üzerinde kullanımına dair özel bir doz ayarlaması bulunmamaktadır.
  • Böbrek ya da karaciğer yetmezliği gibi hastalıkları olanlarda Dolin Merhem kullanımında herhangi bir doz ayarlanmasına gerek yoktur.
  • Dolin Merhemi kullanmayı unutursanız kesinlikle çift doz şeklinde uygulama yapmayınız.
  • Dolin Merhemi fazla kullandığınızı düşünüyorsanız mutlaka bol su ile kullanım yapılan bölgeyi temizlemeniz gerekmektedir. Aksi takdirde doz aşımı olabileceğinde Dolin Merhem yan etkileri oluşabilmektedir.
  • Dolin Merhem kullanımı esnasında etkilerinin çok az ya da çok fazla olduğunu düşünüyorsanız bu durumu eczacınıza ya da doktorunuza mutlaka söylemeniz gerekmektedir.
  • Dolin Merhem, 25 derecenin altındaki oda sıcaklığında saklanması gerekmektedir.
  • Dolin Merhemi çocukların ulaşamayacağı yerlerde muhafaza etmeniz gerekmektedir.
  • Son kullanma tarihi geçmiş ya da ambalajı zarar görmüş Dolin Merhemi kesinlikle kullanmamanız gerekmektedir.

Dolin Merhem Ne İşe Yarar?

• Spor yaralanmaları gibi ezilme, burkulma ve zorlanmalar sonucunda oluşan ağrıların tedavisinde Dolin Merhem kullanılmaktadır.
  • Dolin Merhem, kas romatizması, eklemlerde ve omurgada aşırı zorlanmaya bağlı olarak oluşan artroz, spondiloz ve kireçlenme gibi hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır.
  • Bursit ve dentinit gibi eklem çevresinde oluşan yumuşak doku iltihabı hastalıklarına bağlı gelişen ağrılar ve kasa gerginliklerinin tedavisinde de kullanılmaktadır.
  • Lumbago yani bel ağrısı, ağrılı omuz ve boyun tutulması, siyatik ağrısı, kaza ve yaralanmalar sonucu oluşan ağrıların tedavisinde de Dolin Merhem kullanılmaktadır.
  • Kas ve iskelet sisteminin yumuşak dokularda oluşan uzun süreli romatizmal hastalıklarının tedavisinde Dolin Merhem kullanılmaktadır.

Dolin Merhem Kullanımı

• Dolin Merhem, doktorunuzun verdiği talimatlara uygun olarak kullanılmalıdır. Tedaviniz bitene kadar doktorunuzun talimatları doğrultusunda Dolin Merhem kullanmanız çok önemlidir.
  • Doktorunuz ya da eczacınız Dolin Merhem kullanım dozu ile alakalı gerekli bilgiyi mutlaka size verecektir.
  • Dolin Merhem, 18 yaş üstü yani yetişkinlerin kullanması gereken bir ilaçtır.
  • Dolin merhem uygulama öncesi ellerinizi mutlaka yıkamanız gerekmektedir.
  • Dolin Merhemin sürüleceği hastalıklı bölgenin temiz ve kuru olduğundan emin olmak gerekmektedir.
  • Hastalıklı bölgeye çok ince bir tabaka şeklinde Dolin Merhem sürülmeli ve hafif masaj hareketleriyle cilt tarafından emilmesi sağlanmalıdır.
  • Dolin Merhemi sürdükten sonra birkaç dakika ilacın kuruması beklenmeli, krem kuruduktan sonra giyinilmelidir.
  • Dolin Merhem kullanımı bittikten sonra ellerinizi hiçbir yere temas ettirmeden bol su ve sabunla yıkamanız gerekmektedir.
  • Dolin Merhem uygulamasının ardından yaklaşık bir ya da iki saat sonra banyo yapılması gerekmektedir.
  • Dolin Merhem uygulanan bölgenin kesinlikle bandaj ya da benzeri örtülerle sarılmaması gerekmektedir. Ayrıca Dolin Merhem sürülen bölgeye kesinlikle sıcak havlu ya da sıcak su torbası uygulamaları yapmamak gerekmektedir.
  • Dolin Merhemin günde 3 ya da 4 kere fındık büyüklüğünde kullanılması gerekmektedir.
  • Ayrıca Dolin Merhem kullanım süresinin doktorunuz aksini söylemediği sürece iki hafta olması gerekmektedir.

Dolin Merhem Yan Etkileri

Dolin Merheminde diğer ilaçlarda olduğu gibi bazı yan etkileri bulunmaktadır. Bu yan etkiler genellikle Dolin Merhem içeriğinde bulunan etkin ya da yardımcı maddelere duyarlılığı olan kişilerde görülmektedir.

Dolin Merhem, geniş cilt yüzeylerine uygulanırsa ya da çok uzun süreli kullanılırsa, organ sistemlerini ve tüm vücudu etkileyebilecek yan etkilerin oluşma olasılığı bulunmaktadır.

Dolin Merhem kullanımı esnasında görülen ve yaygın olmayan yan etkiler;

• Ciltte kızarıklık oluşması,
  • Uygulanan bölgede kaşıntı hissi,
  • Uygulanan bölgede yanma hissi,
  • Kabarcıklar,
  • Ürtiker vb deri reaksiyonları görülebilmektedir.

Dolin Merhem kullanımı esnasında seyrek görülen yan etkiler;

• Bazı alerjik reaksiyonların oluşması,
  • Temas dermatiti (bölgesel alerjik reaksiyonlar)

Dolin Merhem kullanımı esnasında bu yan etkilerden herhangi birinin görülmesi durumunda derhal eczacınıza ya da doktorunuza bilgi vermeniz gerekmektedir. Dolin Merhem kullanımı bırakıldığında bu yan etkilerde ortadan kalkacaktır. Bu nedenle sağlık kuruluşuna gitmenize gerek bulunmamaktadır.

Dolin Merhem Fiyatı 2021

Dolin Merhem tüm eczanelerde reçeteli ya da reçetesiz olarak satılmaktadır. Dolin Merhem fiyatı, reçetesiz alındığında 26.87 TL’dir. Eğer Dolin Merhemi doktorunuza reçete ettirirseniz ücret ödemenize gerek yoktur. Çünkü Dolin Merhem ücreti SGK tarafından karşılanmaktadır.

Dolin Merhem Kullananlar

‘’ Dolin Merhem ile boynum tutulduğunda tanışmıştım. 1 hafta sağa sola döndüremediğim ve ağrıdan kıvrandığım boynumun ağrısını sadece bir kullanımda geçiren mucize kremi herkese tavsiye ediyorum’’

‘’Yaklaşık 6 yıldır romatizma hastasıyım. Özellikle kış aylarında dayanılmaz ağrılarım oluyordu ve ne sürersem süreyim ağrılarım dinmiyordu. Dolin Merhem ile tanıştığımdan beri neredeyse hiç ağrı yaşamıyorum. Özellikle romatizma ağrısı çeken herkesin kullanmasını öneriyorum. Ufak tefek eklem ağrılarında ve kas ağrılarında da işe yarıyor. Herkes evine mutlaka bu kremi alsın.’’

‘’19 yaşında oğlum üniversitede futbol takımındaydı. Sürekli düşüp elini, kolunu ya da bacağını yaralıyordu. Eve geldiğinde inanılmaz ağrılar çekiyordu. Sordum soruşturdum ve Dolin Merhem aldım. Sürdükten yaklaşık 10-15 dakika sonra ağrısını dindiren başka bir krem ile daha önce karşılaşmadım. Şimdi antremanlara giderken çantasına koyuyorum.’’