AUGMENTİN Nedir

AUGMENTİN bir antibiyotiktir ve pek çok bakterinin yol açtığı enfeksiyonların tedavi edilmesinde kullanılmaktadır. Antibiyotik ilaçlar insan vücudunda yer alan birçok zararlı bakterileri yok etmek ve çoğalmalarını durdurmak için kullanılmaktadır. AUGMENTİN çok sık olarak kullanıldığı hastalıkları şöyle sıralayabiliriz; kulak, burun, boğaz enfeksiyonları, akciğer iltihaplanmaları, deri ve idrar yolu enfeksiyonları, bronşit gibi hastalıklarda kullanılıyor ve penisiline alerjisi olan insanlar bu ilacı kullanmaya başlamadan önce kesinlikle doktoruna danışması gerekmektedir. Bu ilacı yalnızca bakteri kaynaklı enfeksiyonlarda kullanmalısınız aksi taktirde sürekli alındığı zaman vücut bu ilaca alışacaktır ve hastalık durumunda etkisini kaybetmiş olacaktır. Ayrıca bu ilaç grip ve soğuk algınlığı gibi hastalıkların tedavisinde kullanılmamalıdır.

Augmentin Nedir?

AUGMENTİN, amoksilin ve klavulanik asit olarak iki etken madde içermektedir. Amaoksisilin penisilin gurubun da yer alan bir antibiyotiktir ve bakterilerin yok edilmesinde kullanılmaktadır. Klavulanik de bazı bakterilerin amoksisiline direöli bir duruma gelmesine engel olmaya yarayan bir etken madde olmaktadır.

AUGMENTİN yalnız başına içerisinde amoksisilin bulunan antibiyotiklere göre daha çok farklı bakterilere karşı etkili olmasını sağlar. Bu ilaç bademcik iltihapları,sinüzit, zatüre, bronşit, böbrek, diş ve diş eti enfeksiyonları gibi enfeksiyonlu hastalıkların tedavisi için kullanılan ilaçtır. İlaçlar oral süspansiyon, film tablet ve İ.V flakon olarak satışa sunulmaktadır.

Augmentin Ne İşe Yarar?

AUGMENTİN ne işe yarar hepsini sıralayalım;

• Üst solunum yolu enfeksiyonlarını içeren bütün hastalıklarda kullanılmaktadır. Üst solunum hastalıkları şu şekilde sıralayabiliriz; sinüzit, orta kulak iltihabı, Bademcik iltihabı, boğaz ve gırtlak iltihabı gibi enfeksiyonlu hastalıkların tedavi edilmesinde,
  • Bronşit, zatüre ve akciğer iltihabı, idrar ve üreme yolu enfeksiyonları, böbrek ve idrar yolu enfeksiyonları, sistik, bel soğukluğu, üretrit gibi alt sonlum yolu enfeksiyonu hastalıklarının tedavisinde,
  • Çıban, selülit, apse, yaralar ve hayvan ısırmaları gibi deri ve yumuşak doku enfeksiyonları tedavilerinde
  • Dişlerde oluşan apseler, diş ve diş eti enfeksiyonlarının tedavilerinde
  • Osteomiyelit adlı kemik ve eklem enfeksiyonları tedavisinde
  • En son olarak da kan ve dokularda oluşan bakteriler ve toksinlere bağlı olarak düşük, lohusalık humması ve karın içi sepsi gibi hastalıkların tedavilerinde kullanılmaktadır.

AUGMENTİN tablet dozlarının kullanımı şu şekildedir;

Eğer hafif ve orta derce de bir enfeksiyon geçiyorsanız 12 saatte bir 625 mg tablet kullanılması önerilmektedir. Fakat daha ileri seviyede enfeksiyon oluşmuş ise 12 saatte bir 1000 mg kullanılmalıdır. Bu ilacın kulanım süresi 14 günü geçmemelidir. 1000 mg tablet 12 yaşından küçük çocuklar kullanımı uygun değildir. 40 kg ve daha fazla kiloya sahip çocuklar için de yetişkin dozu uygulanabilir.

Augmentin Diş

Dişlerinizde bir enfeksiyon oluştuğunda bakterilerin fazla miktarda oluşmasıyla ağzınızda irin meydana gelecektir. Oluşan enfeksiyonlu bölgede genellikle ağrı, şişme ve hassasiyetlere neden olur. Tedavi olunmadığı zaman oluşan enfeksiyon başka yerlere de sıçrayarak bütün ağzınızı kaplayacaktır hatta beyne bile yayılabilir. Bunun için yapmanız gereken enfeksiyon giderici bir antibiyotik kullanmaktır. AUGMENTİN diş ve diş eti enfeksiyonların kullanabileceğiniz bir antibiyotiktir. Dişinizde oluşan enfeksiyonları kısa sürede yok edecektir.

Augmentin Yan etkileri

AUGMENTİN in yaygın ve sık olarak görülen yan etkileri şu şekildedir;

• Kusma, ishal ve bulantı
  • Deride kaşıntı ve kızarıklık
  • Mukozaları ve cildi etkileyen mantar enfeksiyonu

Bu saydığımız yan etkilere birkaç gün ya da birkaç hafta içinde etkisini kaybeder fakat bu saydığımız belirtiler çok fazla ise doktorunuza başvurmanız gerekmektedir.

