Panto 40 Mg Tablet Ne İçin Kullanılır?

Panto nedir? Panto 40 mg tablet reflü, ülser gibi mide rahatsızlığı tedavisinde kullanılan bir ilaçtır. Panto 40 mg tablet içeriğindeki etkin madde her tablette 40 mg pantoprazole sodyum seskihidrat bulunmaktadır. Panto ilaçların midede çözülmesini engelleyerek özel bir madde ile kaplanarak tabletler şeklinde kullanıma sunulmaktadır. Panto 40 mg tabletin etkin maddesi olan pantoprazole proton pompası inhibitörü ile adlandırılan ilaç grubuna aittir. Etken maddenin etkisi ise midede üretilen fazla asidin azalmasını sağlamaktadır. Panto 14 veya 28 tabletlik alüminyum blister ambalajlarında kullanıma hazırlanmaktadır. Tabletler ise oval biçiminde ve sarı renktedir. İçeriğindeki etkin ve yardımcı maddeleri sayesinde mide öz suyunu koruyarak midenin rahatlamasını sağlamaktadır.

Panto 40 Mg Tablet Ne İçin Kullanılır?

Panto 40 mg tablet içeriğindeki etken madde sayesinde midede üretilen fazla asitleri azaltarak mide ağrısını da engellemektedir. Panto 40 mg ne işe yarar? Panto 40 mg tablet midede fazla asit üretilmesini engellemektedir. Aynı zamanda midede fazla asit oluşumundan kaynaklanan mide ve yemek borusundaki yanmaları, mide ağrısını, mide bulantılarını, açlık hissini gidermekte ve gaz çıkaramama sorunundan kaynaklanan şişkinlik gibi rahatsızlıkları rahatlamakta işe yaramaktadır.

Ayrıca sadece bu şikâyetlerde değil mide koruyucu olarak da kullanılmaktadır. Yüksek dozda verilen ilaçların mideye zarar vermesini ve kullanan kişiye rahatsızlık vermemesi içinde verilmektedir. Yüksek dozda verilen antibiyotikler ve ağrı kesiciler mideye zarar verebilmektedir. Bu yüzden de mide koruyucu ilaçlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun sebebi ise ilacın kullanıldığı andan itibaren kişiye zarar vermemesi ve ileride yaşanacak mide sorunlarının önüne geçilmek istenmesidir. Mide koruyucu ilaçları antibiyotik ilaçlarda veya ağır dozda ilaçlarda mideyi korumaya yarayan bir ilaç türüdür. Sadece rahatsızlıklarda değil bazı durumlarda ise ilaçlardan dolayı midenin zarar görmemesi ve mide öz suyunun korunabilmesi içinde kullanılmaktadır.

Panto 40 Mg Nasıl Kullanılır?

Panto 40 mg tablet 12 yaşın altında olan çocuklara verilmemesi gerekmektedir. 12 yaş ve üzeri için kullanılan bir ilaç türüdür. 12 yaş ve üzeri yetişkinlerde reflü tedavisi için günde en fazla iki kere alınması gerekmektedir. Rahatsızlık belirtileri yaklaşık olarak ilaç kullanımında sonra kaybolma süresi 4 ile 8 hafta arasında değişiklik gösterebilmektedir. Panto 40 mg tablet ağızdan bol su ile alınan ilaç türüdür.

HPvlori bakterisinin neden olduğu duodenal ülser tedavisinde ilacın kullanımı ise günde en az 2 tablet olması gerekmektedir. Kahvaltıdan önce bir tablet ve aksam yemekten yarım saat önce bir tablet alınması gerekmektedir. Gastrik ülser ve duodenal ülser tedavisinde ise günde en az bir tablet alınması gerekmektedir. Doktorun tavsiyesi üzerine de 2 doz alınabilmektedir. Dudenal ülser tedavileri yaklaşık olarak tedavi süreleri 2 ile 4 hafta arasında değişebilmektedir. Zollinger Ellison sendromu uzun süreli bir tedavi isteyen rahatsızlıktır. Bu yüzden de doktor tavsiyesi ile 4 tablet alınmaktadır. Kullanım sırasında ise yemekten yarım saat önce 2’şer tablet alınmaktadır. Bazı rahatsızlıklara göre veya rahatsızlığın ciddiyetine göre verilen Panto 40 mg ilacının gün içerisinde alınması gereken dozajı doktor belirlemektedir. İlaç kullanımına başlanıldıktan sonra belirli bir zamandan sonra şikâyetler hala devam ediyor ise doktora başvurulması ve ilacın değiştirilmesi gerekmektedir.

Panto 40 Mg Tablet Yan Etkileri Nelerdir?

