Elektra Plus Nedir?

Elektra Plus sarı renkli kokusu keskin olmayan berrak bir jeldir. Aktif etken maddesi olarak %1,25 oranında deksletoprofen ve %0,25 oranında ise tiyokolşikosid içermektedir. 1 g jelde etkin madde olarak 12,5 mg deksketoprofene, 18,45 mg deksketoprofene trometamol ve 2,5 mg tiyokolşikosid içermektedir. İçeriğinde bulunan yabancı madde ise Karbopol trometamin, etil alkol ve kötü kokmaması için lavanta esansı ve deiyonize su bulunmaktadır. 30 ve 50 g’lık beyaz tüpler halinde satılmaktadır. Elektra Plus içeriğindeki dekstrofene maddesinin en büyük özelliği steroid olmayan iltihap giderici, ağrı kesici ve ateş düşürücü özelliğine sahiptir. Tiyokolşikosid ise kas gevşetici ve ağrılı kas spazmlarını hafifletme özelliğine sahiptir.

Elektra Plus Ne İçin Kullanılır?

Elektra Plus kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarında, romatizmal hastalıklarda, kas ve eklemlerde meydana gelen burkulma, ezilme gibi durumlarda ortaya çıkan şişkinlik, ağrı gibi durumların hafiflemesinde ve tedavisinde kullanılan bir ilaçtır. Eklem ve kas rahatsızlıklarında bazı durumlarda ağız veya damar yolu ile alınan ilaçlar yetmeyebilmektedir. Bu yüzden de jel, merhem gibi ilaçlarda deriden kemiğe kadar nüfus etmesi ile doğrudan ağrıyan yere odaklanması ağrıları hafifletebilmektedir. Bu yüzden de eklem ve kas ağrıları gibi durumlarda kullanılan ilaçlar ile birlikte deriye sürülen Elektra Plus jelinin etkisi de büyük olmaktadır.

Elektra Plus içeriğindeki etken maddeler sayesinde ağrı kesici, iltihap giderici ve kas gevşetici özelliğindedir. Bu yüzden de Elektra Plus jelinin kullanıldığı yerler eklem çevresindeki dokuların iltihaplanması, eklemlerde ağrı, şişlik, tutukluk, eklemin şeklinin bozulmasına yol açan yangılı, kronik iltihaplı eklem hastalıkları, kasları kemiğe bağlayan tendonlarda iltihaplanma, kemik veya eklemi saran yumuşak dokunun üzerinde oluşan içi sıvı olan keselerin iltihaplanması sonucunda kullanılmaktadır. Ayrıca bel ağrıları, boyun ağrıları gibi durumlarda kaslarda meydana gelen gerginliklerde omurganın akut ve kronik ağrılı rahatsızlıklarda ve kaza, spor gibi yaralanmaların sebep olduğu kas ve eklemlerin burkulması, ezilmesi bunların sonucunda meydana gelen iltihaplanma, şişkinlik, ağrı gibi rahatsızlıklara kullanılan bir ilaçtır.

Elektra Plus Nasıl Kullanılır?

Elektra Plus doktor tavsiyesi olmadan her ilaçta olduğu gibi kullanılmamalıdır. Eklemlerde veya kaslarda ağrı hissediliyor ise bir uzman doktora başvurulması gerekmektedir. Elektra Plus jel halinde ve deriye temas ederek hızlı bir şekilde emilebilen bir ilaç türüdür. Elektra Plus jelini ağrılı veya sorunlu olan bölgeye bir miktar sürdükten sonra hafif hareketler ile masaj yaparak sürülmelidir. Günde 2 veya 3 defa sürülmektedir. Ancak doktorun tavsiye ettiği şekilde de sürülebilmektedir. Yaraya daha fazla temas edebilmesi ve etki edebilmesi için sürülen derinin bir yer ile temas etmeden bir süre beklenilmesi gerekmektedir.

Elektra plus kullanıldıktan sonra sürülen bölgenin güneşe veya UV ışınlarına karşı maruz kalmaması gerekmektedir. İçeriğindeki etken maddeler cildi güneşe karşı duyarlı hale getirebilmektedir. Dışarı çıkmadan önce koruyucu bir giysi giyinilmesi de tavsiye edilmektedir. Tedavi süresinde cilde sürülen jelin etkisi tedavi bitiminden 15 gün içerisinde yitirmektedir. Bu yüzden tedavi süresince ve tedavi bittikten sonra cilde sürülen güneş koruyucularından, böcek veya sinek savar losyonlardan, ve diğer cilt ürünlerinden korunmak gerekmektedir. Tedavi edilen cildi ilacı kullandıktan sonra hava almasını engelleyecek bandajların kullanılmaması gerekmektedir. Sıcak ve ya soğu su torbaları ile ilacın sürüldüğü bölgeye baskı yapılmaması gerekmektedir. Elektra Plus jeli 18 yaşından küçük çocuklarda kullanılmaması gerekmektedir. İlaç sürüldükten sonra deride kızarıklık kaşıntı gibi durumlar söz konusu olduğunda doktora başvurulması gerekmektedir.

