Dolven Şurup Ne İşe Yarar, Dolven Ne Kadar?

Bebeklerde ve çocuklarda ağrı kesici özelliği olan çok fazla çeşit ilaç yoktur. Hap, tablet veya kapsül şeklindeki ilaçlar çocukların kullanımına uygun olmadığından dolayı yetişkinlerin kullandığı ağrı kesicileri, ateş düşürücü ilaçları, iltihap giderici ilaçları kullanamazlar. Bunların yerine bu ilaç içerikleri ile aynı olan ama tablet değil de süspansiyon şeklinde olan yani şurup tarzı ilaçlar kullanabiliyorlar. Dolven şurup da onlardan biri. Hap şeklinde olarak ve şurup şeklinde olarak piyasaya sürülmüş ve çocuklarınızın kullanımına uygun hale getirilmiş. Çocuklarınızın sevmesi ve tiksinmemesi için, daha kolay içilebilir olması için portakal kokulu olarak tasarlanmış, şekerli bir tada sahiptir. Peki Dolven Şurup Nedir? Dolven Şurup Ne İşe Yarıyor? Dolven Ne kadar? Gibi bir çok sorunun cevabı nedir. Bu sorulara cevap bulabilmeniz için, çocuğunuza kullandığınız ilaçlar hakkında daha detaylı bilgiye sahip olabilmek için yazıyı dikkatlice inceleyin. İşte annelerin en çok kullandıkları, çocukların mama çantalarında her daim bulunması gereken Dolven Şurup hakkında her şey;

İlginizi Çekebilir;https://drkadinca.com/saglik/katarin-ne-icin-kullanilir-katarin-ne-kadar/

Dolven Şurup Nedir?

Dolven şurup koyu renkli şişelerde piyasaya sürülmüş, tatlı bir tada sahip, çocuklarınızın beğenerek içeceği hoş kokulu bir ilaçtır. Non steroid anti enflamatuvar ilaçlar grubunda yer alır yani aspirin ile aynı grupta yer alan bir ilaçtır.

Dolven Şurup Etken Maddesi

Dolvenin etken maddesi ibuprofendir. Her 5 ml lik ölçekte 100 mg ibuprofen içeriyor. Bunların yanında ilaç içeriğinde bulunan yardımcı maddeler de vardır. Metil hidroksibenzoat, propil hidroksibenzoat, aspartam tuzu, sukroz, polisorbat, sodyum karboksimetil selüloz,sodyum hidroksit, turunç yağı, günbatımı sarısı, kinolin sarısı, saf su da ilaç içeriğinde bulunan yardımcı maddeler arasında yer alıyor.

Dolven Nedir? Dolven Ne İçin Kullanılır

Ağrı kesici ve ateş düşürücü özelliği ile bilinen ve çocuk doktorları tarafında çokça reçete edilen ilaç şu durumlarda kullanılır;

-6 aylık veya 6 aydan daha büyük olan çocuklarda ateşin düşürülmesi amacıyla kullanılıyor.

-6 aylık olan ve 6 aylıktan daha büyük olan çocuklarda çok şiddetli olmayan hafif ve orta dereceli ağrıların giderilmesi için kullanılıyor.

-Çocuklarda meydana gelen, çocukluk çağı romatizmal hastalıklarda ortaya çıkan eklem ağrılarının giderilmesi için kullanılıyor.

Dolven Hangi Durumlarda Kullanılmaz?

-Her ilaç gibi bu ilaçta da allerjik reaksiyon ihtimali vardır. Çocuğunuzun dolven şurup içerisindeki etken maddeye veya içeriğindeki diğer yardımcı maddelere karşı allerjisi var ise bu ilacı kesinlikle kullanmamalısınız.

-Aspirin tarzı bir ilaç kullandıktan sonra çocuğunuzda herhangi bir allerjik reaksiyon gözlemlediyseniz dolven de asprin ile aynı ilaç grubuna dahil olduğundan bu ilacı kullanmayınız. Genellikle aspirine karşı allerjisi olan bireylerin dolvene karşı da allerjileri olabiliyor.

Çocuğunuzun tekrarlayan mide bağırsak ülseri, kanaması, veya bağırsak hastalıkları var ise bu ilacı kullanmayın.

-Çocuğunuzda şiddetli kalp yetmezliği var ise bu ilacı kullanmayın.

-Çocuğunuzda karaciğer yetmezliği var ise, ağır böbrek yetmezlikleri var ise, kanamaya eğilim var ise veya kalp le ilgili herhangi bir cerrahi operasyon geçirecekse bu ilacı kullanmamalısınız.

