Andorex Gargara Nedir? Fiyatı Ne Kadar?

Andorex gargara ağız içi enfeksiyonların giderilmesine yarayan ağzı ferahlatan diş etlerine ve yaralara iyi gelen bir iltihap giderici ilaçtır. Andorex gargara her mililitresinde 1,2 mg klorheksidin diglukonat ve 1,5 mg ise benzidamin etken maddeler içermektedir. Benzidamin NSAİ gurubu etken bir maddeye sahiptir. Ağrı kesici ve iltihap giderici bir etkiye sahip olarak ağız içerisindeki iltihaplanmaları azaltabilmekte ve yaraların iltihap kapmasını engelleyebilmektedir. Andorex gargara içeriğindeki Klorheksidin maddesi ise ağız ve diş dokuları için yüksek bir antiseptik özelliğe sahip bir ilaçtır. İçeriğindeki nane aroması ve mikrop öldürme özelliği sayesinde ağızda oluşan kötü kokuları da engellemektedir. Andorex gargara sadece tek başına kullanılabilen bir ilaç değildir. Bu yüzden de doktor tavsiyesi ile verilen ilaçlar ile birlikte kullanıldığında ağız içerisindeki yaralar veya iltihaplanmalar tamamen geçebilmektedir.

Andorex Gargara Ne İşe Yarar?

Andorex gargara ağız içerisindeki yaralara ve iltihaplanmalara iyi gelen bir ilaçtır. İçeriğindeki etken maddeler sayesinde iltihaplanmalar yüzünden oluşan yaraların acısını dindirebilmekte ve ağız içerisindeki mikropları öldürebilmektedir. Andorex gargara boğaz ağrısı, bademcik iltihabı, soluk borusu iltihabı, farenjit aft gibi enfeksiyonlarda iltihabın kurumasına ve diğer ilaçlarla kullanıldığı takdirde iyileşme sürecini hızlandırmaktadır. Mikropları öldürebilme özelliği sayesinde tekrardan oluşabilecek mikropları da önlemektedir.

Ayrıca sadece boğaz enfeskiyonlarında, boğaz ağrılarında değil aynı zamanda dilin iltihaplanmasında, diş eti sorunlarında, ağız içerisinde yapılan diş çekimleri ameliyatlardan sonra, diş etinin hızlanmasını sağlamak, diş plaklarının oluşumunu önlemek, diş protezlerinin kullanımından sonra ağızda oluşan yaralarda da kullanılmaktadır. Kemoterapi, radyo terapi gibi nedenlerden dolayı ağız içerisinde oluşan iltihaplanma ve yaralanma durumlarında da kullanılmaktadır.

Andorex Gargara Nasıl Kullanılır?

Hastalık nedeni ile başvurulan doktorun tedavi sürecinde verdiği talimatlara uyulması ve verilen dozlara göre Andorex gargaranın kullanılması gerekmektedir. Tedavi süresince mutlaka doktorun ve eczanenin verdiği talimatlara göre andorex gargara kullanılmalıdır. Verilen ölçeklere göre kullanılmayan andorex gargara fazla kullanımında vücuda zarar verebilmektedir. Verilen ölçeklere göre de az kullanılırsa iyileşme sürecinde bir değişiklik görülemeye bilmektedir. Andorex gargara doktorun verdiği talimatlara göre kullanılması gereken bir ilaçtır. Kesinlikle ilacı seyreltmeden veya herhangi bir madde ile karıştırılmadan ağızda gargara yapılması gerekmektedir.

Kutu içerisinde verilen ölçekle birlikte doktorun verdiği talimatlara göre ölçek doldurulmalı ve ağıza alınmalıdır. En az 30 veya 40 saniye kadar gargara yapılarak tükürülmesi gerekmektedir. Kesinlikle yutulmaması gerekmektedir. Yapılan işlem öncesinde yemek yenilmesi, su içilmesi ve dişlerin fırçalanması gerekmektedir. Bunun nedeni ise gargara yapıldıktan belli bir süre içerisinde herhangi bir şeylerin yenilmemesi gerekmektedir. Tedavi, süresi vakaya göre değişebilmektedir. Vakanın çok ciddi boyutlarda olmaması ile birlikte 2 veya yedi gün içerisinde, vakanın çok ciddi boyutta olması ise 15 veya 20 gün içerisinde sürebilmektedir. Eğer protez kullanılıyor ise bir bardağın içerisine protez yerleştirilerek gargara dökülür ve ağızda gargara ile çalkalandıktan sonra protez tekrar yerine takılır.

Andorex Gargara Yutulursa Ne Olur?

Her ilaçta olduğu gibi Andorex gargaranın da yan etkileri bulunmaktadır. Andorex gargara ağız içerisindeki mikropları öldürmek ve iltihapları kurutmak için yapılmış bir ilaç türüdür. Bu yüzden de yutulmaması gereken ilaç sınıfındadır. Andorex gargaranın içeriğindeki vücuda zararlı olduğundan dolayı içilmemesi tavsiye edilmektedir. İçeriğindeki vücuda ve organlara zararlı olan etkenlerden bir tanesi de alkol ve grisenol olduğundan dolayı içilmemesi önerilmektedir.