Elektra Plus Kaç Saatte Bir Kullanılır?

Elektra Plus jel doktorun tavsiye ettiği şekilde kullanılması gereken bir ilaç türüdür. İçeriğindeki etken maddelerinin yoğun olmasından dolayı tedaviyi doğru bir şekilde kullanmayan kişi tedavi sürecinde olumlu yanıtlar alamaya bilmektedir. Bu yüzden de doktorun günlük olarak ne kadar süre ile sürüleceği ve günde kaç defa sürüleceğine dair bilgi edinilmelidir. Elektra Plus jel içeriğindeki prospektüsüne göre günde 2 veya 3 defa sürülmesi gerekmektedir. Bu yüzden de kişi doktorun verdiği tavsiyelere uymalı veya günde 3 defa sürebilecek olan Elektra Plus jelini belirli saatlere ayırmalıdır. Belirlenen saatler arasında ilacın düzenli olarak kullanılması gerekmektedir. Düzenli olarak belirli saatlerde kullanılmayan Elektra Plus jel etkisini yitirebilmekte ve ağrıları hafifletemeye bilmektedir.

Elektra Plus jel kullanılırken tedavi süresinde doktorun verdiği talimatları izlemek gerekmektedir. Doktorun söylediği talimatlara göre ilacı günde kaç defa sürüleceği ve ne kadar sürüleceği öğrenilmesi gerekmektedir. Verilen talimatlara göre de ilacı sürmek gerekmektedir. Günde 3 defa sürülen ilacı saatlere ayırmak gerekir ise sabah sabah, öğlen ve akşam saatlerine belirli aralıklara göre ayarlamak gerekmektedir. Sadece jel veya krem sürerken değil ağız veya damar yolundan alınan ilaçlarda da saati saatine almak gerekmektedir.

Elektra Plus Jel Fiyatı 2020

Elektra Plus Jel ATC sınıflamasının Kas İskeleti sistemi kategorisinde, antienlamatuar ve antiromatikler sınıfında bulunan bir ilaç türüdür. Elektra Plus Jel ilacının piyasada ise 29 adet eş değer ilacı bulunmaktadır. Elektra Plus jel Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı’nın aldığı karar ile 4 Nisan 2020’den itibaren KDV dâhil satış fiyatı ise 24,57 TL’dir. Elektra Plus jel kas ve iskelet ağrıları ile ilgilenen doktorlar tarafından reçete ile yazılan bir ilaç türüdür. Piyasada reçetesiz satılmamaktadır.

İlaç firmaları tarafından satışa sunulan Elektra Plus jelinin Sağlık Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılan araştırmalar sonucu verilen fiyatlandırmada her yıl belirli zamlar yapılmaktadır. İlaç sistemlerinde Elektra Plus jel ve bu gruptaki kremlerin veya jellerin içeriğindeki etken maddeleri gereği önemli bir yapıya sahip oldukları içinde fiyatlandırmaları biraz yüksek olabilmektedir. Reçete ile satılan Elektra Jeli SGK karşılayabilmektedir.

Elektra Plus Jel Kullananlar

Elektra Plus jel kas ve iskelet sistemlerindeki ağrılara, iltihaplanmalara, ezilmelere, şişkinliklere karşı iyi gelen bir ilaçtır. Bu şikâyetler ile doktora giden hastaların %99’u memnun kalmaktadır. İlaç içeriğindeki etken maddeleri hem ağrıya hem de kaslara iyi gelmesinden dolayı farklı farklı ilaçlar kullanmak yerine bir ilaç kullanılması bu konuda rahatsız olan kişileri epey rahatlatmaktadır. Yapılan araştırmalara göre Elektra Plus jelini doğru ve zamanında kullanılması zedelenmeleri, şişkinlikleri, ağrıları hızlı bir şekilde tedavi edebilmektedir.

Yapılan en büyük hatalardan bir tanesi eklem veya kas ağrıları sırasında doktora gidilmemesidir. Bu tip rahatsızlıklarda kesinlikle doktora başvurulması gerekmektedir. Elektra Plus jel sadece eklem ağrılarında değil boyun veya bel ağrılarında eğilim kalkma veya kola-bacak gibi uzuvların hareketlerinin kısıtlanmasında da kullanılan bir ilaçtır. Kullanılan bu ilaçtan belli bir zaman sonra şikâyetler azalabilmektedir. Derinin üzerine sürülen Elektra Plus jeli direkt olarak deriye nüfus etmesi ve hızlı emilimi sayesinde bölgede oluşan ağrılara çare olabilmektedir. Genelde 15 günlük bir tedavi verilmektedir. Bu tedavi süresinde doğru kullanıldığı takdirde Elektra Plus jelinin etkisi 3 günde görülmeye başlanmaktadır. Elektra Plus Jel içeriğindeki etken maddeleri ve kokusu ile hasta olan kişinin derisinde kötü bir koku ve renk bırakmamaktadır. Bu yüzden de kişi gönül rahatlığı ile bu ilacı kullanabilmektedir.