Rantudil Forte Ne İşe Yarar?Fiyatı

Rantudil Forte içeriğindeki etkin maddesi asemetazindir. Her bir kapsülün içeriğinde 60 mg asemetazin bulunmaktadır. İçeriğindeki yardımcı maddeler ise sığır jelatini, laktoz monohidrat, magnezyum stearat, silikon dioksit, talk, kırmızı demir oksit, sarı demir oksit, titanyum dioksit bulunmaktadır. Rantudil Forte alüminyum blister ambalajlarında 20 veya 30 kapsül bulunmaktadır. İçeriğindeki etkin madde olan asemetazin iltihap giderici, ağrı kesici, ateş düşürücü etkilere sahiptir. Steroid olmayan anti-inflamatuar bir ilaç grubuna dâhildir.

Rantudil Forte ne işe yarar? Rantudil Forte ağrı kesici ve ateş düşürücü etkilere sahip olan bir ilaçtır. Dejeneratif eklem rahatsızlığı eklem kireçlenmesi, eklem iltihabı görülen romatizmal rahatsızlıklarda ağrının hafiflemesi için kullanılan bir ilaçtır. Eklemlerde görülen iltihap nedeni ile şişlik, ağrı kızarıklık, tutukluk, fonksiyon kaybına yol açan ve vücuttaki diğer organları etkileyebilen hastalıklarda, sedef rahatsızlığı ve eklem iltihaplanmaların bir arada görüldüğü ağrılarda, omurgalar ile kaburgalar arasındaki eklemlerin sertleşmesinde kullanılan bir ilaçtır. Ayrıca kas ve tendonlarda görülen iltihaplı hastalıklar ile yüzeysel toplardamarın diğer damarların iltihaptan zarar görmesi bel ağrılarında, ameliyat sonrası görülen şişlik, iltihaplanma ve ağrı oluşan bölgelerin tedavisinde kullanılmaktadır. Kas ve iskelet rahatsızlıklarının yanı sıra gut rahatsızlığı olan kişilerin kırmızı eti ve yiyecekleri fazla kaçırdıklarında doktorların önerilebileceği Rantudil forte aynı zamanda adet sancılarına da iyi gelmektedir.

Rantudil Forte Nasıl Kullanılır?

Rantudil Forte eklem ve kas hastalıklarından ortaya çıkan ağrılarda ve iltihaplanmalarda kullanılan bir ilaç türüdür. Kullanılacak olan ilacı doktor tavsiyesi olmadan kullanmak vücutta ciddi zararlara yol açabilmektedir. Bu yüzden de rahatsızlığın derecesine ve ciddiyetine göre alınması gereken dozu doktor belirlemektedir. Belirlenen dozun işe yaraması ve ağrıyı geçirebilmesi içinde ilacı saati saatine alınması gerekmektedir. Hastalığın ciddiyetine göre günde 1 veya 3 defa alınmaktadır. Hastalık ciddi boyutlarda ise 3 kapsülden fazla alınması gerekmektedir. 3 kapsülden fazla alınması gerekiyor ise Rantudil Forte 7 günden fazla kullanılmaması gerekmektedir.

Romatizmal rahatsızlıklarda Rantudil Forte uzun bir süre kullanılması gerekmektedir. Hastalığın türüne göre kapsülün dozu veya kullanımı değişmektedir. Normal rahatsızlıklarda ise doktor kontrolü adı altında hastalıktan kurtulana kadar kullanılması gerekmektedir. Rantudil forte tok karnına içilmesi gereken bir ilaçtır. Güçlü bir ilaç olduğundan dolayı mide bulantısı yapabilmektedir bu yüzden tok karnına alınmalı ve bol su ile yutulmalıdır.

Rantudil Forte Yan Etkileri

Rantudil Forte içeriğindeki maddeler bazı kişilerde yan etki yapabildiğinden dolayı doktora başvurulmadan içilmemesi gerekmektedir. Rantudil forte yan etkileri çok sık görülmemektedir. Ancak yaygın olarak görülen ve fazla zarar vermeyen yan etkiler ise ilacı aldıktan sonra mide bulantısı, kusma, karın ağrısı, mide bağırsak kanalından gizli kan kaybı yapabilmektedir. Ayrıca santral sinir sistemi bozuklukları yani baş ağrısı, baş dönmesi, uyku hali, hazımsızlık, midede gaz, alerji olma gibi durumlarında vücut ilacın etken maddelerini kaldıramadığından dolayı ilacın kesilmesi ve doktora başvurulması gerekmektedir.

Rantudil Forte yan etkileri yaygın olarak çok fazla görülememektedir. Ancak ilacın içeriğindeki maddelerin en az bir tanesine alerjisi olan kişide bazı durumlarda yan etkilerden bir tanesi görülebilmektedir. Yaygın olmayan yan etkiler ise ilacın uzun dönem kullanımından sonra gözün retina tabakasında değişiklikler, görme bozukluğu, hipertansiyon ve böbrek hastalarında ödem oluşumu, kusmukta veya dışkıda kan görülmesi, saç veya deri dökülmesi, sinirli olma hali gibi etkileri de olabilmektedir. Vücudun zarar görmemesi ve tedavinin doğru bir şekilde tamamlanabilmesi içinde yan etkilerden en az bir tanesi ile karşılaşılır ise ilacı kullanmayı bırakmalı ve doktora başvurulması gerekmektedir.

