ROZA KREM NEDİR

Roza krem metronidazol jeli olarak da bilinmektedir ve genel olarak antibiyotik olarak adlandırılmaktadır. Bu krem içerisinde bulunan etken madde vajian, eklem ve deride meydana gelen bakteriyel enfeksiyonları tedavi etmek için kullanılmaktadır.

Roza kremin etken maddesi metronidazoldir ve antibakteriyel bir cilt preparatı olarak satışa sunulmaktadır. Kremin içerisinde yer alan metronidazol, nitroimidazoller ismi verilen bir antibiyotik aikseinde yer alan ve cilt, vajina, eklemler ve solunum yolundaki bakteri sonucu meydana gelen enfeksiyonların tedavisinde kullanılan bir ilaç kategorisinde yer almaktadır. Bu krem, rosacea olarak da bilinen yetişkin sivilce benzeri bir cilt probleminin tedavisinde yardımcı olmak için sınırlıdır. Rosacea’nın bu kremle tedavisi 6 haftadan bir kaç aya kadar devam edebilir. Bazı bölgelerde meydana gelen bakterilerin büyümesini durdurup enfeksiyonların tedavisinde kullanılır. Viral enfeksiyonları iyileştirmemektedir. Bu krem her cilt tipine uygun olarak, jel formunda kullanabileceğiniz topikal bir ilaç kategorisinde yer almaktadır.

Roza Krem Nasıl Kullanılır?

Bu kremi yalnızca cilt üzerinde kullanınız. Bu kremi kullanmadan önce ve sonra ellerinizi güzelce yıkayın ve kurulayınız. Ayrıca tedavi edilecek bölgeyi yıkayın ve kurulayınız. On beş dakika bekleyerek genellikle günde bir ya da iki defa ya da doktorunuzun tavsiye ettiği şekilde ince bir krem tabakası şeklinde uygulayın. Daha sonra diğer kozmetik ürünleri uygulamadan önce beş dakika bekleyiniz.

Roza krem doktorunuz tarafından tavsiye edilmediği takdirde kremi göz çevresinde kullanmaktan kaçınmalısınız. Bu krem göze çok yakın bölgelere uygulanırsa sulanma ya da gözlerde yaşlanma neden olabilir. Bu kremi gözlerinize almaktan kaçınmalısınız. Eğer krem yanlışlıkla gözünüze temas ederse böyle bir durumda, gözlerinizi bol miktarda soğuk suyla yıkayınız.

Roza kremden en iyi şekilde faydalanmak için bu kremi düzenli olarak kullanmaya özen gösteriniz. Ayrıca her gün aynı saatlerde kullanmayı unutmayınız.

Roza kremi kullananlarda herhangi bir iyileşmenin görülmesi yaklaşık olarak 3 hafta ve tam fayda iyileşme göstermesi 9 haftaya kadar sürebilmektedir. 3 hafta sonrasında herhangi bir iyileşme olmazsa doktorunuza yeniden danışın.

Roza Krem Ne İçin Kullanılır?

Metronidazol jeli olarak da bilinen Roza krem, genel olarak antibiyotik olarak adlandırılmaktadır. Bu krem vajina, deri ve eklemlerde oluşan bakteriyel enfeksiyonları tedavi etmek için kullanılmaktadır. Krem özelliklede yüz derisinde oluşan küçük kırmızı sivilceler ve kırmızı çizgilerle karakterize edilen Rosacea ismi verilen akne benzeri bir cilt rahatsızlığını tedavi etmek için üretilmiştir.

Kremin içerisindeki etken maddesi sayesinde bakterileri öldürerek ve iltihabı azaltır. Krem, ciltteki iltihaplanma ve kızarıklığı içeren rosacea semptomlarını azaltmada yardımcı olmaktadır.

Roza Krem Ne İşe Yarar?

Kremin içerisinde ki karaçalı çiçeği, hamamelis, gingko özleri rutin ile beraber daha derin epidermiste mikrokapillerlerin yenilenmesini uyarırlar. Biberiye esansiyel yağı, Mürver çiçeği özü ve K1 vitamini ile beraber cilde nüfuz eden hemoglobinin uzaklaşmasına ve azalmasına yardımcı olur.

Roza kremi, orta tabakasını bir yüz maskesi olarak cilde uygulayın daha sonra cilde hafifçe tamponlayınız. Kremin tedavi süreci olarak 4 ila 6 hafta düzenli kullanımı önerilmektedir. Islak kompresyon sayesinde etkileri hızlandırılabilmektedir.

Ayrıca krem ciltte, bir tür yetişkin akne olan rosacea olarak bilinen belirli bir cilt bozukluğunu tedavisi içinde kullanılır. Rosaceanın sebep olduğu kızarıklık, şişlik ve sivilce sayısını azaltmaya yardımcı olur.

