Lansor Nedir Ne işe Yarar

Mide ilaçları toplumumuzda ve diğer ülkelerde en çok kullanılan ilaçlar arasında yer alıyor. Çok kompleks bir yapısı olan midemizin yemek borusu ve ikinci beynimiz olan bağırsak ile direkt olarak bağlantı halinde olması onu vücudumuzun en önemli organlarından biri yapıyor. Mide içerisinde yediğimiz besinleri eritebilmek ve parçalayabilmek için bol miktarda asidik sıvı bulunur. Bu sıvının gereğinden fazla bulunması bir çok mide problemini ortaya çıkarır. Bunların başında reflü, gastrit, özefajit gelir ve insan hayatını ciddi anlamda olumsuz etkiler.

Mide problemi yaşıyorsanız, çevrenizdeki bir çok insandan adını duyduğunuz belki doktorunuz tarafından reçete edilen lansor mide ilacı hakkındaki makalemizi dikkatle inceleyin. Lansor nedir ne işe yarar? Lansor muadili, Lansor Mide Koruyucu Lansor yan etkileri, Lansor kullanımı, Lansor mide ilacı gibi bir çok konuya değineceğimiz, bir çok soruya cevap bulacağınız makalemizi dikkatlice inceleyin. Lansor hakkında bilmek istediğiniz her şey işte burada.

İlginizi Çekebilir:https://drkadinca.com/saglik/talcid-nedir-mide-ilaci-talcid-ne-ise-yarar/

Lansor Nedir Ne İşe Yarar

Lansor ilacı içerisinde lansoprazol bulunan, proton pompası inhibitörleri grubuna dahil olan ilaçlardır. Mide içeriğindeki asit miktarını düşürmeye yarayan proton pompası inhibitörlüğü görevini yapar. 30 mg lık kapsüller bağırsakta açılıyor ve her lansor kutusunda 14 veya 28 kapsül bulunuyor.

Lansor ne iş yapar diye soracak olursanız şu şekilde maddelendirebiliriz;

-Mide içerisindeki asit salgısını azaltır veya engeller

-On iki parmak bağırsağı ülserlerinin ve mide ülserlerinin tedavisi için kullanılır. Bu ülserlerin oluşmasını engeller.

-Yemek borusunda asit geri kaçışına bağlı olarak meydana gelen yemek borusu iltihabını tedavi eder

-Mide ve bağırsaklarda ülser oluşmasına neden olan helikobakter pilori enfeksiyonlarının tedavisinde kullanılır

-Patolojik olarak zollingel ellison hastalığında olduğu gibi olması gerekenden fazla asit salındığı durumlarda kullanılır ve asit salınımını durdurur

-Gastroözefajial reflü hastalının tedavisinde ve bu hastalığın önlenmesinde kullanılır.

Lansor Kullanımı

Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar;

-Lansorun içeriğindeki herhangi bir maddeye karşı allerjiniz var ise bu ilacı kullanmayınız

-Atazanavir adı veriler HIV tedavisinde kullanılan ilacı kullanıyorsanız lansor kullanmamalısınız

-Ciddi karaciğer rahatsızlıklarınız var ise lansoru dikkatli ve doktor kontrolünde kullanın

-Hamileyseniz veya hamile kalma olasılığınız var ise lansoru dikkatli kullanmalısınız

-Emziren anneler lansoru dikkatli kullanmalı

-Kanınızda düşük miktarda magnezyum var ise lansoru dikkatli kullanmalısınız

-Bu ilacı kullanırken ishal olduğunuzun farkına varırsanız da doktorunuza bildirin.

Bir yıldan daha uzun süredir lansor kullanıyorsanız veya lansor tarzında proton pompası inhibitörü grubundan bir ilaç kullandıysanız eğer çok dikkatli olmanız gerekiyor. Bu ilacı uzun süre kullananların kemiklerinde kırık olma ihtimali daha da artıyor. Kemikleriniz ile ilgili bir hastalığınız var ise veya kortikosteroid kullanıyorsanız kesinlikle bunu doktorunuza bildirmeniz gerekiyor

Lansor ilaç kullanımı sonrası mide ve bağırsakta bulunan bakterilerin azalması beklenirken artması olma ihtimali de göz önünde bulundurulmalıdır.

Lansor Hamilelikte Kullanılır Mı?

Bu ilacı hamilelerin kullanmaması gerekiyor. İlaca çok ihtiyaç duymanız halinde kesinlikle doktorunuza danışmanız gerekiyor. Doktorunuzun vereceği karar sizin için en doğru karardır.

Emzirme Döneminde Lansor Kullanılır Mı?

Emzirme döneminde olan annelerin lansor kullanmaması öneriliyor. İlaca çok ihtiyaç duymanız durumunda doktorunuza danışın, onun izin vermesi halinde ancak bu ilacı kullanabilirsiniz.