Andorex gargara yutulduğu andan itibaren vücutta herhangi bir değişiklik söz konusu olduğu takdirde en yakın bir sağlık kuruluşuna gidilmesi gerekmektedir. Her ilaçta olduğu gibi Andorex gargaranın içeriğindeki etkenler her insanda olumlu sonuçlar gösteremeye bilmektedir. Bazı maddeler veya etkenler insan vücudunda alerjik reaksiyonlara sebep olabilmektedir. Andorex gargara içildikten sonra midede yanma, bulantı veya kusma gibi belirtiler bulunuyor ise bir doktora görünmek gerekmektedir.

Andorex Gargara Hamilelikte Kullanımı

Abdorex gargara hamile kadınlarda bebeklere ve kendilerine ciddi anlamda zarar verebilmektedir. Bu yüzden de doktorlar hamilelik süresince çok mecburiyette kalmadıkça ilaç vermemektedir. Andorex gargaranın içeriğindeki alkol ve glisenol maddeleri anne karnındaki bebeğe zarar verebilmektedir. Anne ve bebeğin sağlığını koruyabilmek içinde çok zor olmadıkça bu tür ilaçlardan uzak durulması gerekmektedir. Hamilelik süresince kafaya göre ilaç kullanılmaması gerekmektedir. Kullanılacak bir ilaç var ise doktor tavsiyesi adı altında kullanılması gerekmektedir.

Andorex Gargara Fiyatı 2020

Andorex gargara fiyatı 2020 her yıl belirli aralık fiyatları ile değişebilmektedir. Eczanelerde satılan andorex gargaraların fiyatları KDV ile 17 ila 20 TL arasında olduğu bilinmektedir. Ancak değişen sistemle birlikte her yıl ilaçların belirli bir kısımlarına zam gelebilmektedir. Andorex gargara üst solunum enfeksiyonlarında ve diş tedavilerinde sürekli olarak kullanılan bir ilaç türü olduğundan dolayı piyasada hemen hemen her eczaneden bulunabilmektedir. Fakat internet kullanımının yoğunlaştığı bu dönemlerde artık internet alışverişlerinde de gargara uygun bir fiyata alınabilmektedir. Ancak andorex gargara bir ilaç olduğu içinde gereğinden fazla kullanılması kişiye zarar verebilmektedir.

İnternet getirilen ürünler sağlıksız olabilmektedir. Andorex gargara sağlık ve hızlı bir şekilde iyileşebilme adına doktorun verdiği talimatlar doğrultusunda kullanılması ve bırakılması gerekmektedir. Andorex gargara fiyatları her sene değişiklik gösterse de emekli olan veya sigortalı olan kişilerin belirli yüzdelik ödemeleri ile andorex gargaraları indirimli bir fiyata alabilmektedirler.

Andorex Gargara Reçetesiz Olarak Alınır Mı?

Andorex gargara piyasada da satılabilmektedir. Ancak doktor tavsiyesi olmadan kullanılan her ilaç yanlış kullanımlardan dolayı tedavi süreçlerini yavaşlatmakta ve kişi kendine zarar vermektedir. Bu yüzden de eczanelerde normal reçete türü ile satılabilmektedir. E reçete ile de satılabilen andorex gargara SGK aktif ürünler listesinde de bulunmaktadır. Doktor tavsiyesi ile alınabilmesi gereken andorex gargara fazla pahalı olmamaktadır. SGK andorex gargarayı karşılayabilmektedir. Böylelikle hastalık durumunda kullanılacak olan andorex gargara ve diğer ilaçlar belirli bir yüzdelik karşılığında fazla para ödemeden alınabilmektedir.

Doktor tavsiyesi ile kullanılan andorex gargara ile ağız içerisinde oluşabilecek sorunları en aza indirmektedir. Doktor kontrolü adı altında verilen andorex gargara belirli ölçülerde kullanıldığı takdirde ikinci bir şişe almaya gerek kalmadan enfeksiyonlardan ve yaralardan kurtulabilme imkânı sunmaktadır. Fakat bazı ağır vakalarda yaranın derinliğine göre andorex kullanım dozu arttırılabilmektedir. Bununla birlikte her bireyin hakkı olduğu gibi reçete üzerine rapor çıkarılabilmekte tedavi süresinde fazla para ödenmemektedir.

Andorex Gargara Kullananlar

Andorex gargara kullanan kişilerin % 80’i ağız içerisindeki ağrılardan, iltihaplardan kurtulabildiğini söylemektedir. Andorex gargara içeriğindeki nane aromasına göre de keskin bir tadı olduğundan dolayı yemek yemede güçlük çekilmektedir. Bunun dışında ilacın içeriğindeki etkin maddeler sayesinde ise ağız içerisindeki sorunlardan kolaylıkla tedaviyi aksatmamak şartı ile kurtulmak mümkün olmaktadır. Doktor tavsiyesi ile alınması gereken andorex gargara belirli aralıklar ile içilmediği takdirde bir faydası bulunamamaktadır. Ağrı kesici özelliği sayesinde ise sadece ağız içerisindeki ağrıyan yaraları değil ağrıyan dişleri de dindirebilmektedir. Antiseptik özelliği sayesinde ağız içerisindeki mikropları ve bakterileri öldürdüğü bilindiği içinde bu ilacı kullanan her kişi memnun kaldığını söylemektedir. Her ilacın kendine has özellikler ve etkenleri bulunduğu içinde kararında kullanılması gerekmektedir.