Oksapar Nedir?

Ülkemizde çocuk sahibi olmak isteyen ancak bir türlü bu hayalini geçekleştiremeyen binlerce çift bulunuyor. Mutlu giden evliliklerini, bir bebekle taçlandırıp tamamlamak isteyenler üst üste yaşanan düşükler, ya da yumurtanın döllenmemesi nedeniyle bu isteklerine kavuşamayabiliyorlar. Çeşitli denemelerin ardından yaşanan düşükler nedeniyle çocuk sahibi olmayı başaramayan çiftler ise günün birinde düşüklerinin nedeni olarak anne adayında bulunan pıhtılaşma hastalığı olduğu ortaya çıkıyor.

Oksapar Nedir

Gebe kalmaları için folik asit ya da kan sulandırıcı iğnelerle tedavi olmalarının yeterli olacaktır. Kan pıhtılaşma hastalığı kimi zaman kalıtsal bir hastalık olduğu gibi farklı sebeplerden de oluşabilir. Peki, nedir bu kan pıhtılaşma hastalığı? Her sağlıklı insanda pıhtılaşma olması olağan ve normaldir. Ancak sağlıklı bir insanda pıhtılaşma açılan bir yara sırasında oluşan kanama sırasında meydan gelir ve sadece o yara bölgesinde oluşup durur. Ancak kan pıhtılaşma hastalığı olup olmadığının belirlenebilmesi için tüm kan sayımı testlerinin ve diğer bazı testlerin hematoloji uzmanı tarafından talep edilip yaptırılması gerekir.

Ayrıca kan pıhtılaşma hastalığını tanımlayacak olursak kan pıhtılaşması damarlar içinde oluşan pıhtıların bulundukları yerden koparak vücudun başka bölgelerinde tıkanmaya yol açar. Hematoloji uzmanı bu konuda tedavinizi planlayacaktır. Gebelikle kan pıhtılaşması arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir.

Anne karnında bebek annesine herkesin bildiği üzere plasenta ile bağlıdır. Bebek ve anne arasındaki kan alışverişi plasentada bulunan kılcal damarlar aracılığı ile olur. Pıhtılaşma hastalığına sahip kadınlar hamile kaldıklarında oluşan kılcal damarlarda küçük pıhtılar meydana gelir ve tıkanmalara neden olur. Bu da bebeğin beslenmesi ve dolayısıyla da gelişimini bozar ve gebelik düşükle sonuçlanır. Pıhtılaşma hastalığı teşhisi konan hastalarda hematologlar tarafından oksapar kan sulandırıcı iğneler kullanılabilir.

Oksapar Kan Sulandırıcı İğne Nedir?

Kan pıhtılaşması hastalığı olanların hematologları tarafından tedavi için verilen ilaç hakkında internette araştırılan konulardan biri de oksapar kan sulandırıcı iğne nedir? Konusudur. Düşük molekül ağırlıklı heparinler ilaç grubunda bulunan Oksapar vücudunuzda toplardamarlar içinde oluşan istenmeyen kan pıhtılarının oluşumunu ya da oluşan pıhtıları tedavi etmek için kullanılır. Doktor tarafından reçete edilmesi gereken ilaçlardandır. Ayrıca oksapar ve diğer muadilleri sadece hastanelerde kullanılmaktadır.

Oksapar Kan Sulandırıcı İğne Nereye Vurulur?

İnternette en çok araştırılan konulardan biri de kan sulandırıcı iğnelerin nasıl yapıldığıdır. Bununla birlikte oksapar kan sulandırıcı iğne nereye vurulur? Sorusunun cevabını sizler için araştırdık. Öncelikle bilmeniz gereken kan sulandırıcı iğnelerin cilt altına yapıldığıdır. İğneler, hastanın kendisinin uygulayabileceği gibi bir yakını tarafından da rahatlıkla yapılabilir. Diğer önemli nokta ise iğnelerin sürekli aynı yere sık sık yapılmamasıdır. Eğer aynı bölgeye tekrar tekrar iğne yaparsanız o bölgelerde morarma olması normaldir. Bu nedenle bölgeyi değiştirebilir veya birkaç cm uzaktaki noktalara yapılmalıdır. Eğer hasta iğneyi kendi kendine uygulayacaksa bunun için en uygun yerler göbek ve diz üstü de olabilir. Ayrıca kolda dirsek üstü veya bel bölgesi de uygun bölgeler arasında yer alır.

İğne cilt altında bulunan yağlı dokuya yapılır. Eğer göbek deliğinden 3-4 cm uzakta olan herhangi bir bölgeyi ıslak mendiller iyice silerek bir elinizle iğneyi yapacağınız bölgenin cildinin baş ve işaret parmağı ile 2-3 cm mesafede sıkıştırınız. Ortaya çıkan bölgeye iğneyi saplamanız yeterli olacaktır. İğne kendisi hazır olarak gelmektedir.

