Kalidren Nedir?

Kalidren ilacının her bir tableti 50 mg diklofenak potasyum içermektedir. Calidren ilacı 20 tabletlik bir blister ambalajında sunulmaktadır. NSAID sınıfına ait bir ilaç türüdür. Belirli eklem ağrıları nonsteroid antienflamatuar ilaçlar ağrı ve inflamasyon tedavilerinde kullanılmaktadır. İlacın etken maddesi diklofenak potasyum olduğundan dolayı insan vücutta oluşan iltihaba, ateşe ve ağrıya sebep olan belirli rahatsızlıkların hafifletilmesinde kullanılan bir ilaç türüdür.

Kalidren Ne İşe Yarar?

Kalidren ateşe ve ağrıya sebep olan rahatsızlıklarda kullanılan bir ilaç türüdür. Kalidren omurgayı oluşturan omurlardaki eklemlerde, omurlarla kaburgalar arası veya omurga kuyruk sokumu, leğen kemiği arası eklemlerde katılık, eklem hareketlerinin kısıtlanması, eklemlerde oluşan ağrılarda, iltihaplanmalarda kullanılmaktadır. Daha çok erkeklerde rastlanan romatizmal rahatsızlıklar, damla hastalığında da kullanılmaktadır.

Kalidren 50 mg film kaplı tablet sadece eklem ağrılarında değil kadınların her ay belirli dönemlerde çektiği regl sancılarında, ani gelişebilen vücut ağrılarında, şiddetli baş ağrılarında, diş çekimi ağrılarında kullanılmaktadır. Cerrahi operasyon sonrası yaranın iltihaplanması veya şişme sonucu ağrıması, damla nöbetlerinin ağrılı durumlarda, hasar veya alınan darbe sonucu oluşan ağrılarda da kullanılmaktadır. Kalidren ilacı diş ağrılarında, diş eti sorunlarında kaynaklanan ağrılarda, ağız içinde yapılan operasyonlardan sonra oluşabilecek iltihaplanmalardan kaynaklanan ağrılarda da kullanılmaktadır.

Kalidren Nasıl Kullanılır?

Kalidren 50 mg film tablet her ağrılı durumlarda kullanılmaması gerekmektedir. Her ilaçta olduğu gibi Kalidren ilacı da yanlış bir kullanımda ciddi zararlara yol açabilmektedir. Bu yüzden doktor tavsiyesi ile ilacın kullanılması daha doğru bir tedavi yöntemi olmaktadır. Tedavi süresinde kullanılan Kalidren ilacı hekimin belirlediği dozlarda alınması gerekmektedir. Doktor tavsiyesine uyulmadan kullanılan Kalidren tedaviye bazı durumlarda cevap veremeye bilmektedir. Bu yüzden Kalidren ilacını günü gününe saati saatine kullanmak gerekmektedir.

Doktor tavsiyesi ile belirlenen doz yeterli miktarda su ile alınması gerekmektedir. Kalidren ilacı tok karnına alınması gereken bir ilaçtır. Aç karnına alınan Kalidren ilacı mide bulantısı yapabilmektedir. Yemek yedikten bir saat sonra ilacın alınması gerekmektedir. Bu yüzden de tok karnına alınması daha doğru olacaktır. Yemekten bir saat sonra alınan Kalidren ilacı bol su ila tüketilmesi gerekmektedir.

Kalidren Fiyatı 2020

Kalidren 50 mg 20 tablet ilacı Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı’na bağlı İEGM tarafından 2020 yılı itibariyle KDV dâhil satış fiyatları 9,35 TL’dir. kutusundaki barkod numarası ile satışa çıkarılan Kalidren 50 mg 20 tablet orijinal sınıflandırmasında jenerik bir ilaç sınıfındadır. Reçete ile satılan Kalidren 50 mg 20 film kaplı tablet reçetesiz olarak verilmemektedir. Doktor tavsiyesi ile alınabilecek olan Kalidren SGK karşılayabilmektedir.

Kalidren Baş Ağrısı İçin Kullanır Mı?

Kalidren 50 mg 20 film kaplı tablet şiddetli baş ağrılarının hafiflemesinde de kullanılmaktadır. Oluşabilecek herhangi bir baş ağrısında da kullanılmaktadır. Fakat kullanılacak olan Kalidren ilacını kullanmadan önce bir aile hekimine veya uzman bir doktora görünmek gerekmektedir. Doktor tavsiyesi adı altında kullanılan Kalidren ilacı baş ağrısından, eklem ağrılarına kadar şiddetli bütün ağrılara iyi gelmektedir. Ancak alınacak her dozun doktor kontrolü ile alınması gerekmektedir. Oluşabilecek olası bir durumda doktora başvurulması gerekmektedir.

Kalidren Adet Kanamasını Keser Mi?

