Beloc 50 mg Nedir

Beloc 50 mg yetişkinlerde kan basıncını önlemek için kullanılıyor. Kalbe gelen ağır yükün azaltılmasını sağlayarak çarpıntıları gideriyor. Genellikle yaşlı hastaların çoğunun kullandığı bu ilacı bir çoğumuz görmüştür. Doktorlar tarafından sıkça reçete edilen bu ilaç fiziksel ve zihinsel aktiviteye bağlı oluşan, stres sırasında salınan hormonların kalbe olan etkilerini azaltır. Kalp krizini önleyen bu ilaç sayesinde ani ve stresli bir durumda oluşabilecek kalp yükü azalmış oluyor. Kalp krizi geçirmiş olan veya geçirme tehlikesi olan bireylerde, gençlerde ve yaşlılarda doktor tarafından reçete edilen bu ilaç hakkında gerekli bilgiye sahip olmak için yazımızı okuyabilirsiniz.

Beloc Etken Maddesi

Beloc etken maddesi Metoprolol dür. Beyaz renkte olan Beloc ilacın içerisinde etken madde kadar yoğun olmasa da bir çok yardımcı maddeleri bulunmaktadır. Parafin, polietilenglikol, silikon dioksit gibi yardımcı maddeler de bulunur. Kalpteki yükü azaltmayı sağlayan asıl madde etken madde olan metoprolol dür.

Beloc 50 mg Ne İçin Kullanılır?

Beloc 50 mg olarak piyasada bulunan ve reçete ile kullanılan bu ilaç yetişkinlerde;

• Kalp krizini önler
  • Kalp krizi geçirmiş olan riskli bireylerde kriz oluşmasını engeller
  • Stresli bir durumda ortaya çıkan ve vücut tarafından salınan hormonların kalbe olan etkilerini azaltır
  • Salınan hormonların kalpte meydana getirdiği çarpıntıyı engeller
  • Kalp yetmezliği gibi durumlarda kullanılır
  • düzensz kalp aktivitesinde kullanılır ve kalp atımının düzenlenmesini sağlar
  • Kalp yetmezliği nedeni ile veya fazla atım nedeni ile ortaya çıkan göğüs ağrısının giderilmesinde kullanılır.
  • Migrende koruyucu tedavi olarak kullanılır.

6-18 yaş arasındaki çocuklarda;

• Yüksek kan basıncı tedavisinde kullanılır.

Beloc Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Beloc kullanırken içeriisndeki etken maddeye veya yardımcı maddeye karşı allerjiniz var ise diiakli kullanmanız gerekir. Bu ilacı kullanırken herhangi bir allerjiniz var ise boğaz ağrısı, nefes alamama, göğüste sıkışma gibi problemler olabilir. Böyle durumlarda en yakın sağlık kuruluşuna gitmeniz gerekir.

Kalbiniz vücuda kanı yeterli pompalayamıyorsa ve şok gibi durumlar ile karşılaşıyorsanız,

Kalpte yetmezlik veya aritmi durumu var ise

Kalp hızında yavaşlama gibi bir problem var ise,

Kalp atımındaki düzensizliklerde ve kalp pili kullanma durumlarında doktorunuza danışmadan bu ilacı kullanmayın. Doktorunuzun önerdiği şekilde ve önerdiği dozlarda kullanın.

Beloc Nasıl Kullanılır?

Beloc ilacı kullanmaya başladıysanız mutlaka doktorunuzun dediği şekilde ve dediği dozda kullanın. Kullanım şeklini unuttuysanız eğer doktorunuza veya eczacınıza danışın. Beloc gün boyu etki gösteren, gün boyu salınımı olan bir ilaçtır. Beloc genellikle günde bir defa kullanılır.

Beloc 50 mg Fiyat

Beloc ZOK 50 mg ilaç fiyatı 17 tl dir.

Beloc Muadili

• Cardolvol Tablet
  • Lopresor tablet
  • Mepolex tablet
  • Normolol Tablet
  • Problok Tablet

Beloc ZOK 50 Vücuda Zararlı Mı?

Beloc ilacın da tüm diğer ilaölar gibi yan etkileri mevcuttur. Doktorunuz bu ilacı kullanmanızı söylüyor ise kalp rahatsızlığınız vardır ve bu hayatınızı tehlikeye atabilir. Kalp rahatsızlığı gibi ciddi bir probleminiz var ise bu ilacın size zararından çok yararı olacaktır.

Emzirme ve Hamilelikte Beloc Kullanımı

Hamilelik döneminde beloc kullanımı bebeğe zarar verebilir ve erken doğuma neden olabilir. Emzirme sırasında da çocuğa geçer. Hamilelik durumunuz var ise doktorunuza danışmanız gerekir. Emzirme durumunda doktorunuza mutlaka danışın.

Beloc 50 mg Kullananlar

Kullanıcı Diyor Ki:Kontrollü salınımlı bir ilaç. Bu nedenler arkasına ZOK eki almıştır.

Kullanıcı Diyor Ki:Doktorum çarpıntı için bir hafta önce verdi ve aldığımdan beri kalbimin sanki daha yavaş attığını hissediyorum

Kullanıcı Diyor Ki: Öğle vakitlerinde hafif baş dönmesi ve mide bulantısı yapıyor. Bu ilacı kullananların araç kullanmaması gerektiği yazılmış prospektüsünde. Akşama doğru bir şey kalmıyor hiçbir şey hissetmiyorum. Sanırım kontrollü salınım dedikleri bu olsa gerek akşama kadar etkisi bitiyor.

Kullanıcı Diyor Ki: Tansiyonu olanlara da veriliyor, titremesi olanlara da. Kalp ile ilgili bir çok probleme iyi geliyor anladığım kadarı ile

Kullanıcı Diyor Ki: 25 mg lık kullandığım sıralarda titremem baya azalmıştı ve 50 mg lığa geçince titreme tamamen kayboldu. İlacı bıraktığımda ise aşırı endişelenme, titreme, kalp çarpıntısı yaşadım. Gerçekten çok dikkat edilmesi gerekiyor mutlaka doktor kontrolünde olmalı her şey.