Evde Cilt Bakımının En Özel Sırları

Cildimiz bizim en değerli giysimiz olduğundan ona gerekli ve düzenli bakımlarını yapmamız şart. Saçlarımıza ne kadar vakit ayırıyorsak, onları tarıyor ve bakım yağları ile güçlendiriyorsak cildimizin de ihtiyacı olan besinleri gerek beslenme düzenimiz ile gerekse dışarıdan yapacağımız maskeler ile karşılamalıyız. Cildin en dış tabakasının yıpranması sonucu oluşan bir çok cilt problemi bazen geri dönüşümsüz olabiliyor ve cildin üst tabakası yenilenmediği sürece siz bu problemlerden kurtulamıyorsunuz. Bütün bunların önüne geçebilmek için yapacağınız tek şey aslında sadece düzenli olarak bakım yaptırmak. Gerek evde cilt bakımı gerekse medikal cilt bakımı yaptırarak cildinizin ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz. Unutmayın ki parlak ve sağlıklı bir cildin sırrı tamamen buna bağlı. Bakımın yanında beslenme düzeninize ve çok su içmeye de dikkat ederseniz canlı mı canlı, asla kırışmayan bir cilde sahip olabilirsiniz. Sizin için en uygun cilt bakımını anlatacağımız yazımızı dikkatle inceleyin.

En İyi Cilt Bakımı

En iyi cilt bakımı aslında tamamen size özeldir. Kuru bir cildiniz var ise sizin en iyi cilt bakımınız yağlı bir cildi olan kişiye göre farklıdır. Bu nedenle öncelikle sizin için en iyi cilt bakımı rutininizi söyleyebilmemiz için cilt analizini yaptırmanız gerekiyor. Cilt analizi sonucunda cildinizin kuru, yağlı veya karma olarak sınıflandırıp ona en uygun cilt bakımını yapmanızı öneriyoruz.

İlginizi Çekebilir:https://drkadinca.com/guzellik/sinoz-leke-kremi-kullananlar-ve-kullanici-yorumlari/

Yağlı Cilt Bakımı

Yağlı ciltler genellikle burun üzerinde ve T bölgesinde aşırı yağlanma ile kendini belli eder. Sık sık sivilcelenme yapar. Genellikle yağlı ciltler fondoten veya nemlendirici krem kullandıktan bir süre sona sivilcelenme başlar. Bu nedenle yağlı ciltler kullandığı ürünlere çok dikkat etmeli ve rutin cilt bakımında mutlaka sabun veya köpük tarzı temizleyici kullanmalıdır.

Yağlı ciltlerin en büyük sorunları arasında genişlemiş gözenekler, siyah noktalar, aşırı parlak görünüm ve sivilcelenme yer alır. Tüm bunlardan kurtulmak için dikkat etmen gereken detaylar işte burada;

-Yağlı cilde sahip olanlar kesinlikle makyajlarını temizlemeden uyumamalıdır.

-Yağlı cilde sahip olanlar kil maskelerini kullanabilir, en büyük sorunu olan gözenekleri bu şekilde sıkılaştırabilir.

-Gözenek sıkılaştırmak ve mat bir cildi sahip olmak için toniklerden faydalanın.

-Sabun kullanmayı unutmayın. Bunun yanında cildiniz yağlı olduğu için pütürlü temizleme jelleri kullanırken çok da rahat olmayı, cildinizi tahriş etmemeye özen gösterin.

-Nemlendirici kullanırken kendi cilt tipinize uygun nemlendiriciler seçin. Yağlı ciltlere uygun olan az sayıdaki nemlendiricileri özenle seçmeniz gerekiyor.

-Gece yatarken cildinizi temizleyin, sıkılaştırmak için 2 günde bir kil maskesi yapın. Maskenin ardından cildinize uyumlu nemlendiricinizi yumuşak hareketler ile cildinize yedirin. Temiz bir ciltle uyanıp, sabah da sabun ile yüzünüzü yıkayın. Bu şekilde oluşturulmuş cilt bakım rutininiz ile parlamayan ve sağlıklı görünene bir cilde sahip olmanız mümkün.

Kuru Cilt Bakımı

Kuru ciltlerin bakımı yağlı ciltlere göre daha zormuş gibi görünse de aslında çok kolay. Kuru ciltlerde yanlış bilinen çok fazla durum var. Kuru ciltler temizlenmez veya sık sık temizlenmez gibi bir algı var toplumda bu kesinlikle yanlıştır. Kuru ciltlerin üzerindeki ölü derileri atmazsanız eğer cilt daha da tıkanır ve daha çok kurur. Bu nedenle cildin temizliği çok önemli. İşte kuru cilt bakım rutini;

-Kuru ciltler için öncelikle beslenmenize dikkat etmeniz gerekiyor. Sebze ağırlıklı beslenmeniz, gün içerisinde bolca su tüketmeniz gerekiyor.