Panto 40 mg tablet içeriğindeki etken maddeleri ve mide ülseri, gastrit gibi rahatsızlıklarda kullanılan bir ilaç olduğundan dolayı bası kişilerde yan etki yapabilmektedir. Bu gibi durumlar ile karşılaşıldığı anda doktora başvurulması gerekmektedir. Panto 40 mg yan etkileri ilacı kullandıktan yarım saat sonra etkilerini gösterebilmektedir. Panto tabletin bazı zararları buluna bilmektedir. Bu durumlar ise yutkunmada zorluk, yüz, ağız, dil ve vücutta şişme, nefes almada zorluk çekme, kalp atışlarının hızlanması, kurdeşen, deride döküntü gibi belirtileri olabilmektedir. Bu gibi durumlarda ilaç kullanımını bırakmalı ve en yakın sağlık kuruluşuna gidilmesi gerekmektedir.

Panto 40 mg hafif yan etkileri ise ilaç kullanımından sonra baş ağrısı, ishal ya da kabızlık, gaz, mide bulantısı veya kusma, bulanık görme, ağızda kuruluk, ışığa karşı duyarlılık, eklem ağrısı, kas ağrısı, kol ve bacaklarda ödem, vücut sıcaklığında artış gibi durumlar görülmektedir. Seyrek yan etkileri ise vücut direncinin düşmesi ve sürekli olarak ateşli rahatsızlık geçirme, karaciğer yetmezliği veya sarılık, ruhsal çöküntü, işitme kaybı gibi etkileri de görülebilmektedir. Böyle durumlarda ilaç kullanımını bırakmalı ve doktora başvurulması gerekmektedir. Mide koruyucu ilaçları diğer ilaçlara göre farklı bir yapısı olduğundan dolayı ilacı içerken ekstra hassaslık gösterilmeli ve saati saatine alınması gerekmektedir. Oluşabilecek her hangi bir sıkıntıda ilacı yazan doktora başvurulması gerekmektedir.

Panto 40 Mg Tablet Fiyatları

Panto 40 mg tablet mide koruyucu ve ülser, gastrit gibi hastalıkların tedavisinde kullanılan bir ilaç türüdür. Mide korucu ve mide rahatsızlıkları grubuna dâhil olan bir ilaç çeşididir. Panto 40 mg fiyat 2020 Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı’na bağlı İEGM tarafından açıklanan KDV dâhil birim fiyatı 16,95 TL’dir. Mide koruyucularının fiyatları düzenli olarak değişebilmektedir. Panto 40 mg tablet ilacının muadil fiyatları de değişebilmektedir.

Panto 40 mg Tablet fiyatlarının değişmesinin sebebi ise ilacın piyasada bulunup bulunmaması konularıdır. Bu durumda eğer piyasada veya eczanede Panto 40 mg tablet bulunmuyor ise Panto 40 mg muadili de gönül rahatlığı ile kullanılabilmektedir. Panto ve mide koruyucu ilaçları reçetesiz satılmamaktadır. Doktor tavsiyesi olmadan mide ilaçlarının kullanılması vücuda zarar verebilmektedir. Doktor tavsiyesi ile kullanılması gereken ilaç gruplarındadır. Panto 40 mg tablet mide tedavilerinde yardımcı olarak kullanılan bir ilaç türüdür. Bu yüzden de tedavide kullanılacak olan ilaçlar ile verilmektedir. Panto 40 mg ilacının ücretini SGK karşılayabilmektedir.

Panto 40 Mg Tablet Muadilleri

Panto mide koruyucu ilacının piyasa da birden fazla muadilleri bulunmaktadır. Panto 40 mg muadili, Panto gibi içeriğinde aynı etken maddeleri ve yan etken maddeleri barındırmaktadır. Bu yüzden de muadili alırken Panto 40 mg kullananlar muadili gönül rahatlığı ile kullanabilmektedir. Panto 40 mg eş değerleri bulunan ilaçlarda Panto ilaçları gibi reçete ila satılan ilaçlardır. Doktor tavsiyesi ile verilen Panto 40 mg tabletin eş değerini alırken mutlaka 40 mg ve tablet sayısına bakılarak alınması gerekmektedir. Bazı durumlarda miligramı düşük muadillerde verilebilmektedir.

Panto 40 mg tabletinin 14, 28, 30 veya 1 flakon olarak tablet sayıları belirlenmektedir. Eş değerleri ise 40 mg olup tabletleri değişebilmektedir. Piyasada en çok kullanılan Panto eş değerleri ise Panthec 40 mg, Panref 40 mg, Pantpas 40 mg, Protinum 40 mg, Pandev 40 mg, Abpax 40 mg, Arinna 40 mg tabletler bulunmaktadır. Piyasaya sunulan muadiller ve yeni çıkan mide koruyucu ilaçları kullanıma hazır hale getirilmektedir. İçeriğindeki etkin maddeler sayesinde muadillerde aynı hastalıklara etki edebilmektedir. Panto 40 mg tablet ve muadilleri piyasada aynı rahatsızlıkları tedavi etmek için kullanılan ilaçlardır. Panto ve muadili ilaçlar reçete ile satılmaktadır. Reçetesiz satılmamaktadır. Bu tür İlaçlar doktor tavsiyesi ile kullanılması gereken ilaçlardır.