Dolveni hangi durumlarda Dikkatli Kullanmalısınız;

–Çocuğunuz astım hastası ise

-Çocuğunuzda daha önceden oniki parmak bağırsağı ülseri veya başka bir mide rahatsızlığı geçirmiş ise

-Çocuğunuzda böbrek fonksiyon bozukluğu var ise

-Çocuğunuzda karaciğer hastalığı var ise

-Çocuğunuzda kalp veya damar hastalığı var ise

-Sebepsiz olarak deri altı kanamaları veya çürüme meydana geliyorsa

-Çocuğunuzda üşüme, titreme, ensesinde katılık gibi durumlar ortaya çıkarsa hemen doktorunuza başvurunuz. Bu gibi problemler yaşıyorsanız ve çocuğunuz yukarıdaki gibi hastalıklara sahipse eğer doktorunuzun belirlediği şekilde ve onun belirlediği dozda kullanmanız gerekiyor bu ilacı. Bu tür rahatsızlıklara sahip bir çocuğunuz var ise onun sağlığı için kendi kafanıza göre bu ilacı kullanmamalısınız.

Dolven şurup Nasıl Kullanılır?

Dolven şurup aç karnına bir miktar su ile kullanılıyor. Dolven kullanımı sonunda çocuğunuz hazımsızlık çekiyorsa veya dolveni kullanmak istemiyorsa bir miktar yiyecek veya süt ile birlikte de verebilirsiniz.

Dolveni çocuğunuza nasıl vereceğiniz hakkında doktorunuzdan bilgi alınız. Doktorunuz ve eczacınız size en uygun talimatları verecektir.

Dolven kullanımında doz ayarlaması yapılırken çocuğun kilosunu ve yaşını dikkate almanız gerekiyor. Kg başına 20-30 mg lık dolven kullanılabilir.

-6 ay 1 yaş arasında: Günde 3 defa 2.5 ml verilebilir(yaım ölçek)

– 1-2 yaş: Günde üç dört defa 2.5 ml verilebilir(yarım ölçek)

– 3-7 yaş: Günde üç dört defa 5 ml (bir ölçek)

– 8-12 yaş: Günde üç dört defa 10 ml (iki ölçek)

Dolven şurup 7 kg ın altındaki çocuklarda kullanılmamalıdır. Ateş düşürücü olarak da kullanıldığı zaman 6 aydan küçük çocuklarda kullanılmamalı ve uzun süre kullanılmamalıdır.

Hamileler Dolven Kullanabilir Mi?

Hamileliğin birinci ve ikinci 3 aylık dönemlerinde dolven kullanmamalısınız. Hamileliğin son 3 ayında ise durum daha risklidir kesinlikle kullanmamanız gerekir. Hamileyseniz bu ilacı kafanıza göre kullanmayın mutlaka doktorunuza danışın. Doktorunuz sizin için gerekli olan en uygun ilacı veya en uygun dozu belirleyecektir.

Emziren Anneler Dolven Kullanabilir Mi?

Emziren annelerin dolven kullanımı önerilmemektedir. Çok gerekli olduğunu düşünürseniz kendi başınıza kullanmayın ve doktorunuza danışarak kullanın.

Kullanmam Gerekenden Fazla Dolven Kullandıysam?

Kullanmanız gerekenden daha fazla dolven kullandıysanız doktorunuz veya eczacınız ile görüşün.

Dolven Kullanmayı Unuttuysam?

Dolven kullanmayı ne zaman hatırlarsanız o zaman kullanabilirsiniz. Yeni dozun saati gelmişse eğer unuttuğunuz dozu kullanmanıza gerek kalmaz, üst üste iki doz almamalısınız.

Dolven Şurup Yan Etkileri

Allerji döküntü, nefes darlığı, dilde boğazda şişlik, nefes almada güçlük, kaşıntı, solunum yolu darlığı, astım, deride içi sıvı dolu kabarcık, ağızda su toplaması, deride kırmızı ve mor lekeler, üritiker veya ışığa aşırı duyarlılık gibi bir tablo ile karşılaşırsanız ilaç kullanımını kesin ve hemen en yakın sağlık kuruluşunun acil bölümüne başvurun. Bu gibi problemler ile karşılaşırsanız çocuğunuzun dolvene karşı allerjisi var demektir ve hemen hastaneye kaldırılması gerekebilir.

Çocuğunuzda görebileceğiniz ağır yan etkiler;

Anormal karaciğer fonksiyonları, aplastik anemi, beyaz kan hücrelerinde azalma, mide kanaması, bağırsak kanaması, vücudun enfeksiyonlarla savaşmasında zorluk, kanamaya yatkınlığın artması, pankreas iltihabı, karaciğer iltihabı, idrarda kan, halsizlik, akut böbrek bozukluğu da ağır yan etkileri arasında yer alıyor. Bu yan etkiler ile karşılaşırsanız çocuğunuzun yakın hastaneye görütün ve durumu doktorunuza bildirin.

Bunların yanında çocuklarda görmeye alışık olduğumuz ama diğerleri kadar ağır olmayan yan etkiler de vardır. Bunlar;

Döküntü, kaşıntı, mide yanması, kabızlık, ishal, baş ağrısı, iştah azalması, boğazda geçici yanma hissi, yorgunluk, sinirlilik, karın ağrısı.

Dolven Şurup Fiyat 2019

Dolven pediatrik 100 ml şurup fiyatı eczanelerde 9.35 tl dir.

Dolven Muadili

Calpol şurup