Rantudil Forte Fiyatı 2020

Rantudil Forte kas ve eklem ağrılarında, ağrı kesici ve ateş düşürücü görevi görmektedir. Rantudil Forte 60 mg 20 kapsül olarak eczanelerde satılmaktadır. Kas ve iskelet sistemi ağrılarında iltihaplanmalarında kullanılmaktadır. Rantudil Forte fiyatı 2020 KDV dâhil piyasada 16.24 TL’dir. Belirtilen ilaç fiyatı her yıl belirli aralıklarda değişebilmektedir. Rantudil Forte ilacını SGK karşılayabilmektedir. Reçete ile satılan Rantudil Forte doktor tavsiyesi ile kullanılması gerekmektedir. Her ilaçta olduğu gibi Rantudil Forte ilacını da doktora başvurulmadan içilmemesi gerekmektedir. Doktor tavsiyesi olmadan içilen her ilaç vücuda zarar verebilmektedir. Ayrıca internet sitelerinde satılmaya çalışılan ilaçların kullanılması yanlış tedaviye yol açabilmektedir. Bu yüzden de kullanılacak olan ilacı kullanmadan önce bir doktora veya eczaneye danışılması gerekmektedir. Rantudil Forte kullanmadan önce kronik bir rahatsızlık var ise sürekli olarak bir ilaç kullanılıyor ve ilacın herhangi bir maddesine karşı alerji durumu söz konuş ise mutlaka doktora danışılması gerekmektedir.

Rantudil Forte Kullanım Talimatı

Rantudil Forte Eklem rahatsızlıklarında, iltihaplanmalarda, eklem kireçlenmelerinde omurga eklemlerinde ve kaburgalarda görülen ağrılarda, akut kas sistemi hastalıklarında, ameliyat sonrası görülen kızarıklık, şişkinlik, iltihaplanmalarda, proteinin parçalanması sırasında oluşan bir sorundan dolayı eklem yerlerinin veya parmakların şişmesi, kadınlarda görülen regl dönemlerinde karın ağrısı gibi durumlarda Rantudil Forte kullanılmaktadır.

Rantudil forte ilacının bir maddesine karşı aşırı bir duyarlılık söz konusu olduğunda, daha önceleri Rantudil forte ilacına benzer veya herhangi bir ilaç kullandıktan sonra geçirilen bir alerjik durum var ise kalbi besleyen damarlar ile ilgili ameliyat olunacak ise, ciddi derecede kalp, böbrek yetmezliği var ise hamilelik gibi durumlar söz konusu ise ilacın kullanılmaması gerekmektedir. Kullanılacak olan Rantudil Forte tabletini kullanmadan önce prospektüsünün okunması ve doktorun verdiği talimatların tek tek yapılması sağlık açısından daha doğru olmaktadır.

Rantudil Forte Kaç Saatte Bir Alınması Gerekmektedir?

Rantudil forte ağır bir ilaç olduğundan dolayı belirli aralıklarla tok karnına ve bol su ile tüketilmesi gerekmektedir. Ağrı kesiciler, kas gevşeticiler ve diğer ilaçlar kesinlikle doktor tavsiye etmediği sürece kırılmamalı ve tek parça halinde içilmesi gerekmektedir. Rantudil Forte kaç saatte bir alınır? Rantudil forte öğün aralarında alınan bir ilaçtır. Yaşanan rahatsızlığın ciddiyetine ve ağrısına göre günde 2 veya 3 kere alınması gerekmektedir. Akut krizi gibi rahatsızlıklarda ise Rantudil Forte dozu arttırılmalı ve 6 saatte bir içilmesi gerekmektedir.

Rantudil Forte kas gevşetici mi? Rantudil Forte Kas ve iskelet sisteminde meydana gelen ağrılara ve iltihaplanmalara iyi gelen bir ilaçtır. Bu yüzden de kas gevşetici ilaçların yerini almamaktadır. Öle bir etkisi olmadığından dolayı kas incinmelerine iyi gelmeyebilmektedir. Kronik olarak ağrılara ve iltihaplanmalara iyi gelmektedir.

Rantudil Forte Kullananlar

Rantudil forte kullanan kişilerin çoğu rahatsızlıklarının ve ağrılarının azaldığını söylemektedirler. İçeriğindeki güçlü etken maddeleri sayesinde eklemlerde ve kaslarda oluşan ağrılar doğru doz ve kullanım ile azalabilmektedir. Her ilaçta olduğu gibi Rantudil kullananlar yan etkilerden birini görme ihtimalleri bulunmaktadır. Ancak bu durum milyonda bir kez olabilmektedir. İlaçlar piyasaya sunulmadan önce birden fazla testten geçmektedir. Bu yüzden de her ilaçta olduğu gibi kas ve iskelet ağrılarında kullanılan ilaçlarda tedbir ve sağlık açısından talimatlar bulunmaktadır. Doktor tavsiyesi ile kullanılan Rantudil Forte ilacının yanında aspirin tarzı ilaçların kullanılmaması gerekmektedir. Beraber alınan ilaçlar karışarak vücuda zarar verebilmektedir. Bu yüzden kullanılan ilaçları, kronik bir rahatsızlık bulunuyor ise söylenilmesi gerekmektedir.