ENSEDE SİVİLCE NEDEN ÇIKAR

İnsan vücudunun bir çok bölgesinde sivilce oluşabilir. Sivilce genellikle ergenlik döneminde yoğun olarak çoğalır ve yaş ilerledikçe de azalmalar oluşur. Bazı insanlar da ise yaşamları boyunca sivilce ile başladı dertte olur ve sürekli bu sorun ile karşı karşıya kalırlar. Sivilceler genellikle çok yağın olarak görülen bir problemdir.

Ensenizde ve boynunuzda sivilce çıkıyorsa eğer bunun başlıca sebebi vücudunuzun normalden olduğundan fazla olarak artış görmemesine bağlı olarak yağ salgılanması ve yağların tıkanan gözeneklerden çıkmayıp bakterilere neden olmasıdır. Ayrıca bu bölgede çıkan sivilcelerin intaçtı olmasının nedeni de ise bölgede bulunan derinin kalın olması ve iyileştirme oranın zorlaşmasıdır.

Ensede Sivilce Neden Olur?

Ensenizde meydana gelen sivilcelerin nedenlerini sırasıyla aşağıda yazalım;

• Ense bölgesinde çıkan sivilcelerin yangın olan sebepleri hormonlardaki bir takım dengesizliklerden dolayı oluşmaktadır. İnsanlarda meydana gelen hormon bozuklukları bu sivilcelerin oluşmasına neden olur. Bayanların regl dönemi ve hamilelik dönemlerinde de hormonların yüksek oranda değişikliğe uğradığı dönemler olduğu için sivilcelerde artış gösterebilmektedir.
  • Bazı insanlarda ise ciltlerinin aşırı derecede yağlı olması ve ciltteki gözeneklerin tıkanması sivilcelerin oluşmasına sebep olur. Yağlı cildi olan insanların kesinlikle düzenli bir şekilde ciltlerini temizlemeleri gerekmektedir.
  • Bazı ilaç kullanımları da sivilce oluşmasına nedenleri arasında yer almaktadır. Özellikle de B12 vitamini ilaçları ve kortizonlu ilaçların sivilce meydana gelmesini tetiklediği belirtilmiştir. Bu tür ilaçların yan etkileri de ense kökünden sivilce oluşumuna sebebiyet verebilmektedir.
  • Bazı ürünlere karşı alerji sahibiyseniz eğer bu ense kökünüzde sivilce oluşuma neden olan sebeplerden birisidir.
  • İnsanların çoğu hatta genel olarak kimse bilmese de karaciğer hastalığı olanlarda sivilce oluşumu meydana gelmektedir.
  • Eğer cildiniz hassas ise deterjanlar dan ya da kullandığınız şampuan veya her hangi bir başka üründen alerji olacağı için sivilce meydana gelir. Bu yünden kıyafetlerinizi yıkarken hipoalerjenim deterjanlar kullanmaya özen gösterin. Alerjiye bağlı meydana gelen sivilceler sadece deterjan dan dolayı meydana , kullandığınız güneş kremi, saç kremi, çamaşır yumuşatıcısı, parfüm, nemlendirici krem gibi kullanılan ürünler riskli bölgeye direk ya da dolaylı yollardan temas eden ürünlerde sivilce oluşmasına neden olabilir. Ayrıca şunu da belirtelim yaz aylarında çok fazla terlendiği için yerleştikten sonra duş almazsanız eğer sivilce meydana gelme riskini yükselten bir diğer nedende terlemedir.
  • Bazı insanlarda ise aşırı derece stres ve depresyon sonrasında sivilceler meydana gelebilmektedir. Bunu da göz önünde bulundurarak eğer ensede sivilceniz var ise stresten ve depresyona girmekten kaçının. Strese girdikçe sivilceleriniz gün geçtikçe arta aktır ve bu sizin stersiniz artırmaya da neden olabilir.

Ensede Sivilce Gibi Şişlik

Ense bölgesinde sivilceye benzer şekilde bir şişlik meydana gelmesi bazı kişilerde genellikle ensede beze oluşumu gibi rahatsızlıklar çıkabilir. Bu meydana gelen rahatsızlığın sebebi, boyun bölgesinde düzensiz olarak hareketliliklerden dolayı damarların kasılması ya da üst üste gelmesinden kaynaklanan ensede sivilce gibi şişlik meydana gelmesine sebep olabilmektedir. Ensene oluşan şişlik genelde çok ağrılı ve kıpkırmızı bir hal alabilmektedir. Bu şekilde kas zedelenmelerinde yapılabilecek en iyi tedavi yöntemlerinden biri masaj yaptırarak ensede bulunan damarların gevşemesi ve rahatlamasını sağlamaktır.

Masaj yapılırken boyun kaslarının ve damarlarının fazla zedelenmemesi gerekir, bu durumdan dolayı uygun masaj tercih edilmelidir. Ensenizde meydana gelen sivilce gibi şişlik size rahatsız edecek kadar şişer ve çok fazla ağrı ya da kaşıntı yaparsa fizik tedavi alınarak, çok ağrı yapan ve şişliğin geçmesi için en iyi tavsiye edilen tedavi fizik tedavisidir.

