SAXENDA FİYAT

Saxenda normal reçete ile satışa sunulan oldukça da pahalı bir zayıflama iğnesidir. SGK bu ilacı karşılamaktadır. Ücretini tamamen karşılayarak almanız gerekmektedir.

Saxenda fiyatı ise 21 Şubat 2021 tarihinden itibaren %19,13 zam geldi ve fiyatı 786,14 lira olmuştur. 6 mg/ml Saxenda’nın fiyatı 786.14 liradır.

SAXENDA Nedir?

Saxenda insan vücudunda doğal olarak meydana gelen ve kan şekeri, insülin seviyeleri ve sindirim sistemini kontrol altına almaya yardımcı olan bir hormona benzeyen bir ilaçtır.

Saxenda, bazı obez yetişkin insanlara ya da aşırı kilolu yetişkin kişilere yardımcı olabilecek, aynı zamanda da kilo ile alakalı tıbbi sorunları olan, enjekte edilebilir bir reçete ile satışa sunulan bir ilaçtır. İğne diyet ve egzersizlerle kullanılmaktadır. Saxenda bir kilo verme ilacı ya da iştah kapatıcı değildir. Ayrıca şunu da belirtelim ki tıp 1 ya da tip 2 diyabet tedavisi için kullanılmıyor.

Saxenda hakkında bazı önemli bilgiler

İlacın etken maddesi olarak liraglutide olan Victoza adlı tip 2 diyabet hastalığının tedavisi için kullanılan ilaç diyet ve egzersiz ile beraber kullanılmaktadır. Fakat bu ilaç Saxenda ile beraber kullanılmaz.

Eger endokrin neoplazi tip 2, bireysel aile üyelerinizde modüler tiroid kanseri geçmişi, insüline bağımlı diyabet, hamilelik ve diyabetik ketoasidoz gibi belirtilerinin varsa Saxenda kesinlikle kullanılmamalıdır.

Yapılan çalışmalarda, liraglutide tiroid tumorlarine ya da tiroid kanserine sebep oldu. Bu yaşanan etkiler düzenli olarak doz kullanan insanlarda meydana gelip gelmeyeceği bilinmiyor.

Eğer boynunuzda şişlik ya da şişlik hissi, yutma güçlüğü, nefes darlığı ya da kısık ses gibi tiroid tümörü belirtileri var ise hemen doktorunuza başvurun.

Saxenda Ne İşe Yarar?

Saxenda iğnesi ile iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz, karnınızın daha dolu olduğunu hissederek daha az derecede açlık hissine sebep olacaktır. Saxenda renksiz ve berrak ya da renksize yakın bir çözeltidir. İlaç 75 yaşından büyük hastalarda kısıtlı bir deneyime sahiptir. 75 yaş ve üstü hastalarda bundan dolayı önerilmemektedir. Aynı zamanda böbrek ve karaciğer hastalığına sahip olan hastalarda kısıtlı bir deneyime sahiptir. Eğer bir diyabet hastasıysanız bu ilacı insülin yerine asla kullanmayınız. Sizleri bu önemli bilgileri verdikten sonra bir de yasal uyarıda bulunmak istiyorum. Saxenda iğnesini kesinlikle doktor kontrolü altında kullanın ve doktorunuzun önerdiği şekilde kullanmalısınız. Eğer ki başka bir ilaç kullanıyorsanız bunu doktorunuza ya da eczacınıza danışmanız gerekmektedir.

Saxenda Yan Etkileri

Bütün ilaçlarda olduğu gibi, bu ilacında içerisinde bulunan etken maddelere karşı duyarlı olan hastalarda yan etkiler meydana gelebilir.

Ciddi yan etkileri;

• Mide bölgenizde ( karında) sırtınıza yayılacak şiddetli ve inatçı bir ağrı, ayrıca bulantı ve kusma. Bu belirtiler pankreas iltihaplanmasının bir belirtisi olabilir.
  • Bu ilacı kullanan hastalarda seyrek olarak görülen bazı şiddetli alerji reaksiyonlar bildirilmiştir. Yüzde ve boğazda şişme, hızlı nabız ve nefes alıp verirken zorluk çekme gibi belirtileri yaşarsanız eğer derhal doktorunuza başvurmanız gerekmektedir.
  • Saxenda kullananlarda yaygın olarak sık bir şekilde pankreas iltihaplanması bildirilmiştir. Söz konusu olan Pankreatit ciddi yaşamınızı tehdit eden bir durumdur.

Yukarda belirtmiş olduğunuz yan etkilerden bir ya da bir kaçı sizlerde meydana gelirse ilacı kullanmayı hemen kesin hemen bir acil servise ya da doktorunuza başvurunuz.

Diğer yan etkileri;

Çok yaygın olarak 10 kişiden 1’den fazla hastalarda görülen belirtiler;

• Kusma, bulantı, kabızlık, ishal bu etkiler genellikle bir kaç gün ya d bir hafta içerisinde kaybolur.

