ESTRİOL KREM

ESTRİOL krem, vajinada kullanılan bir kremdir ve östrojen hormonunu dengelemek için kullanılan bir tür kremdir. ESTRİOL kremin etken maddesi, 1 gramında 1 mg östriol bulunmaktadır. Kremin içerisinde bulunan yardımcı maddeler ise; parfüm yağı, propilen glikol, dekalinyum klorür, dokusat sodyum, gliseril monostearat, dimetikon 350, softisan 601, orta zincirli trigliserid bulunmaktadır.

Estriol krem içerisinde yer alan maddelere alerjisi olan kişilerin kullanması tavsiye edilmemektedir ya da doktor kontrolü altında kullanılması tavsiye ediliyor.

Kremi kullanmanız gerekenden fazla alırsanız olası yan etkileri meydana gelirse eğer evinize yakın olan bir acil servise ya da doktorunuza başvuru yapınız. İlacın yan etkileri ise; rahim kanamaları, migren şeklinde aşırı derecede baş ağrısı, bacaklarda kramp ve ağrı hissi, memelerde hassasiyet ve ağrı meydana gelmesi ( bu durum özellikle de tedavi başlangıcında oluşur ), kan basıncı yükselmesi ve geçici ağırlık artışı, tedavinin başlamasında meydana gelen ödem.

Estriol krem nedir?

Estriol krem östrojen grubunda yer alan tıbbi bir üründür. Estriol krem östriol içeriyor.

Krem 35,50 ve 100 gramlık alüminyum tüplerde, uygulayıcı ve kullanma talimatıyla beraber karton kutuda satışa sunulmaktadır.

Estriol krem, östrojen eksikliği sebebiyle oluşan belirtilerin tedavisi için kullanılan bir krem türüdür.

Estriol vajinal krem ne işe yarar?

• Krem östrojen hormonu eksikliği sonrasında hormon tedavisi için kullanılır.
  • Krem vajinal dokuları östrojen ile destekleyip çalışmasını sağlar
  • Östrojen eksikliği sonrasında vajinal kuruluk, iltihaplanma ve kaşıntı gibi durumlarda tedavi amaçlı kullanılır.
  • Vajinada meydana gelen enfeksiyonun tedavisinde kullanılır.
  • Vajinada ki bazı sorunlardan dolayı cinsel ilişkinin ağrılı olma durumunu tedavi ederek ortadan kaldırır.
  • Krem vajinal dokuları östrojenle destekleyerek tahrişi yok eder.
  • Menepoz dönemlerinde meydana gelen vajinal kuruluk, tahriş ve kaşıntı gibi sorunlara da iyi geldiği tespit edilmiştir.
  • Vajina sarkması ameliyatı öncesi ve sonrasında kullanılmaktadır.

Estriol kremi kullanmadan önce dikkat edilmesi gerekenler

Estriol kremi aşağıdaki sayacağımız durumlarda kullanmayınız

• Estriol kremi ya da kremin formülasyonunda yer alan her hangi bir maddeye karşı aşırı derecede duyarlı olduğu bilinen insanlarda,
  • Sebebi bilinmeyen bir genital kanama durumlarında
  • Östrojene karşı hassas bir tümörün ya da metastatik yani yayılmış tümörlerin bulunması, genital kanama, tromboflebit yani toplar damarların iltihabına bağlı kan pıhtısı oluşumunda, damar tıkacı ( embolik ) hastalığı olanlarda,
  • Önceden meme kanseri öyküsü bulunan ya da mevcut neme kanseri ya da şüphelenilmesi durumlarında,
  • Tedavisi yapılmamış rahim içi kalınlaşması durumlarında,
  • İlerlemiş böbrek yetmezliğinde
  • Emzirme ve hamilelik sürecinde

Estriol kremi aşağıdaki sayacağımız durumlarda dikkatli şekilde kullanınız

• Estriol tedavi öncesinde hastadan ayrıntılı bir hasta öyküsü alınmalıdır
  • Kremi kullanacak hasta tedaviden önce ve krem ile tedavisi esnasında düzenli aralıklarla ( uzun süreli tedavilerde 6 aylık aralıklarla ) genel ve jinekolojik olarak muayene edilmesi gerek. Bu süreç tekrarlayan vajinal kanaldaki hastalığı olanlar için özellikle geçerli bir durumdur.
  • Hastalar tedavi esnasında gizledikleri değişiklikleri doktoru ile paylaşması gerektiği konusunda kesinlikle bilgilendirilmeli. ( Örnek verecek olursak beklenmedik genital kanamalar ya da memede değişiklik )
  • Vajinal bir enfeksiyonun olması halinde, enfeksiyon Estriol kremi tedavisi esnasında ya da öncesinde tedavi edilmeli.
  • Krem tarif edildiği gibi dikkatli bir şekilde kullanılmalı.