Ensede sivilce gibi şişlik fizik tedavi ve masaj ile geçmiyorsa ciddi bir hastalık olabilir, yani tümör gibi bir hastalık. Oluşan şişliğin tümör olduğunu anlayabilmek için kanserli hücrelerin bulunması nedeniyle ensenizde bulunan şişliğin bir anda değil de günden güne yavaş oluşmasına ve o şişliğe elinizle bastırdığı biz zaman çok kötü bir ağrı meydana geldiğini gözlemleyerek anlayabilirsiniz. Şunu da belirtelim ki bastırdığınızda ağrı yapınca anlama metodu, oluşan şişliğin ağrılı bir şişlik olamadı gerek, nedeni ise bu tür şişliklerin iki çeşidi bulunmaktadır. Birisi bastırınca çok ağrı yaparken diğeri bastırdığınızda hiç bir şekilde ağrı yapmayan dokunulduğu dahi belli olamayan bir şişlik tır. Eğer ensenizde sivilce gibi bir şişlik meydana geldiyse bu bir kanser hücresi olabiliri bundan dolayı hiç zaman kaybetmeden hemen bir doktora gitmeniz gerekiyor. Daha fazla tehlikeli sonuçlar doğurması için hiçbir şekilde zaman kaybı yaşamamanız da fayda var.

Ensede Sivilce İlacı

Ensenizde meydana gelen sivilcelere bir çözüm bulmak için ilk olarak bir doktora görünmeniz gerekmektedir. Doktorunuz size en iyi çözümleri ye yöntemleri önerecektir. Çünkü nedenini bilmeden herhangi bir ilaç kullanmak bir çözüm değildir. Ense sivilceleri bir çok sebepten dolayı meydana geldiği için kontrol ettirmekte fayda vardır ve ona göre ilaç kullanılmalıdır.

Ensede sivilce çıkınca ne yapmalı

Ensede ve boyun bölgenizde sivilce çıkınca ne yapmanız gerekiyor sırasıyla aşağıda yazalım;

• Boynunuzda ve ensenizde sivilce meydana geldiyse eğer ilk olarak yapmanız gerek bir cildiye uzmanına muayene olmanız gerekmektedir. Doktorunuz muayene sonrasında size gerekli olan tedaviyi ve ilacı verecektir.
  • Mikroplar ve bakteriler sivilcelerin en önemli sebeplerden birisi olduğundan dolayı düzenli bir şekilde banyo yapın ve kişisel hijyeninize çok dikkat etmelisiniz.
  • Ensenizde meydana gelen ve boyun bölgenizdeki sivilcelerden kurtulmak istiyorsanız eğer size doktorunuzun tavsiye ettiği sivilce karşıtı içeriği olan sabunlar ve ılık su kullanınız. Sabunu cildinize uyguladıktan sonra ılık su ile cildinizi iyice durulayınız ve şunun kalıntılarını kesinlikle bırakmayınız. Ensenizde yer alan gözenekleri kapatmak için ensenizde soğuk su serpebilirsiniz. Cildinizi tahriş etmeden o bölgeyi bir havlu yardımıyla dikkatlice kurulayınız.
  • Ensenizde meydana gelen sivilcelerin üzerine doktorunuzun size tavsiye ettiği sivilce kremini sürün. Kremin reçetesini güzelce okuyun, sivilcelerle baş etmede bire bir olan benzol peroksidi kremin içerdiğinden emin olmalısınız.
  • Vücudunuzun nemini korumak amacı için bol bol su içmelisiniz. Bol su içmeniz vücudunuzda sivilce meydana gelmesini engelleyecektir.
  • Ensenizde sivilce olmasını engellemek için boyun bölgemizin hava almasına engel olacak boğazlı kazaklar ve fularlar gibi aksesuarlar ile boynunuzu kapatmaktan kaçının.
  • Eğer saçlarınızda bulunan yağlar cildinize yağ bulaştıracağı için saçınız uzun ise bir lastik toka yardımı ile saçınız toplayarak ensenizde değmesini engelleyebilirsiniz.
  • Ensenizde bulunan sivilceleri elinizle müdahale etmekten ve sıkmaktan kaçının.
  • Cildinizin sağlığı için A,D ve E vitamini alımlarını artırabilirsiniz.
  • Kullanmış olduğunuz saç kremi ve farklı saç ürünleri cildinizde kalıntı yapıyorsa bunları değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Parfümlü saç bakım ürünleri ciltte tahrişe beden olduğu için doğal ve organik saç bakım ürünleri kullanın.
  • Giydiğiniz kıyafetlerin sentetik kumaşlar yerine pamuklu ve hava alabilen kumaşlar olmasına özen gösterin.
  • Kıyafetlerinizi yıkarken kullandığınız deterjanlar dikkat etmelisiniz. Bazı deterjanlar cildinize iyi gelmeye bilir.