Aldara Krem Nedir? Aldara Krem Nasıl Kullanılır?

Aldara Krem

Günlük hayatta herkesin başına gelebilecek cilt sorunlarından biri de siğillerdir. Siğil sorunu vücudun neresinde oluşursa olsun görüntüsü ve varlığıyla insanlara rahatsızlık verir. Bu sorunun çözümünde birçok yöntem kullanılır. Bu yöntemlerden bir tanesi ise Aldara kremdir.

Aldara Krem Nedir?

Aldara krem nedir sorusunun cevabı; genellikle genital siğil gibi cilt hastalıklarının tedavisinde kullanılan bir kremdir Sadece harici yani yüzeysel olarak kullanıma uygundur ve doktor önerisi ile alınmalıdır. Ayrıca Aldara krem piyasada muadili olan bir ilaç değildir, tektir. Aldara kremin kutusunun içerisinde 12 adet saşe ve bu saşelerin her biri 25 gram halinde bulunmaktadır. Kremin içeriğinin etken maddesi ise imikimoddur. Saşelerin her biri tek kullanımlıktır. Saşe içerisinde artan kremi daha sonra kullanmamalısınız.

Aldara Krem Ne İşe Yarar?

Aldara krem ne işe yarar diye merak edenler olabilir. İnsan vücudundaki siğil oluşturan tümörlere ve virüslere karşı etkili bir kremdir. Özellikle genital ve perianal siğillerin iyileşmesini sağlar. Aktiniz Keratoz rahatsızlığının semptomlarının hafifletmesine de yardımcı olur.

Aldara Krem Nasıl Kullanılır?

Öncelikle kremi kullanmadan önce ve sonra mutlaka ellerinizi yıkayın. Uyguladıktan sonra asla sorunlu bölgeyi bandaj veya herhangi bir bezle kapatmayın. Sorunlu bölgeye ince bir tabaka halinde sürün ve iyice yedirin. 6-10 saat arası vücudunuzda kalması gerektiğinden duş almayın ya da su değdirmeyin ya da sabunlamayın. Yatmadan önce kullanmanız önerilir. Sonraki gün yeni bir saşe açın, eskisinin içinde kaldıysa bile kullanmayın.

Eğer doktorunuzun önerisi ile aldıysanız o size aldara krem nasıl kullanılır anlatacaktır, doktorunuzun dediğinin dışına çıkmayın. Doktorunuzun önerdiğinden daha küçük veya daha büyük miktarlarda ve tavsiye edilen süreden daha uzun sürelerde kullanmayın. Bu kremin çok fazla kullanılması veya çok uzun süre kullanılması ciddi cilt reaksiyonları riski doğurabilir.

Aldara Krem Kaç Ay Kullanılır?

Aldara krem kaç ay kullanılır diye soranlar için; kullanım süresi kişiden kişiye ve sorunlu bölgeden sorunlu bölgeye göre farklılık göstereceğinden eğer doktorunuzun önerisi ile alıyorsanız doktorunuzun söylediği zaman diliminin dışına çıkmayın onun dışında eğer unuttuysanız eczacınıza da danışabilirsiniz. Genel kullanım süreleri;

Genital siğiller için tedavi görüyorsanız: genellikle haftada 3 kez (Pazartesi, Çarşamba ve Cuma) kullanılır ve en fazla 16 hafta sürer en çok 8 haftada iyileşmiş olur.

Bazal hücreli korsinom için tedavi görüyorsanız: genellikle 6 hafta boyunca haftada 5 kez (Pazartesiden Cuma’ya kadar her gün) uygulanır. ( bu tedavide sorunlu bölge üzerine ve 1 cm etrafına uygulanır)

Aktinik Keratoz için tedavi görüyorsanız: genellikle 4 hafta boyunca haftada 3 kez (pazartesi, çarşamba ve cuma) uygulanır.

Bu süreler sonunda iyileşme tam olarak gerçekleşmedi ise gidilen doktor kontrolünde bu sürelere eklenecek olan süre doktorunuz tarafından belirtilecektir.

Aldara Krem Kaşıntı Yapar Mı?

Eğer imikimod veya Aldara kremin içermiş olduğu herhangi bir maddeye alerjiniz var ise kesinlikle kullanmamalısınız. Aldara krem kaşıntı yapar mı diye merak edebilirsiniz. Kaşıntı  durumu genellikle alerjik reaksiyonlar sonucu olabilir onun dışında Aldara krem kaşıntı yapmaz.

Aldara krem yalnızca cilt yüzeyine kullanmak için üretilmiştir anüs içerisine veya vajina içerisine uygulamaktan kaçının. Yanlış kullanımı sonucunda kaşıntı yaşayabilirsiniz. Kremi gözünüze, ağzınıza, burnunuza ve dudağınıza değdirmeyin.  Açık yaralara temas ettirmekten kaçının. Yanlışlıkla bu yerlerden herhangi birine temas ettirdiğiniz takdirde bol su ile temas eden bölgenizi yıkayın.