AUGMENTİN in ciddi yan etkileri de bulunmaktadır. Bunları da sırayla belirtelim;

1. Augmentin Alerjisi; penisilin tedavisi gören bazı hastalar aşırı derecede duyarlıdır ve alerjik reaksiyonlar yaşarlar. Bu çok ciddi bir durumdur ve hemen ilaç alımı durdurulmalıdır. Daha sonrada hemen doktorunuzu başvurmalısınız. Eğer doktorunuza ulaşamıyorsanız bir acil servise gitmelisiniz.

Alerjik reaksiyonlarda eğer aşırı duyarlı bir reaksiyon gösteriyorsa;

• Nefes darlığı, yutma güçlüğü ve hırıltılı nefes alıp verme
  • Dil, dudak veya vücudunuzun bazı bölgelerinde şişmeler oluşması
  • Deride aşırı derecede dökülmeler, kaşıntı, kızarıklık, morarma ve kabarcıklar oluşması
  1. Karaciğer etkileri ve sarılık; bu ilacı kullanan bazı insanlarda karaciğer sorunları meydana gelmektedir. Bu yaşanan sorun genellikle ilacı bıraktığınız zaman kesilecektir fakat diğer durumlarda şiddetli sorunlara yol açabilir ve tedavi olmanız gerekebilir. Bu gibi durumlarda doktorunuza başvurmanız gerekmektedir. Belirtileri de şu şekildedir;
  • Karında ağrı
  • Cilt ve gözlerde sararma
  • Mide bulantısı ve kusma
  • Koyu renkte idrar
  • İştahınızda azalma

İlacı kullanırken bu belirtilere rastlarsanız hemen doktorunuza başvurunuz.

1. Sindirim sistemi problemi; antibiyotik alımların da bazı kişilerde Clostridium difficile olarak bilinen bir bağırsak enfeksiyonu oluşabilir. Aşağıda belirteceğimiz belirtilerle karşılaşırsanız hemen doktorunuza başvurun. Belirtiler şu şekildedir;
  • Bulantı
  • Dışkınızda kan görülmesi
  • Karında ağrı

Augmentin Bıd 1000 mg Fiyat

– AUGMENTIN 400 mg/57 mg oral süspansiyon 10 ve 20 şase 17 lira

– AUGMENTIN BID 200/28 oral süspansiyon 100 ml 19.33 lira

– AUGMENTIN BID 400/57 FORTE oral süspansiyon 100 ml 14.02 lira

– AUGMENTIN ES 600/42.9 mg 100 ml süspansiyon 30.84 lira

– AUGMENTIN BID 1000 mg 14 film tablet 14.02 lira

– AUGMENTIN 1.2 IU IV 1 flakon 19.90 lira

Olarak satışa sunulmaktadır.

Augmentin Muadili

AUGMENTIN ile aynı eş değer ilaçları aşağıda sırasıyla yazalım;

• AMOKLAVİN
  • AMOKSİLAV
  • BİOMENT
  • CİROXİLEX
  • KLAMOKS
  • KLAVON
  • KLAVUPEN
  • KLAVUNAT
  • CLAVOMED

Augmentin Kullanıcı Yorumları

• 1.KULLANICI; Kulak burun boğaz doktoruna gittim ve kulağımda oluşan enfeksiyondan dolayı bana AUGMENTİN verdi. Kısa sürede kullanarak şikayetimden kurtuldum.
  • 2. KULLANICI; uzun zamandır diş ağrısı çekiyordum. Bir gün daha fazla dayanamadım doktora gittim dişimde iltihap oluşmuş. Doktorum bana AUGMENTİN verdi. Bir süre kullandıktan sonra dişimdeki ağrı gitti.
  • 3. KULLANICI; idrar yollarımda enfeksiyon oluşmuştu. Doktora gittiğimde bana AUGMENTİN verdi fakat ben kullanıp kullanmamakta kararsız kaldım çünkü çok ağır bir antibiyotik olduğunu biliyorum. Ama ağrılarım oluyordu onun için içmem gerekiyordu ve kullanmaya başladım korktuğum gibi bir durum yaşamadım hiçbir yan etkisi de oluşmadı bende. Eğer antibiyotiklere karşı alerjiniz varsa kesinlikle doktorunuza danışmanız gerekmektedir.

AUGMENTİN bazı ilaçlarla etkileşim göstermektedir bu durumda ilaç kullanılmamalıdır. Bu ilaçlar hangileri sizlere aşağıda sırası ila bahsedeceğim;

• AUGMENTİN Gut hastalarının kullandığı ALLOPURİNOL ile beraber kullanıldığı zaman alerjik deri reaksiyonları oluşturmaktadır. İlaç kullanımı ya bırakılmalı ya da doktora başvurmalısınız.
  • AUGMENTİN gut hastalarının kullanmış olduğu PROBENESİD ile birlikte kullanılması gerekiyorsa doktorunuza söyleyerek doz ayarlaması yapmanız gerekmektedir.
  • Bazı insanların kan pıhtılaşmasında sorun yaşamaktadır. Bunun için pıhtılaşmayı önlemek için VARFARİN kullanırlar. Bu hastaların AUGMENTİN kullanması gerektiği zaman kan testi yaptırmaları gerekmektedir.
  • Kanser ve romatizma tedavilerinde kullanılan METOTREKSATİN, AUGMENTİN ile birlikte kullanılması gerektiğinde ilacın etkisini yok edebilir.
  • Organ nakillerinden sonra kullanılan Mikofenolat mofetilin, AUGMENTİN ilacının etkinliğini değiştirebiliyor.