Ercefuryl Nedir? Fiyatı ve Muadili

Ercefuryl kısa sürede gelişen bakteri kökenli ishal tedavilerinde kullanılan bir ilaç türüdür. Yaz veya kış ayları fark etmek sizin her insanın başına gelebilecek ve doğru tedavi ve doz alımı sayesinde ise iyileşebilecek bir rahatsızlık durumudur. Bu rahatsızlık durumlarında ise her tedavide olduğu gibi doktor tavsiyesi olmadan veya fazla doz alımı yapılması ilacı kullanan kişiye zarar verebilmektedir. Bu yüzden de doktor tavsiyesi ile ilacın kullanılması gerekmektedir. Doğru tedavi yapılmadığı takdirde kişi zarar görebilmektedir. Ercefurly ilacının şurup, tablet gibi çeşitleri bulunmaktadır. Bu çeşitlilikler kişinin hastalık derecesine, yaşına bağlı olarak değişebilmektedir. Tüm ilaçlar gibi bu ilaç türünün de kendine göre yan etkileri bulunmaktadır. İlaç kullanıma başlanıldığı andan itibaren yan etkiler görülürse doktora başvurulması gerekmektedir.

Ercefuryl Nedir?

Ercefuryl nifuroksazıd etkin maddesi etkin maddesini içermektedir. Ağızdan alınan bir ilaç türüdür. 1 ölçeğin içerisinde 200 mg etkin madde bulunmaktadır. 60 ml sarı renkli bir cam şişede muhafaza edilmekte veya dozajına göre 12 kapsül içeren blister ambalajında piyasaya sunulmaktadır. Piyasada şurup, kapsül veya tablet şeklinde de sunulmaktadır. İçeriğinde yardımcı maddeler ise mısır nişastası, sakaroz, magnezyum, stearat içermektedir. Ercefuryl ilacı diğer ilaçlar gibi yan etkileri de bulunmaktadır. Ancak yan etkilerinden korunabilmek için doktor tavsiyesine uyularak reçetede yazılan doza göre içilmelidir.

Ercefuryl lokal etkili bir bağırsak antiseptiğidir. Genel durum bozukluğu, yüksek ateş, enfeksiyon ve zehirlenme gibi durumların gözlenmediği zamanlarda bakteriyel kökenli olduğu saplanılan akut ishal dönemlerinde kullanılmaktadır. Ayrıca hastalık sırasında oluşan su kaybının giderilmesinde ek olarak kullanılmaktadır. Su kaybının derecesine göre ağızdan veya damardan alınabilmektedir.

Ercefuryl Ne İşe Yarar?

Etkili bir bölgesel bağırsak antiseptiği olan Ercefuryl genel durum bozukluğu, yüksek ateş, enfeksiyon, zehirlenme gibi belirtilerin görülmedi durumlarda kötü bakteri oluşumlarında insanı rahatsız edebilecek durumlarda hastanın tedavi edilmesi için verilen bir ilaçtır. Vücudun kendini toparlayabilmesi ve yenilen yiyeceklerin kolay sindirilebilmesi için bağırsaklar önemli bir yapıya sahiptirler. Fakat bazı durumlarda bağırsaklar işlevsiz hale gelebilmektedir.

İşlevsiz hale gelen bağırsaklar kısa süre içerisinde kişiyi rahatsız edebilmektedir. Bu rahatsızlıklar ise ishal, fazla su kaybı gibi durumlardır. Bu rahatsızlığın önüne geçebilmek ve su kaybını önleyebilmek içinde Ercefuryl verilmektedir. Bununla birlikte ek olarak verilen bu ilacın yanında daha çabuk toparlanabilmek ve iyileşebilmek içinde düzenli beslenmek ve su kaybını önleyebilmek için günde ortalama 2 litre su içilmesi gerekmektedir.

Ercefuryl Nasıl Kullanılır?

Ercefuryl ilacı genellikle ağızdan alınan ilaçlardır. Çok zor durumda kalınmadıkça ve hasta fazla bir rahatsızlıkta olmadığı sürece oral olarak alınır. Ancak bazı durumlarda damardan da alınabilmektedir. Ercefuryl ilacı yaş faktörüne göre belirlenmektedir. 6 yaşından küçük çocuklara şurup altı yaşından büyük ve tablet kullanabilecek kişilere ise kapsül veya tablet verilmektedir. 2 yaşından büyük çocuklara günde 3 defa ve 1 ölçek verilmesi gerekmektedir. Tablet şeklinde alınacak olan Ercefuryl ise doktorun tavsiyesi ve reçetede yazılan ölçeklere göre alınması gerekmektedir. Bu tedavi süreci 7 günü aşmaması gerekmektedir.

Her ilaçta olduğu gibi tedavinin aksatılması veya fazla kullanılması zararlı olabilmektedir. Tedavi süreci boyunca doktorun tavsiye ettiği şekilde ilacın alınması ve bırakılması gerekmektedir. Aksi takdirde ilaçtan beklenilen tedavinin faydaları farklı yönde etkilenebilmektedir. Ayrıca kullanılan Ercefuryl tedavi süresince işe yaramıyor ve kişi kendini aynı hissediyor ise doktora tekrardan başvurması gerekmektedir. Alınan her tablet sırasında bol bol su içilmesi gerekmektedir.