Kadınların adet dönemlerinde yaptıkları en büyük hatalardan bir tanesi çok ağrılı bir zamanda ağrı kesici kullanımıdır. Ağrı kesicilerin daha iyi ağrı kesebilmesi için şiddetli ağrılarda değil hafif ağrılarda içilmesi daha doğru olmaktadır. Ağrı kesicilerin çoğu adet kanamalarını azaltabilmektedir. Ağrı kesicilerin çok azı miligramı ve işlevinin yüksek dozda olmasından dolayı adet kanamalarını kesebilmektedir. Bu gibi dorumlarda uzman bir doktora başvurulması gerekmektedir. Kalidren ilacı ise işlevi ve ağrı kesici özelliğinden dolayı adet kanamalarını azaltabilmektedir. Ancak kesmemektedir. Doktorun tavsiyesi ile kullanılması adet dönemlerindeki sancıları azaltabilmektedir. Doğru ve zamanında kullanılması ağrıyı hafifletebilmektedir. Kalidren ilacı regl dönemlerinde kullanıldığında kanama kesilir ise bir kadın doğum uzmanına başvurulması gerekmektedir.

Kalidren Muadili

Kalidren ilacı diğer ağrı kesicilerde olduğu gibi muadilleri de bulunmaktadır. Kalidren ilacı çok amaçlı ağrı kesicidir ve insanın hayatını zorlaştıran ağrıları hafifletebilmektedir. Bazı durumlarda eczanelerde veya piyasada her ilaçta olduğu gibi Kalidren ilacı bulunmayabilmektedir. Bu durumlarda Kalidren ilacının muadilleri verilebilmektedir. Kalidren ilacı ile aynı etkin maddeleri taşıyan muadilleri aynı işlevi görebilmektedir. Aynı özelliklere sahip olan Kalidren muadilleri ise Dolarex, Cataflam, Dıcloflam, Dorado, Rapıdus ilaçlarıdır. Bu ilaçlar Kalidren ilacı gibi aynı özelliklere sahiptir. Kalidren muadilleri 50 mg 20 tabletten oluşmaktadır.

Kalidren Sinüzite İyi Gelir Mi?

Kalidren ilacının etkileri daha çok eklem ağrılarına, iltihaplanma sonucu oluşan ağrılara iyi gelmektedir. Ayrıca ağız, diş, diş eti, yumuşak doku zedelenmesi sonucu ağrı olması, üst solunum yolu enfeksiyonlarında oluşan ağrılarda, dişe ve şakaklara vuran ağrılara da iyi gelmektedir. Klaidren ilacını kullanan hastalarda sinüzite karşı iyi geldiğini ve baş ağrılarına ve burun bölgesindeki basınca da iyi geldiğini söylemektedir. Ancak bu tip kronik rahatsızlığı olan hastalar doktor tavsiyesi almadan kullanmaması daha iyi olacaktır. Bu tüp rahatsızlığı olan kişiler Kalidren ilacını kullanmadan önce doktora başvurması gerekmektedir. Oluşabilecek komplikasyonları önlemek adına ilaç kutusunun içeriğindeki prospektüsün okunması da gerekmektedir.

Kalidren Mi Dolarex Mi Daha Çok Etkilidir?

Kalidren etkili bir ağrı kesici grubunda olan bir ilaç türüdür. Her ağrı kesici gibi belirli dozları bulunmaktadır. Bazı ağrı kesiciler tok karnına alınırken bazıları ise aç karnına alınmaktadır. Kalidren ilacı içeriğindeki etken madde sayesinde şiddetli ağrıların hafiflemesine, iltihaplanmalardan dolayı oluşan eklem ağrılarına, diş ağrılarına, regl sancılarına ve birden fazla ağrılara iti gelmektedir. Dolerex ise Kalidren ilacının muadilidir. Kalidrenin muadili olan Dolerex ilacı aynı etken maddeye sahiptir. Bu yüzden de Kalidrenin bulunmadığı zamanlarda Dolorex ilacı da kullanılabilmektedir.

Dolerx ilacı Kalitren ile aynı işleve sahip olduğundan dolayı eklem ağrılarına, baş ağrılarına üst solunum yolu enfeksiyonlarından kaynaklanan ağrılara da iyi gelmektedir. Bu yüzden de Kalidren ve Dolerex ilaçlarının her ikisi de aynı etken maddeye sahip oldukları için etkili bir ağrı kesicilerdir. Kalidrenin birden fazla muadili bulunmaktadır. Bu muadillerin içeriğinde de aynı etken maddeler bulunmaktadır.

Kalidren Kullanan Hastalar

Tüm ilaçlarda bulunan etken maddeler Kalidren ilacında da bulunmaktadır. Kalidren ilacının içeriğinde bulunan etken maddelere karşı duyarlı olan hastalarda yan etkiler görülebilmektedir. Şiddetli ağrılara iyi gelen Kalidren ilacı bazı hastalarda alerjik bir durum ortaya çıkarabilmektedir. Kalidren ilacı günlük bir doz olarak alındığında her 1000 hastadan 1 ile 10 hasta arasında etkilenebilmektedir. Bu yüzdende ilaç alınmaya başlandığı andan itibaren alerjik bir durum görüldüğünde doktora başvurulması gerekmektedir.

Kalidren ilacı eklem ağrılarına kronik baş ağrılarına çok iyi gelen bir ilaçtır. Kullanan hastaların %99 bu şikâyetlerin azaldığını ve doktor tavsiyesi ile verilen tedavilerde olumlu sonuçlar elde edildiği de söylenmektedir. Kalidren ilacı doktor tavsiyesi alınarak kullanılması gereken bir ilaçtır. Tavsiye üzerine alınmaması gerekmektedir. Her ağrı kesicinin kendine has ağrı kesme özellikleri bulunmaktadır. Bu yüzden de alınacak her dozun doğru alınması gerekmektedir.