Aldara Krem İle İlgili Uyarılar

İmmün seviyesinde yani bağışıklığınızla ilgili bir probleminiz ve rahatsızlığınız varsa bunu kremi kullanmadan önce mutlaka doktorunuza bildiriniz. Doktorunuz size Aldara krem ile ilgili uyarılar verecektir. Erkeklerde genital siğiller sünner derisinin altında ise krem uygulanmadan önce her gün sünnet derisi geri çekilip bölge temizlenmelidir. Temizlenmediği takdirde bölgede şişlik, derine gerginlik ve tahriş olabilir. Aktinik Keratoz ve Bazal Hücreli Kortinoz tedavisi süresince solaryumlardan ve güneş ışığı yanıklarından kaçınılmalıdır.

Sorunlu bölge görünür bir yerde ise dışarı çıkarken mutlaka kapatılmalıdır, koruyucu kıyafet, şapka, güneş gözlüğü takılmalıdır. Eğer vücudunuzda açık yaralarınız varsa Aldara krem kullanmayın önce iyileşmesini bekleyin. Tedaviye başlamadan önce hamile olup olmadığınızdan emin olur böyle bir durum varsa veyahut da emziriyorsanız bu durumu mutlaka doktorunuza bildirin.

Aldara krem ile İlgili Merak Edilenler  ve Güncel Fiyatı

Aldara krem ile ilgili merak edilenler konusunun başında reçetesiz satılıp sayılamayacağı geliyor çünkü siğil ve benzeri sorunları yaşayanların sayısı bir hayli fazladır. Vücudunda bir tane siğili olan da birçok siğili olan da bu durumdan muzdariptir. Aldara krem reçeteli satılan bir ilaçtır. Eczaneye giderek kafanıza göre alamazsınız.

Bir başka çok merak edilen soru ise Aldara kremin kaç günde etki edeceğidir. Bu kişiden kişiye değişen bir durumdan, hastaya ve rahatsızlığına göre değişim gösterir. Örneğin genital siğil tedavisinde kullanan kişilerin çoğu 8 haftada tamamen iyileşme gösterdiğini ifade ederken kullanan erkekler de ise 12 hafta içerisinde lezyonların tamamen yok olmuş olduğu gözlemlenmiştir. Ancak bu da kişiden kişiye değişen bir durumdur bazı hastalarda 4 hafta olmadan da iyileşme görüldüğü olmuştur.

Aldara kremin adet döneminde ilken kullanılıp kullanılamayacağı merak edilenler arasındaydı. Bu durumda daha sağlıklı bir bilgi için önce doktoruna danışın sonra kullanmayı deneyin.
En çok sorulan sorulardan biri de Aldara krem fiyatıydı. Aldara krem güncel fiyatı  2021 itibari ile 272.89 TL olmuştur. Tabi doktor reçetesi ile satıldığından sigortalılık durumunuza göre değişim gösterebilmektedir.

Aldara Kremin Yan Etkileri

Aldara kremin yan etkileri olabilir. Bu yan etkilerin herkes tarafından deneyimlenmesi kesin değildir kişiden kişiye değişim gösterebilir,  hiçbir yan etkiyle karşılaşmayadabilirsiniz. Aşağıdaki yan etkilerden herhangi biri ile karşı karşıya kaldığınız takdirde muhakkak suretle hemen doktorunuza danışmalısınız.

• Ciltte kabarma, kaşıntı
  • Ciltte yanma veya batma hissi (hafif)
  • İshal
  • Baş dönmesi
  • Saç kaybı
  • Cildin sertleşmesi
  • Mide ekşimesi
  • Tedavi edilen bölgenin açık veya koyu renk olması, rengin dönmesi
  • Uygulama yerinde ağrı
  • Bulantı ve kusma

Acil Tıbbi Yardım Gerektirebilecek Yan Etkiler

• El, ayak, yüz, bilek ve dudakların şişmesi veya boğazın yutmayı ve nefes almayı engelleyecek şekilde şişmesi (Bunlar çok ciddi yan etkilerdir ve bunlardan biri bile mevcutsa Aldara’ ya karşı vücudun alerjik bir reaksiyon gösterdiği sonucuna varılır. Bu durumlar acil tıbbi müdahale gerektirebilecek yan etkiler grubuna girer. Acil müdahale ekibi aranmalıdır.)
  • Kızarıklık ve kaşıntı
  • Yanma hissi
  • Ciltte pul pul dökülme ve şişlik
  • Ufak açık yaralar
  • Kabuk bağlama (iyileşme döneminde)

Bu reaksiyonlar genellikle 2 hafta içerisinde kendiliğinden geçer.

Bazal hücreli karsinom için tedavi görüyorsanız çok yaygın yan etki olarak hafif bir kaşıntıya maruz kalabilirsiniz.