Katarin Ne İçin Kullanılır? Katarin Ne Kadar

Mevsim geçişlerinde çok dikkatli olunmadığı sürece öksürük, hapşırık, burun akıntısı, soğuk almaya bağlı ateş görülür. Bağışıklığımızı güçlendirerek yediğimiz içtiğimiz şeylere daha özen göstererek hastalığa yakalanmadan kurtulabiliriz ama bazen de hastalık bizim için kaçınılmaz olur. İşte bu kaçınılmaz sonu daha kolay atlatabilmek, sosyal hayatımızı ve iş hayatımızı olumsuz etkilemesine izin vermeden dinamik yaşam tarzımıza devam edebilmek için doktora başvurmamız gerekebilir. Doktorların sık sık reçete ettiği, eczacıların tavsiye ettiği ve herkesin ecza dolabında bulunması gereken bir ilaçtan bahsedeceğiz bugün. Katarin nedir? Katarin forte fiyatı, katarin yan etkileri, katarin ne kadar gibi bir çok soruya cevap bulacağınız makalemizi dikkatlice inceleyin.

İlginizi Çekebilir:https://drkadinca.com/saglik/nurofen-soguk-alginligina-iyi-gelen-mucize/

Katarin Nedir Ne İçin Kullanılır?

Katarin forte piyasaya 20 film tablet halinde sürülmüştür ve tabletin içerisinde laktoz monohidrat adı verilen sığır sütünden elde edilen bir madde bulunur. Beyaz renkli ve bir tarafı çentikli olan tabletlerin yutması bu çentik sayesinde biraz daha kolaylaşmıştır.

Katarin forte ağrı kesici, ateş düşürücü, balgam sökücü, burun ve boğaz tıkanıklığını giderici bir etkiye sahiptir. Üst solunum yolları enfeksiyonlarının tedavisinde, grip nezle gibi hastalıkların tedavisinde, bunlara bağlı olarak ortaya çıkan ateş, baş ağrısı, hapşırma, öksürük, burun akıntısı gibi problemlerin giderilmesinde kullanılır.

Katarin Forte u Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

-Şiddetli karaciğer ve böbrek yetmezliğiniz var ise

-12 yaşın altındaysanız

-Yüksek tansiyon ve taşikardiniz var ise

-Mao inhibitörü adı verilen psikiyatrik ilaç kullanıyorsanız

-Tabletin içerisindeki maddelere karşı herhangi bir reaksiyon gösterme olasılığınız var ise yani allerjiniz var ise

-Prostat adenomu denilen bir rahatsızlığınız var ise

-Midenizde peptit ülser rahatsızlığınız var ise

-Göz tansiyonunuz var ise

-Epilepsi rahatsızlığınız var ise katarin forte u kullanmamanız gerekiyor.

Eğer;

-Aneminiz var ise

-Akciğer hastalığınız var ise

-Alkol alıyorsanız

-Kalp ritim bozukluğunuz var ise

-Katarin içerisindeki etken maddelere eş değer başka bir ilaç kullanıyorsanız

-Yüksek tansiyon ve kalp damar rahatsızlığınız var ise

-Şeker hastalığınız var ise

-Tiroid fonksiyon bozukluğunuz var ise

-Uzamış QT sendromunuz var ise

-60 yaş ve üzerindeyseniz

-Serebral ateroskleroz hastasıysanız

-Bronşlarda iltihap veya harabiyet var ise Katarin forte u dikkatli kullanmanız gerekir. Herhangi bir olumsuzluk ile karşılaşmanız durumunda heme ilacı kesin ve doktorunuza danışın.

Katarin Forte Etken Maddesi

Parasetamol, Psödoefedrin, Oksalamin, Klorfeniramin içeriğindeki etken maddelerdir.

Katarini Nasıl Kullanmayılım?

Katarin forte kullanırken herhangi bir yiyecek veya içecek almayınız. Sadece su ile yutmanız gerekir. Alacağınız ekstra besinler veya alkol ile katarin kullanımı sonrası karaciğer toksititesi ortaya çıkabilir.

Hamileler Katarin Kullanabilir Mi?

Doktorunuza danışmadan asla katarin kullanmayın. Hamile değilseniz ve katarin kullanırken hamile olduğunuzu fark ederseniz de doktorunuza bu durumu bildirin.

Emziren Anneler Katarin Kullanabilir Mi?