İğneyi kutudan çıkarıp iğnenin ucundaki koruyucu bölümü çıkartmanız gerektiğini de unutmadan hatırlatalım. İğne ucu kısa olduğu için iğnenin tamamen cildinize girmiş olmasından tedirgin olmayın. Hemen akabinde başparmağı ile pistonu itip sonuna kadar ilacı zerk ediniz. Böylelikle kazara iğneyi kendinize ya da bir başkasına batırmanız önlenir. İğneyi yaptıktan sonra ıslak mendil ile enjeksiyon bölgesine hafifçe sağa sola hareket ederek bastırmanız gerekecektir.

Hamileyken Oksapar Kullananlar

Kan pıhtılaşma eğilimi olan hamile hastalarda bu durum düşük yaparak gebeliğin sonlanmasına kadar giden önemli sonuçlar doğuruyor. Bununla birlikte kan pıhtılaşma hastalığı yazımızda daha önce de belirttiğimiz kalıtsal olabiliyor. Tam kan sayımı testi ve pıhtılaşma hastalığı olup olmadığını anlamak için yapılan bazı özel testlerden sonra kanda pıhtılaşma hastalığı tespit edilirse doktorunuz tarafından tedaviniz planlanacaktır. Gebeliğin düşükle sonlanmasını önlemek için hamileyken oksapar kullananlar hamilelikten sonra da bir süre iğneleri kullanmaları gerekecektir.

Oksapar 4000 Fiyat 2021

Doktor tarafından reçetelenerek alınan ilaçlardan olan Oksapar 4000 Fiyatı 2021 ‘de yaklaşık olarak 260 TL civarı bir rakamdır. İlaç SGK tarafından da karşılanmaktadır.

Oksapar İğne Yan Etkileri

Tüm diğer ilaçlarda olduğu gibi kan sulandırıcı iğnelerde de yan etkiler ağır, orta ve hafif şiddette yan etkileri bulunmaktadır. İnternette en çok merak edilen konulardan biri olan oksapar iğne yan etkileri aşağıdaki gibi sıralanabilir.

Ağır şiddetli yan etkiler

Oksapar iğne de diğer tüm ilaçlar gibi ağır şiddetli yan etkiler gösterebilir.

• Zorlukla hırıltılı bir şekilde nefes alma
  • Nefes almayı zorlaştıracak biçimde şişmenin yanı sıra bu şişme yüz, dil veya boğazınızda yutmayı da zorlaştırır.
  • Deride ve özellikle bacaklarda ve kalça bölgesinde kırmızı döküntüler.
  • Kırmızı döküntülere eşlik eden ateş, kas ağrısı, eklem ağrısı ve halsizlik belirtilerinden birisinin görülmesi demek acil olarak tıbbi bir müdahaleye ihtiyacınız var demektir. En yakın hastaneye başvurmanız gerekecektir. Ağır şiddetli yan etkiler çok nadiren görülebilir.

Orta Şiddette Yan etkiler

• Deride görülen daha yaygın morarmalar
  • Karın bölgesinde görülen hassasiyet ya da şiddetli baş ağrılarının olması
  • Serum takıldığında ya da herhangi bir cerrahi girişim yapılan yerde aşırı kanama olması

Bu tarz yan etkiler orta şiddette yan etkilerdir. En yakın hastaneye başvurmanız gerekir. Orta şiddette yan etkiler çok nadir görülür.

Hafif Şiddette Yan Etkiler

Enjeksiyon yapılan yerde morlukların olması

Ayrıca hassasiyet ve dokununca ağrı veren şişliklerin oluşması

• Bulantı
  • Kusma
  • Sersemlik

İshal gibi belirtiler Oksapar’ın hafif şiddette yan etkileridir. Bu gibi belirtileri fark ettiğiniz anda doktorunuza durumu mutlaka bildiriniz.

Tüm bu ağır, orta ve hafif yan etkilerin yanı sıra oksapar bazı hastalarda karaciğer işlevlerini bozma ihtimali bulunduğu için doktorunuz karaciğer fonksiyon testlerini yaptırmanızı isteyebilir. Ayrıca oksapar bazı hastalarda bazı kan hücrelerinin sayısında azalmaya neden olur. Bu duruma trombositopeni denir.

Bu nedenle de doktor tedaviye başlamadan ve tedaviye başladıktan sonra kan bileşimini izlemek ve kontrol altında tutmak amacıyla bazı testleri sürekli olarak yaptırmanızı isteyebilir. Diğer yandan Oksapar tedavisi esnasında epidural ya da spinal anestezi uygulanan hastaların bir kısmında omurilik içinde kanama meydana geldiği gözlemlenmiştir. Eğer size de bu tarz anestezi uygulamaları yapılmışsa ve üstelik ilacı kullanıyorsanız bazı belirtilere dikkat etmeniz gerekiyor. Vücudunuzun alt kısmında ve bacaklarda karıncalanma ve his kaybı, kas güçsüzlüğünün yanı sıra idrar ya da dışkı tutamama gibi belirtiler varsa hiç vakit kaybetmeden doktorunuza bilgi veriniz.

Bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken bir diğer hususta tedaviye başlamadan önce var olan kronik hastalıklarınız hakkında doktorunuza bilgi vermek ve doktorunuzun önerdiği şekilde ve dozda kullanmanız doğru olacaktır.