CATAFLAM NEDİR

CATAFLAM, ağrıyı ve iltihabı azaltan nonsreroid anti-enflamatuar grubunda yer alan bir ilaç türüdür. İlacın etken maddesi diklofenak potasyum, insan vücudundaki meydana gelen iltihaplanma ve ağrıya sebep olan hormonların azalmasını sağlayarak etki eder. İlaç osteoartrit, gut, ankilozan spondilit ve romatoid artrit gibi romatizmal hastalıklarda, migren, spor yaralanmaları, adet ağrısı, diş ağrısı ve sırt ağrısı gibi hastalıkların tedavisinde kullanılan bir çeşit ilaçtır. İlaç piyasada 50 mg draje şeklinde yer almaktadır. Gaz, kusmaz hazımsızlık, bulantı, mide ağrısı, kabızlık veya ishal, baş dönmesi, baş ağrısı ve uyuşukluk ilacın en yaygın görülen yan etkileridir. Farklı nonsteroid anti-enflamatuar ilaçlarda olduğu gibi Cataflam’ın da uzun zaman ya da yüksek dozlarda kullanıldığın da şiddetli yan etkilerine sebep olabilir. Bundan dolayı özellikle de yaşlılarda ağrıları kontrol altında tutabilen en az doz ve olabilecek en kısa tedavi süreci önerilmekte. İlaç doktor tarafından önerilmedikçe kesinlikle kullanılmamalıdır.

Cataflam, farklı orta ve hafif seviyedeki ağrı ve iltihap tedavilerinde kullanılan nonsreroid antiinflamatuar bir ilaç türüdür. İlacın etken maddesi olan diklofenak potasyum, vücudunda ki ağrı ve iltihaplanmaya sebep olan maddelerin azalmasına neden olur ve çalıştırır. Fakat ateşin ya da iltihabın sebepleri üstünde etkili olmaz. Cataflam draje şeklindedir ve her bir draje 50 mg diklofenak potasyum içermektedir.

Cataflam Ne İşe Yarar?

İlacın içeriğinde etken madde olarak diklofenak potasyum yer almaktadır, ağrı kesici grubunda değerlendirilen ayrıca da iltihap giderici olarak da özelliği olan bir ilaçtır. Bu ilaç vücudumuzda hangi bölgelerde ağrı kesici olarak etkisini gösterir gelin sıralayalım;

• Romatizmal hastalıklara bağlı ağrılar
  • Sırt ve bel ağrıları
  • Kireçlenme
  • Boyun ağrısı

Gibi kas iskeleti sistemine bağlı ağrılarda;

• Diş eti ve diş tedavilerinden kaynaklanan ağrılar
  • Akut gut ağrılarında
  • Soğuk algınlığına bağlı olarak oluşan ağrılarda
  • Basit incinmeler sonrasında oluşan eklem ve kas ağrılarının tedavisinde
  • Bayanlarda ise adet donemlerini rahat geçirmeleri için kullanılmaktadır

Cataflam kullanımı genel olarak 12 yaşından büyüklerin kullanımı için önerilen bir ilaçtır ve kullanımı esnasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar olduğunuzda bilmeniz gerekmektedir. Bu hususları aşağıda sırasıyla yazalım;

• Diklofenak, ibufrofen ya da aspirin gibi ilaçlara alerjiniz bulunuyorsa cataflam kullanımı da önerilmiyor.
  • Çok ciddi derecede kalp yetmezliği, orta ya da yüksek riskli olarak böbrek yetmezliği ya da karaciğer sorununuz var ise doktorunuza bildirmeniz gerekmektedir. Ayrıca astım, kanama bozukluğu, iltihaplı bağırsak hastalığı ya da mideye bağlı problemleriniz bulunuyorsa kesinlikle doktorunuzla görüşerek ilacın kullanılmaması uygundur,
  • Ayrıca ilacı kullanmadan önce doktorunuza danışmanız gereken diğer hastalık geçmişleri ya da var olan hastalıklarınızdan mide kanaması, iltihaplı bağ dokusu, yüksek tansiyon, atlatılmış bir , kalp krizi ve ülseratif kolit geçmişiniz bulunuyorsa mutlaka doktorunuz ile görüşülmelisiniz
  • İlacınızın kullanım süreci uzatılması kalp krizi ya da felç gibi rahatsızlıkların görülme olasılıklarını artıracaktır, bu nedenle önerilen miktarlardan fazla kullanılmaması gerekir
  • Özellikle de By-pass ameliyatlarının öncesinde ve sonrasında kullanımı önerilmektedir
  • Eğer midenizde devamlı olarak yaşamış olduğunuz bir hastalığınız bulunuyorsa kesinlikle bu ilacı kullanmayınız.
  • Yüksek yaşlarda olan hastalarda dikkatli bir şekilde kullanılmalıdır.
  • 14 yaşının altında olan çocuklarda kullanımı uygun değildir.

Cataflam Nasıl Kullanılıyor?