Doktorunuz kullanmanızı söylemediği sürece katarin kullanmamanız gerekiyor. İlacı kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

Katarin Günde Kaç Defa İçilir

Katarin forte kullanımı doktorunuzun veya eczacınızın önerdiği şekildedir. Doktorunuzun yönlendirmediği durumlarda ise 6-8 saat arayla katarin içebilirsiniz. Günlük en fazla alabileceğiniz katarin forte sayısı 4 ü geçmemelidir.

Katarin Yan Etkileri

Her ilaç gibi katarinin de içerisindeki etken maddelerine karşı duyarlılığınız var ise vücudunuz reaksiyon gösterebilir. Böyle bir durumda katarin kullanmayı durdurmalısınız.

Katarinin yan etkileri arasında;

-Deri döküntüsü, kaşınma, ürtiker

-Döküntülü iltihaplı kabarcıklar

-Steven johnson sendromu

-Eritema multiform

-Kalpte ritim bozukluğu

-Kalbi besleyen damarlarda tıkanma

-Karaciğer işlev bozuklukları

-Aşırı duyarlılık

-Halüsinasyonlar görme

-Kan basıncının yükselmesi yani hipertansiyon gibi yan etkileri görmeniz durumunda ilacın kullanımını bırakın ve hemen en yakın sağlık kuruluşunun acil bölümüne başvurun. Bu şekilde ciddi yan etkiler çok seyrek görülür bunların yanında katarinin yaygın, seyrek ve çok seyrek yan etkileri olarak yan etkileri sınıflandırılmıştır.

Yaygın yan etkileri: Sinirlilik, uyku hali, baş ağrısı, baş dönmesi, sersemlik, bulantı, kusma, hazımsızlık, parestezi, karın ağrısı, ağız kuruluğu, kabızlık.

Yaygın olmayan yan etkileri: Yorgunluk, telaş hali, ajitasyon, papiler nekroz, üriner retansiyon, dizüri

Seyrek yan etkileri: Anemi, trombositopeni, nötropeni, pansitopeni, agranülositoz, lökopeni, allerjik reaksiyonlar, anoreksi, depresyon, irritabilite, bulanık görme, kabuslar, konsantre olamama,bulanık görme, kulakta uğultu, taşikardi, hipertansiyon, hipotansiyon, bronkospazm, diyare, bağırsak hareketlerinde artma, sarılık, mide yanması, deri döküntüsü, kaşıntı, balgamda koyulaşma, üritiker, anjiyoödem, allerjik ödem, eritema multiform, egzema, aşırı duyarlılık, halsizlik, göğüs sıkışması,

Katarin Şurup Nedir

12 yaşın altındaki çocuklar için piyasaya sürülmüş katarinin süspansiyon halidir. 6-12 yaş arasındaki çocuklar için doktorlar tarafından sık reçete edilir.

Katarin Fiyat

Katarin Ne Kadar gibi sorularınıza cevap vermek istiyoruz bu nedenle eczaneden alacağınız Katarin forte 2019 fiyatı 11.75 tl

Katarin Kullananlar

Kullanıcı Diyor Ki:

Katarin kullandıktan sonra herkesin aksine uykusuzluk hali yaşadım. Kalp çarpıntısı, baş dönmesi, ellerimde uyuşma meydana geldi. Saçma sapan düşüncelere dalıyorum bu ilacı kullandıktan sonra ve değişik değişik hayaller görmeye başlıyorum. Bu şekilde dezavantajları ve yan etkileri olsa bile baş ağrısından, öksürükten, hapşuruktan eser bırakmayan, görevini en iyi şekilde icra eden bir ilaç. Bir ara o kadar çok kullanıyordum ki neyse ki bağışıklığımı güçlendirince azalttım.

Kullanıcı Diyor Ki:

Bu ilacı kullandıktan sonra çay kahve içmeyin,. İlacı kullandıktan sonra araba kullanmayın. Katarini kullandıktan sonra ikinciyi veya üçüncüyü kesinlikle kullanmayın aradan 6 saat geçmeden fazla dozlarda kullanmayın. Onun haricinde bu şekilde dikkatli kullandığınız sürece soğuk algınlığından hızlı bir şekilde kurulabilirsiniz.

Kullanıcı Diyor Ki:

Hastalık zamanlarımda çok kullandığım, kafası güzel olan bir ilaç. Hem stresini attırıyor seni rahatlatıyor hemde soğuk algınlığından kurtulmamı sağlıyor.

Kullanıcı Diyor Ki:

Aşırı derecede kalp çarpıntısı yapan bir ilaç. Yaşlılar veya kalp hastaları bu ilacı kullanabiliyor mu bilmiyorum ama sakıncalı olabilir.