-Kuru ciltler soğuk havalarda daha çok kuru bu nedenle cildinizi korumanız, dışarı çıkmadan mutlaka nemlendirici kullanmanız gerekiyor

-Kuru ciltler de diğer tüm cilt tipleri gibi makyajını temizlemeden uyumamalı. Bu gözeneklerin tıkanmasına, cildin havasız kalmasına neden olur ki biz bunu istemiyoruz.

-Kuru ciltler cildi temizlerken pütürlü olmayan bir peeling tercih etmeli. Kil maskesi cildi daha çok kurutacağından en fazla haftada bir kez kullanmalarını öneriyoruz

-Cilt temizliğinde sabun ve köpük temizleyicilerden uzak durmalısınız. Temizleme sütü kuru ciltlerin kullanımına en uygun olan cilt bakım ürünlerinden biridir. Tonik de cildin vazgeçemeyeceği ürünlerin arasında yer alıyor.

-Kuru ciltler için en önemli ürün ise nemlendiricidir. Nemlendiricinizi sürekli yanınızda taşımanız ve gerektiğinde otobüste veya yolda hiç fark etmiyor, çantanızdan çıkarıp cildinize sürmeniz gerekir. Cildinizin çok aşırı kuru ve hassas olduğu dönemlerde fondoten kullanmamanızı ve nemlendiricili fondotenler tercih etmenizi öneriyoruz.

-Sık sık yani haftada en az iki defa nem maskeleri kullanın. Bu maskeleri kozmetik ürünleri satan yerlerden alabilir veya evde hazırlayabilirsiniz. Bal içeren, patates içeren, yoğurt içeren maskeler cildinizin ihtiyacı olan nemi kazandırabilir.

İlginizi Çekebilir:https://drkadinca.com/guzellik/siyah-soyulabilir-maske-ne-icin-kullanilir/

Erkek Cilt Bakımı

Kadınların sık sık arattığı cilt bakımına aslında erkeklerin de çok ihtiyacı var. Sivilceler ve lekelerle savaşan erkekler için, yağdan parıl parıl parlayan yüze sahip erkekler için, cildi kuru olan ve bu nedenle erken yaşta kırışıklıklar ile mücadele eden erkekler için de birkaç önerimiz var. Kadınlar gibi makyaj yapmadıklarından dolayı cilt temizliğini 2 günde bir yapabilir, cilt temizliğinde kil maskeleri veya peelingler tercih edebilirler. Yağlı cilde sahip erkekler için ilk önerimiz ise hem kolay hemde pratik olan sabunlardır. Günlük sabun ile yüzünüzü yıkamanız durumunda eğer sorunlu bir cilde sahip değilseniz başka hiçbir şey yapmanıza gerek kalmayabilir.

Medikal Cilt Bakımı

Cildiniz için uyguladığınız günlük cilt bakımları bir yere kadar ve bu bakımları tamamlamanız için, gözeneklerinizi derinlemesine temizleyebilmeniz için medikal cilt bakımı yaptırmanız şart. 6 ayda bir veya yıllık olarak düzenli olarak medikal cilt bakımı yaptırmanız halinde daha küçük gözeneklere merhaba diyebilirsiniz. Bunların yanında parlak ve canlı bir cilde sahip olmak, siyah noktalarınızdan kurtulmak medikal cilt bakımı ile mümkün. Cilt analizini yaptırmanız ve güvenli ellerde doğru bur bakım yaptırmanız için en doğru güzellik merkezini seçin.

Medikal Cilt Bakımı Fiyatı:

Medikal cilt bakımı cildin derinlenmesine temizlenmesini amaçlayan ve cilt için gerekli ürünler ile cildin ihtiyaçlarını karşılayan bir bakımıdır. Bu bakımın fiyatı 100 tl ile 300 tl arasındadır.

Evde cilt bakımı sırlarını detayları ile anlattığımız makalemizi incelediniz. Siz de ilk olarak cilt analizi yaparak ilk adımı atabilirsiniz. Unutmayın ki en doğru bakımı yapabilmeniz için cildinizi tanımanız ve cildinizin ihtiyaçlarını bilmeniz gerekiyor. Bunların yanında özetle şunu söyleyebiliriz ki en iyi cilt bakımı cildi temiz tutmaktır. Nefes alan bir cilt çoğu problemden uzak kalacak ve daha sağlıklı olacaktır. Bunların yanında dikkat etmeniz gereken en önemli şeylerden biri de beslenmedir. Yağlı bir cilde sahipseniz özellikle kızartma ve cips gibi yağlı ürünler yemekten kaçının. Tuzlu ve yağlı ürünler cildin düşmanıdır. Bol bol su için. Salatalık ve yoğurt da cildin en güzel ve en sağlıklı dostlarındandır.