Roza Krem Yan Etkileri

Her ilacın olduğu gibi Roza kreminde bazı yan etkileri bulunmaktadır. Bu yan etkiler;

• Döküntü
  • Nefes almakta zorlanma
  • Yüz, dudak, dil ya da boğazda şişlik
  • Kuru cilt
  • Kaşıntı
  • Deri döküntüsü ( dermatit )
  • Mide bulantısı
  • Bu kremi kullanmadan önce mevcut olmayan kızarıklık ya da diğer cilt tahrişi belirtileri
  • Mide rahatsızlığı
  • Ciltte yanma hissi

Yukarda saydığımız belirtilerden birisi sizde meydana gelirse hemen doktorunuza başvurun. Bu yan etkileri herkes yaşamaz ve çok az kişide yaşandığı belirtilmiştir. Kremin yan etkileri konusunda kesinlikle endişelenmeyin, ilacın riski ya da faydaları hakkında doktorunuzla görüşün.

Roza Krem Kullanmadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Roza krem, bir dizi ilaç ve madde ile etkileşime girebilmektedir. Bunlar arasında Warfarin, alkol, Klotrimazol ve diğer topikal ilaçlar bulunmaktadır. Bu saydığımız şeylerden herhangi birini alıyorsanız, doktorunuzu ya da eczacınızı bildirmelisiniz.
  • Bu durumda özel durumunuza bağlı olarak, doktorunuz sizden ilaçlardan birini almayı bırakmanızı söyleyebilirim veya ilaçlardan birini diğeriyle değiştirebilir, ilaçlardan birini veya her ikisini alma şeklinizi değiştirmenizi söyleyebilir ya da her şeyin aynı kalmasını da söyleyebilir.
  • Eğer Metronidazole, parabenlere ya da formülasyonda bulunan diğer maddelere karşı aşırı duyarlılık geçmişiniz bulunuyorsa, topikal kullanım amaçlı bu ilacı kullanmayınız.
  • Roza kremi doktorun önerdiği süre boyunca kullanılması gerekmektedir. En iyi sonuçları elde etmek için düzenli olarak kullanmalısınız.
  • Kremi kullanmayı unutursanız hatırladığınız anda uygulayın. Hatırladığınızda çok geç ve bir sonraki doz için zaman yaklaştıysa, kaçırılan dozu uygulamayın. Asla kaçırdığınız doz için ikiye katlayarak telafi etmeye çalışmayınız.
  • Kremi serin ve kuru bir yerde muhafaza ediniz. Doğrudan gelen ısı, ışık ve nemden koruyunuz. Çocukların ve evcil hayvanların erişemeyeceği ve göremeyeceği bir yerde saklayınız.
  • Bu kremi kullanmaya başlamadan önce doktorunuza ya da eczacınıza tıbbi geçmişinizi, özellikle kan bozuklukları (kan diskrazileri) gibi rahatsızlıklarınız varsa kesinlikle söyleyiniz.
  • Bu krem gebelik surecindd açıkça ihtiyaç duyulduğunda kullanılmalı. Risklerini ve faydalarını doktorunuza danışmadan kullanmayınız.
  • Emzirme döneminde kullanılması sakıncalı olabilir çünkü krem anne sütüne geçer. Eğer kullanacaksanız da doktorunuza danışmadan kullanmayınız.

Roza Krem Fiyatı

Roda krem 8,1 lira gibi çok makbul bir fiyatla bütün eczanenelerdi satışa sunulmaktadır. Eczaneden başka bir yerde de bulmak mümkün. Günümüz teknolojisinde bir çok insan artık online alışveriş yaptığı için artık internette de satışa sunulmaktadır. Fakat sizler ürünü alırken her zaman olduğu gibi son kullanma tarihine ve kutusunun her hangi bir deforme olup olmadığına bakmalısınız.

Roza Krem Kullananlar

1. Kullanıcı; yüzümde bir takım kızarıklıklar meydana gelmişti ve bir türlü geçmiyordu. Bende doktora gittim halk arasında Gül hastalığı olarak bilinen rosacea hastalığı için doktorum önerdi 3 hafta kadar düzenli bir şekilde kullandım biraz düzelmeler başladı kullanmaya devam ettim ve yaklaşık 6 hafta sonra neredeyse tamamen geçmeye başladı. Doktor biraz daha kullanmamı istedi 9 hafta sonra tamamen iyileşti çok şükür. Doktorunuz tavsiye ettiği sürece hiç korkmadan kullanın.
  2. Kullanıcı; aşırı stresli bir dönem geçiriyordum yüzümde sivilce benzeri kızarıklıklar meydana gelmeye başladı gün geçtikçe de artmaya devam etti bir cilt doktoruna kuracak ettik. O dönem sınavlara çalışıyor ve çok stres yapıyordum bundan dolayı bende rosacea hastalığı olmuş. Doktorum bana Roza Krem ve yanında bir ilaç verdi kullanmaya başladım ama kızarıklıklarımı hafifletiyor ve kaşıntısını alıyor. Bu hastalıktan tamamen kurtulmanın tek yolu stressiz bir yaşam. Ben kremi düzenli şekilde kullanmaya devam ettim ve faydasını da gördüm.