Aşağıdaki yer alan durumlarda ya da hastalıklardan her hangi biri varsa, önceden görülen ya da tedavi esnasında meydana gelen hastalar düzenli şekilde kontrol edilmesi gerekir;

• Tümör risk faktörleri gösterenlere
  • Rahim içi tabakasında hücre sayısı artması durumlarında
  • Damarlarda pıhtı oluşması yanda yatkın olması durumunda
  • Uzun süreli östrojen tedavisi altında bulunan bayanlarda senede bir defa progesteron testi yapılarak rahim içi tabakası da hücre çoğalmasını derecesine bakılması gerekir
  • Genel olarak uzun süreli östrojen kullanması esnasında rahim içerisindeki tabakanın çoğalması meydana gelebilir. Bu sebepten dolayı da östrojen kullanan menepoz sonrasındaki dönemdeki hastalar kanser riskinde artış ihtimali sebebiyle düzenli takip edilmesi gerek.
  • Seyrek olarak yapılan tedaviler esnasında kanamalar meydana gelebilir. Tedavi bittikten birkaç ay sonra ya da tedavi bitmesi sonrasında da ara kanama ya da lekelenme şeklinde kanamalar meydana gelirse altta yatan nedenler bulunması gerekmektedir.
  • Estriol krem içerisinde yer alan etken maddesi olan propilen glikol ciltte tahrişe sebep olabilir.
  • Hastanın öyküsünde rahim içi zarı kalınlaşması ( endometrium hiperplazisi )
  • İyi huylu miyonlar
  • Çikolata kisti ( endometriozis )
  • Östrojen duyarlı tümörler için risk faktörü taşıyan; Meme kanseri için birinci derece kalıtım, kalıcı pıhtılaşma bozuklukları ve geçirilmiş toplar damar tıkanıklıkları, akciğer tıkanıklıkları gibi durumlarda
  • Şiddetli baş ağrısı ya da migren
  • Yüksek tansiyon yani hipertansiyon
  • Sistemik lupus eritematozusu yani cilt ve eklemler ön planda olmak üzere birçok doku ve organ iltihabı sonucu ortaya çıkan bir hastalıklarında
  • Fibrokisti meme hastalığı olarak bilinen iyi huylu meme kistlerinde
  • Böbrek fonksiyonlarında bozukluk ve böbrek hastalıklarına bağlı sıvı birikimlerinde
  • Ani karaciğer hastalıklarında veya karaciğer fonksiyon testleri normale dönene kadar karaciğer hastalığı öyküsü bulunanlar

Yukarda saydığımız uyarılar, geçmişteki her hangi bir dönemde dahi olsa sizin için geçerli ise lütfen doktorunuza söyleyiniz.

Bebeklerde estriol krem kullanımı

Estriol krem bebeklerde kullanımı doktor kontrolü altında olması gerek. Bazı durumlarda bebeklerde kullanılmaktadır. Fakat yapılan çalışmalarda her hangi bir tehlikeli duruma rastlanmamıştır. Yalnızca mide bulantısı meydana gelmektedir. Kullanım şekli hakkında çok fazla bilgi yer almamaktadır. Eğer doktor tavsiye ettiyse size en uygun kullanma şeklini de tavsiye edecektir. Doktor tavsiye etmediği sürece bebeklerde kullanması önerilmemektedir.

Estriol kremin fiyatı

Estriol kremin fiyatı şu şekildedir;

En yüksek fiyatı; 74,86 lira

En düşük fiyatı; 62,43 lira

Ortalama fiyatı; 70,51 lira olarak eczanelerde satışa sunulmaktadır. İlaç reçeli olarak satılmaktadır ve doktor kontrolü altında kullanılması önerilmektedir. Kremi alırken ambalajı bozulmuş ya da yırtılmış olanları almayınız ve kremi alırken son kullanma tarihine de dikkat ediniz.

Estriol kremin muadili

Estriol kremin eş değeri olan ilaçların tam listesini aşağıda listeleyeceğiz. Bu krem için etken maddesi baz alınarak eş değeri ilaçlar tespit edilmiştir. Aynı etken maddenin değişim etken maddeler ile beraber ya da tek olarak başka tedaviler amaçlanmış olabilir. Eş değer ilaçları kullanmak için doktorunuza danışınız gerekmektedir. Kendi başınıza Estriol kremin eş değer ilacını kullanmayınız. Muadili ilaçlar listesinde ki Estriol’e ait diğer dozlarda mevcuttur. Müsavi etkisi değişik olan sözlerin kullanımı eş etki göstermeyebilir. Eş ilaçlar şu şekildedir;

• Ovistin 1 mg 15 gram ( scheding plough )
  • Ovistin 1 mg 15 gram krem ( merck )
  • Estriol 1 mg 50 gram vaginal krem

Bu saydığımız kremleri doktorunuza danışınız ve daha sonra kullanın. Doktor tavsiye etmezse kullanmayınız.