Lansor Etken Maddesi

30 mg lansoprazol lansor mide ilacının etken maddesidir. Bunun yanında ilacın içeriğinde bir çok yardımcı maddeler bulunur. İlaç içerisindeki yardımcı maddeler; Magnezyum karbonat, sakkaroz, mısır nişastası, hidroksipropil selüloz, metakrilik asit, titanyum dioksit, sığır jelatini, eritrosin, sarı demir oksit.

Lansor Yan Etkileri

Her ilaç gibi lansorda da içeriğindeki maddelere karşı duyarlılığınız var ise ciddi reaksiyonlar ortaya çıkabilir. Lansor kullanımı sonrasında ciddi allerjik reaksiyonlar ortaya çıkıyorsa, Ciltte ve göz çevresinde şişlik ve kızarıklık ile katakterize olan steven johnson sendromu ortaya çıkarsa, deri içerisinde sıvı dolu kabarcıklar ortaya çıktıysa eğer en yakın sağlık kuruluşunun acil bölümün başvurun.

Lansor kullanımına bağlı olarak ortaya yaygın, yaygın olmayan ve seyrek olan yan etkiler çıkabilir.

Lansor Yaygın Yan Etkileri;

-Baş ağrısı, baş dönmesi, ishal, karın ağrısı, kızarıklık, kaşıntı, sersemlik hali, ağız ve boğazın kuruması, kabızlık, kusma, kurdeşen, bulantı, yorgunluk, midede iyi huylu polipler.

Lansor Yaygın Olmayan Yan Etkileri;

-Kalça, el bileği veya omurgada kırık, ödem, depresyon, eklem ağrısı, kas ağrısı, beyaz kan hücrelerinde azalma, trombositopeni.

Lansor Seyrek Yan Etkileri;

-Kansızlık, uykusuzluk, hayal görme, uyuşma, uyku hali, titreme, vertigo, zihin karışıklığı, dil iltihabı, tat almada bozukluk, sarılık, ateş, iştahsızlık, aşırı susama, boğazda şişme, nokta şeklinde deri altı kanamaları, karaciğer iltihabı, pankreas iltihabı, saç kaybı, erkekte meme büyümesi, eritema multiform, Aşırı terleme.

Lansor Nasıl Kullanılır?

Lansor kullanımı doktorunuz tarafından belirlenir ama doktorunuz veya eczacınız bunu söylemeyi unuttuysa genel olarak lansor günde bir veya 2 defa kullanılıyor. Günde bir defa lansor kullanıyorsanız eğer sabah aç karnına su ile almanız gerekir. Günde 2 defa ilaç kullanmanız gerekiyorsa bir kapsülü sabah aç karnına diğer kapsülü ise akşam almanız gerekiyor.

Mide ülseri tedavisinde; 4 hafta boyunca günde bir defa 30 mg lık kapsül kullanmalısınız.

Oniki parmak bağırsağı ülserinde; 2 hafta boyunca günde bir defa kullanmalısınız.

Reflü özofajitte; 4 hafta boyunca günde bir defa kullanmalısınız.

Gastroözofageal reflü hastalığında; 4 hafta boyunca günde 1 defa 15 mg veya 30 mg almanız gerekiyor.

H. Pilorinin neden olduğu rahatsızlıklarda; antibiyotiklerle kombine tedavi yöntemi uygulanıyor.

Lansoru kullanırken yutmakta güçlük çekmemeniz için su kullanmanız gerekiyor. Su haricinde herhangi bir içecek ile kullanımı önerilmez. Lansoru çiğnemeden yutmanız gerekiyor. Yutma zorluğu çekenler için de kapsülü açıp suyla karıştırmaları önerilir.

Lansor Çocuklarda Kullanılabilir Mi?

Lansorun çocuklarda kullanımı önerilmiyor.

Lansor Yaşlılarda Kullanılır mı?

Yaşlı bireylerde de doktor kontrolünde olmak şartı ile lansor kullanılabilir.

Lansoru Kullanmanız Gerekenden Fazla Miktarda Kullandıysanız?

Bu durumu doktorunuza kesinlikle bildirmeniz gerekiyor. Doktorunuz şikayetlerinize yönelik bir tedavi yöntemi uygulayacak veya sizi gözlem altına alacaktır.

Lansor Kullanımını Unutursanız?

Lansorun bir dozunu almayı unutursanız eğer hatırladığınız en kısa sürede ilacı alabilirsiniz. Bir sonraki doz saati geldiyse eğer üst üste iki lansor kullanmayınız. Düzenli kullanımınıza devam ediniz.

Lansor Tok Karnına İçilir Mi?

Lansor kullanımı sabah aç karnına olmalıdır. İlaç kullanmayı unutursanız ve kahvaltı yaptıysanız tok olsanız bile lansor kullanınız.

Lansor Fiyat 2019

Lansor 30 mg 28 Kapsül fiyatı 33.47 tl dir.

Lansor Muadili

Degastrol