Yağın olarak görülen 10 kişiden en fazla 1’isinde görülebilecek;

• Bağırsak ve mideyi etkileyen sorunlar, mesela; mide zarının iltihaplanması( gastrit), hazımsızlık ( dispepsi), üst karın ağrısı, mide ekşimesi, mide rahatsızlığı, karında şişkinlik hissi, gaz, ağız kuruluğu ve geğirme.
  • Güçsüz ya da zayıf hissetme
  • Tat alma duyusu da değişiklik
  • Sersemlik hissi
  • Uyumakta güçlük çekme. Bu durum genel olarak tedavinin ilk üç ayında meydana gelebilir.
  • Safra kesesi taşı
  • Enjeksiyon olduğunuz yerde morarma, tahriş, döküntü ve kaşıntı ağrı reaksiyonları
  • Hipoglisemi olarak adlandırılan düşük kan şekeri. Bu durum aniden ortaya çıkar ya da çıkabilir bu durumu şu şekilde anlayabilirsiniz; soğuk soğuk terleme, baş ağrısı, soğuk ve soluk renkli deri, bulantı, çok aç hissi, kalbin hızlı atması, görmede bozukluk, zayıf hissetme, sinirlilik hali, çok aç hissi, uykulu hissetme, endişeli olmak konsantre olma güçlüğü çekme, zihin karışıklığı ve titreme. Doktorunuza bu durumlar karşısında neler yapmanız gerektiğini ve düşük kan şekerinizi nasıl tedavi edeceğiniz hakkında bilgi alabilirsiniz ve doktorunuz sizi bilgilendirecektir.
  • Pankreas enzimlerinde yükselme örnek verecek olursak lipaz ve amilaz gibi

Yaygın olmayan 100 kişiden en fazla 1’isinde görülen etkiler;

• Su kaybı
  • Safra kesesi iltihabı
  • Deri döküntüsüne bağlı olarak alerjik reaksiyon
  • Genel olarak iyi hissetme durumu
  • Hızlı nabız

Seyrek olarak görülen yan etkileri 1000 kişiden en fazla birisinde görülen;

• Böbrek işlevlerinde azalma
  • Akut böbrek yetmezliği.

Saxenda Muadili

Saxenda ilacının muadili olan ilaçlar şu şekildedir;

• VICTOZA 0.6 mg/ml 1 kullanımlık hazır dolu enjekte kalem
  • Saxenda 6 mg/ml enjeksiyonlu çözelti içeren kullanıma hazır 3 kalem

Saxenda neden piyasada yok

Saxenda çok pahalı bir ilaç olduğu için piyasalarda fazla bulunmayan bir ilaçtır. Ayrıca doktor reçete etmeden satılmamaktadır. Birazda bunun etkisi bulunmaktadır. Doktoru tavsiye etmeden kullanılması doğru değildir. Reçetesiz asla satılmayan bir ilaçtır. Doktorlarda öyle herkese önermediği için kolay kolay piyasa bulmak kolay olmuyor.

Saxenda Kullananlar

1. Kullanıcı; bu ilacı kullanılma hızlı bir şekilde zayıflayan tanıdığım ile ilaçtan haberdar oldum ve hemen endokrin bölümüne muayene oldum ve kullanmak istedim. 20 kilo fazlam vardı ve bende kullanmaya başladım ve güzel sonuç aldım zayıfladım.
  2. Kullanıcı; 11 gün boyunca her sabah göbeğimden yaptığım bir iğnedir. 4 kilo verdim. Doktorum hipoglisemi teşhisi ardından verdi. İnsanlarda bağırsak ve beyinde salgılanan tokluk hormonu normalde günde 2 dk salgılanır. Saxenda bu hormonu harekete geçirerek 10 ila 18 saat kadar vücutta kalmasını sağlamaktadır. Yani şöyle söyleyelim iki lokmayı çok zor yutup, ayıp olmasın diye yemek yiyorsun ve hep yoksun. 2 tane yeşil erik yiyorsun ve sanki 1.5 İskender yemiş gibi midene oturuyor. Endokrinolojiye muayene olmadan ve ayrıntılı şekilde tahlil yaptırmadan kullanılmaması gereken bir ilaç. Yani ilacı doktorun yazması gerek. Göbeğim delik deşik oldu ama mutluyum.
  3. Kullanıcı; yaklaşık olarak 8 haftadır bu ilacı kullanıyorum toplam olarak tam 7 kilo verdim. Hedefim ise toplam 16 kilo vermek. Ben ilacı Ramazan’da kullanmaya başladım oruç ile beraber. Normalde ben orucu çok rahat tutamak açlık krizlerine girerdim. Fakat bu ilaç sayesinde gayet rahat oruç tuttum. İnsülin direncim yüksek kontrollerde düşmüş bir durumda. Bir mucize beklemeyin hiç acıkmıyorsunuz canınız bir şey istemiyor değil. Canınızın istediği şeyler oluyor ama bir parça alıp nefsiniz köreliyor.