• İlacı kullanırken bir bardak su yardımıyla ya da meyve suyu ile bütün halinde yutunuz, bölmeyin ya da çiğnemeyiniz.
  • Yemek öncesinde veya boş mideye ilacınızı alın.
  • İlacınızı kullandıktan sonra en az 10 dakika boyunca uzanmayın.
  • Mide de oluşacak her hangi bir rahatsızlığı önlemek için ilacınızı süt ya da bir antiasit ile birlikte alın.
  • İlacı daima doktorunuzun önerdiği şekilde ve dozda kullanınız. Doktorunuza danışmadan doz ayarından kesinlikle değişiklik yapmayın.
  • Nadiren de olsa görme bozukluğu, uyku hali ya da baş dönmesi gibi yan etkiler hissediyorsanız araç kullanmayın ve dikkat gerektirecek işler yapmayınız.
  • İlacın içeriğinde sükroz bulunmaktadır. Bazı şekerlere karşı bir dayanıksızlığınız varsa ilacı kullanmadan önce kesinlikle doktorunuza danışınız.
  • İlacınızı kullanmayı unutursanız, hatırladığınız zaman ilacınızı kullanın. Fakat bir sonraki doz almanıza az zaman kaldıyssa eğer bekleyin ve diğer doza devam edin. Unutulan dizi dengelemek için çift doz almayınız.

Cataflam doz ayarları

Yetişkinlerde kullanımı;

• Adet ağrıları için; ağrınızı ilk başladığında 50 veya 100 mg’lık tek doz önerilmektedir. Gerektiği durumlarda bir kaç gün süresince, günde 2 ya da 3 doz 50 mg ile devam edilir. Eğer doz miktarı yeterli gelmezse sonraki adet dönemlerinde maksimum doz olarak günde 200 mg’a çıkılabilir.
  • Migren ağrıları; atağın ilk belirtileri başladığı zaman 50 mg tek doz önerilmektedir. İlk dozu aldıktan sonra 2 saat sonra ağrınız devam ediyorsa 50 mg daha alabilirsiniz. Eğer sonrasında gerek duyarsanız 4 ilan6 saatlik aralıklarla 50 mg ile devam edebilirsiniz. Günlük doz miktarı ise 200 mg’dır.

Çocuklarda kullanımı:

• 14 yaş altı çocuklarda kullanılması önerilmektedir. 14 yaşındaki çocuklarda damla ya da fitil şeklinde olan farklı diklofenak içeren ilaçlar, doktor kontrolü altında kullanılabilir.
  • 14 yaş ve üzerindekiler için; önerilen günlük doz miktarı 2 ya da 3 seferde alınan 75 ila 100 mg’dır. 150 mg’ın üstün kesinlikle çıkmayınız.
  • Migren tedavilerinde 18 yaş altındaki çocuklarda kullanılması tavsiye edilmemektedir.

Cataflam kas gevşetici mi?

Cataflam bir tür ağrı kesici ilaç olarak piyasalarda satışa sunulmaktadır. Kas ağrıları, baş ağrısı, sırt ve bel ağrıları, adet dönemi ağrıları gibi hastalıklarda bir ağrı kesici olarak görev görmektedir. Kas gevşetici bir ilaç türü değildir yalnızca ağrıları gideren bir ilaçtır.

Cataflam Kullananlar

1. Kullanıcı; aç karnına içip hemen ardından bir şeyler yerseniz ağrınızı 15 dakika içerisinde kesen bir ilaçtır. En azından ben adet sancılarını en hızlı ve en uzun süreli kesen bu ilaçtır. Gece yatmadan önce içtiğim de sabah uyanana kadar rahat ediyorum ve artık ağrılı şekilde uykudan uyanmıyorum sağ olsun.
  2. Kullanıcı; dayanılmaz derecede diş ağrılarım vardı. Doktora gittim ve bana Cataflam verdi ve ağrımdan kurtuldum. Hemen kesti çok etkili bir ilaç gerçekten.
  3. Kullanıcı; mucize gibi bir ilaç. Dayanılmaz diş ağrılarımda, kafayı duvarlara vuracak derecede ağrıyan baş ağrılarımda yarım saat içerisinde kökünden siliyor ağrımı. Fakat bu ilaca vücudun alışmaması gerekiyor. Yoksa mucizelikten eser kalmıyor bir süre sonrasında.
  4. Kullanıcı; inanılmaz derecede baş ağrım oluyordu. Gözlerimi açamıyordum resmen ağrıdan ağlıyordum. Doktora gittim ve bu dayanılmaz ağrıların migren ağrısı olduğunu söyledi ve bana Cataflam ilacını verdi. Eve geldim hemen ve ilacı kullandım 15 dakika içinde o inanılmaz ağrım geçti. Tam bir mucizevi bir ilaç.

Cataflam Fiyatı

Cataflam 50 mg 20 adet drajenin 2021 de satışa sunulan fiyatı şu şekilde;

En düşük;17,63 lira

En yüksek; 21,13 lira

Ortalama fiyatı; 19,77 lira

Olarak satışa sunulmaktadır. Reçetesiz satılmayan bu ilaç doktor kontrolü altında kullanılması gerekmektedir.