Ercefuryl Yan Etkileri Nelerdir?

Tüm ilaçlarda olduğu gibi Ercefuryl ilacının içeriğindeki etken maddelere karşı alerjisi olan kişilerde yan etkiler olabilmektedir. İlaç alındığı andan itibaren nefes almada zorluk, yutmayı veya yutkunmayı zorlaştıran durumlar, ellerim, ayakların, bileklerin, yüzün veya dudakların şişmesi, ağız veya boğazın şişmesi, ani ve aşırı duyarlılık yanıtı gibi sorunlar ile karşılaşılıyor ise Ercefuryl ilacının içeriğindeki maddelere karşı alerjik bir durum söz konusudur. Ayrıca vücutta gözle görülen bir şekilde deride döküntü veya kurdeşen durumlarında ise ciddi yan etkiler olabilmektedir. Gün içerisinde bu tip yan etkiler ile karşılaşılır ise acil bir şekilde doktora veya en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerekmektedir. Küçük çocuklar ise bunların dışında nadiren kusma ve bulantı görülebilmektedir.

Ercefuryl ilacı tedaviye yanıt vermiyorsa ce hastanın şikâyetleri hızla devam ediyor ise doktora başvurulması gerekmektedir. Günde 6 defadan fazla sulu dışkılama devam ediyor ve 24 saatten uzun süren ishal, ateş ve kilo kaybı oluyor ise ilaç tedaviye yanıt vermiyor veya alerjik bir komplikasyon yaşandığı için doktora başvurulması gerekmektedir.

Ercefuryl Fiyatı 2020

Ercefuryl kapsül 100 mg 12 tablet kişinin yaklaşık 7 gün boyunca bakteri yüzünden oluşabilecek rahatsızlıkları ve su kaybını önleyebilmek için kullanılmaktadır. Genellikle bu şikâyetler ile gelen bir hastanın tedavi edilebilmesi için doktor tarafından yazılan reçeteler ile ilacın alınması gerekmektedir. her ilaçta olduğu gibi reçetesiz ve doktor tavsiyesi olmadan kullanılan ilaçlar kişinin sağlığını bozabilmekte ve zarar verebilmektedir. İshal ve ishalle birlikte su kaybına yol açan rahatsızlıklarda kullanılan Ercefuryl fiyatı 2020 Türkiye Cumhuriyet’i Sağlık Bakanlığı’na bağlı İEGM tarafınca ayarlanan KDV dâhil satış fiyatı 4.98 TL’dir. Kullanılacak olan ilacı doktor tavsiyesi üzerine reçete ile ve sadece eczanelerden alınması sağlık açısından çok önemlidir.

Ercefuryl Aç Mı Tok Mu İçilir?

Her ilacın kendine göre tedavi etme süreçleri ve etkenleri bulunmaktadır. Bağırsak rahatsızlıklarında ise Ercefuryl ilaçları kişilere doktorlar tarafından sıkça yazılan ve iyileşmeyi hızlandıran bir ilaç türüdür. Ancak bazı durumlarda kişiler doktora görünmek yerine ilacı eczanelerden almakta veya evde bulunan Ercefuryl ilacını kullanmaktadır. Doğru tedavi yöntemi ve doz alımı verilmemiş ise kişide yan etkiler ortaya çıkabilmekte veya zarar verebilmektedir. Genellikle tok karına alınan Ercefuryl ilacı bazı durumlarda doktor tavsiyesi ile birlikte aç karnına da alınabilmektedir.

Ercefuryl Reçetesiz Satılır Mı?

İshal ilaçların yan etkileri olduğu kadar tedavi yöntemleri de hızlı olabilmektedir. Sağlık Bakanlığı’nın aldığı kararlara ve talimatlara göre hiçbir ilaç reçetesiz satılmamaktadır. Her ilacın kendine göre etken maddesi bulunmaktadır. Ancak hangi ilacın kime göre alerjisi olduğu bilinmediğinden dolayı reçetesiz ilaç alımları genellikle bulunmamaktadır. İshal ilaçları her ne kadar zararsız gibi gözükse de etken maddeleri büyük olduğundan ve kana hızla karıştığından dolayı ilacı içen kişiye yararlı olabildiği kadar zararlıda olabilmektedir. Bu yüzden de reçete ile satılmaktadır.

Ercefuryl Kullananlar

Ercefuryl ilacının etken maddeleri diğer ishal ilaçlarına göre daha etkili olduğundan dolayı kullanan her kişide olumlu sonuç vermeyebilmektedir. Bu yüzden de % 50 kişilerde fayda sağlarken % 50 kişilerde ise işe yaramayabilmektedir. Doktor tavsiyesi ile verilen Ercefuryl reçete ile alınması gerekmektedir. Bu ilacı kullanan kişi ise doktorun tavsiye ettiği şekilde ve dozda kullanması gerekmektedir. Ercefuryl kullanan hasta şikâyetlerinde hala devam ediyor ve daha kötüye gidiyor ise doktora başvurması veya en yakın sağlık kuruluşuna gitmesi gerekmektedir. Kullanılan ishal ilaçlarında güçlü bir yapıya sahip olan Ercefuryl dikkatli bir şekilde kullanılması gerekmektedir.