PANKREOFLAT

Pankreoflat, bağırsak ve mide gazlarina karşı kullanılan, pankreas enzimlerini içeren bir tür ilaçtır. Pankreoflat 60 tane film tablet içeren blisterler ambalajlarda kullanma talimatı ile beraber satışa sunulmaktadır. İçerisinde yer alan tabletler beyaz ya da beyaza yakın bir renkte ablong film tablet şeklinde bulunmaktadır.

Pankreoflat Nedir?

Pankreoflat ilacının etken maddesi dimetilpolisiloksan ve pankreatin içermektedir. Pankreatin, insan vücudunda bulunan pankreas kendi kendine yeterli şekilde üretim yapmadığı zaman sindirim enzimlerinin yerine konması için kullanılan bir ilaçtır. Mistik fibröz, pankreas kanseri, kronik pankreas iltihaplanması ya da pankreas ameliyatı gibi belli tıbbi durumlar bu enzimlerin yokluğuna neden olabilir. İlacın içerisinde yer alan dimetilpolisiloksan da mide ve bağırsaklarda köpük şeklinde yer alan gazların gitmesi için kullanılmaktadır.

Pankreoflat Ne İşe Yarar?

İlaç, insan vücudunda meydana gelen bağırsak ve mide gazlarına karşı kullanılmaktadır. Pankreoflat, pankreas enzimi içeren bir ilaç türüdür. İlacın içerisinde yer alan bu enzimler domuz pankreasından elde edilmiştir.

Pankreoflat 60 adet film tablet içeren blister ambalajlar ile kullanma talimatıyla beraber sunulan ilacın kullanma alanları şu şekildedir;

• Hava yutma olarak adlandırılan Aerofaji
  • Sindirim bozukluklarına bağlı olarak oluşan gaz şikayetleri
  • Pankreatik yetmezliği olan hastalarda gaz şikayetleri tedavilerinde
  • Zamansız olarak aşırı yemeğe bağlı olarak yaşanan hazımsızlık sorunlarında
  • Yağ, protein ve karbonhidrat hazmının bozulmasından
  • Ameliyat öncesinde ve sonrasında meydana gelen gaz şikayetlerinde
  • Karın içinde bulunan organların radyolojik tetkiklerinden önce gaz giderici olarak

Pankreoflat yukarda saydığımız durumlarda kullanılır.

Pankreoflat Yan Etkileri Nelerdir?

Bütün ilaçlarda olduğu gibi Pankreoflat’ın da içermiş olduğu etken maddeye karşı duyarlı olan kişilerde yan etkiler meydana gelebilir.

Aşağıda belirteceğimiz yan etkilerden her hangi birisi sizlerde meydana gelirse çok acil şekilde doktorunuza başvurmanız gerekmektedir ya da size en yakın acil servise başvurunuz;

• Ciddi olacak derecede alerjik reaksiyon
  • Nefes alma zorluğu, dudaklarda , kaşıntı ya da döküntü ile beraberinde karakterize ani aşırı duyarlılık tepkisi ( anafilaksi)

Bu saydıklarımızın hepsi de ciddi yan etkileridir. Eğer bu yan etkilerden birisi sizde bulunuyorsa, ilaca karşı ciddi her alerjiniz vardır. Çok acil olarak müdahaleye ya da hastaneye yatırılmanız gerekebilir. Bu ciddi yan etkiler çok nadir olarak görülen etkilerdir.

10 hastanın en az birisinde görülebilen çok yaygın yan etkileri şu şekildedir;

• Karın ağrısı
  • Baş ağrısı

10 hastanın birisinden az ama 100 hastanın birinden fazla görülebilen yaygın yan etkileri şu şekildedir;

• Öksürük
  • Baş dönmesi
  • Mide ve bağırsaklarda aşırı derecede gaz oluşması ( flatulans)
  • Nazofarenjit
  • Kilo kaybı
  • İshal
  • Erken doyma
  • Kusma
  • Karın üst bölgesinde ağrı
  • Dışkıda anormallik oluşması

100 hastanın birisinden az ama 1000 hastanın birisinden fazla görülebilen yaygın olmayan yan etkileri şu şekildedir;

• Kandaki notrofillerin sayısının normalinden fazla derecede azalması ( kalıcı olmayan nötropeni)
  • Ciddi alerjik reaksiyonlar
  • Anafilaksi
  • Kan şekeri düzeyinin normal sınırların üstüne çıkması ( hiperglisem)
  • Diabetes mellitusun şiddetlenmesi
  • Görmede bulanıklık sorunu
  • Kabızlık
  • Astım
  • İnsan vücudunda Kan şekeri oranının normal seviyenin altına düşmesi ( hipoglisemi)
  • Bir çeşit bağırsak tıkanıklığı olan Distal intestinal obstrüksiyon sendromu
  • Onikiparmak bağırsağının tahrişi ( duodent)
  • Fibrozan kolonapati
  • Mide mukozası iltihabı ( gastrit )
  • Tekrarlayan karşıma
  • Mide bulantısı
  • Kaşıntı
  • Ürtiker
  • Kas spazmı
  • Kaşıntı
  • Kas ağrısı
  • Asemptomatik ( kan tahlilleri sonucunda transaminazlarda artışa rastlanması )
  • Kanda bulunan ürik asit konsantrasyonunun yükselmesi ( hiperürisemi )

Bu saydığımız belirtilerden birisi ya da bu etkilerden farklı yan etkileri ile karşı karşıya kalabırsanız doktorunuza ya da eczacınıza ile iletişime geçebilirsiniz.

Pankreoflat yerine ne kullanılır?

Pankreoflat ilacının eş değer ilaçların yan listesini şişelere aşağıda sıralayacağım. İlaç için etken madde göz önüne alınarak Muadili olan ilaçlar tespit edilmiştir. İlaç içerisinde yer alan etken maddenin farklı etken maddelerle beraber ya da tek olarak başka hastalıkların tedavisinde kullanılması amaçlanmış olabilir. Sizler ilacın eş değerini kullanmak için doktorunuza danışmadan kullanmayınız. Kendi kendinize muadili ilaçları kullanmayınız. İşte Pankreoflat ilacının yerine kullanılacak diğer ilaçlar;

• Flaton 30 enterik draje
  • Hazmolin enterik 20 fiml tablet
  • Flavıastase 45 Gr granül
  • İntestınol 120 draje
  • Panlıpaz Enterik kaplı 20 film tablet
  • İntestinol 60 tablet

Pankreoflat Fiyatı

Pankreoflat üç ayrı formda satışa sunulmaktadır. İlaçların satış fiyatlarında şu şekildedir;

• Pankreoflat 2 Gr 22 tek kullanımlık poşet; 34,83 lira
  • Pankreoflat 20 draje; 11,34 lira
  • Pankreoflat 60 film tablet; 33,24 lira

Pankreoflat Kullananlar

1. Kullanıcı; intestinal metaplazi bedeninden karnımda oluşan o devasa şişkinliği gidermek için kullandığım bir ilaç türüdür. Yemek yerken, sakız çiğnerken sürekli olarak vücudumuza hava yutuyoruz aslında. Bağırsak ve mide rahatsızlığı olanlarda ise stres dahi yapsalar bu konuda tetikleyici oluyor. Muz, laktozsuz süt, glutensiz sebze ve protein ağırlıklı beslenme ile pankreoflat harikalar yaratmaktadır. Bende rahat bir şekilde 3 kilo oynuyor mesela. Her şeyi yiyip yiyip şişkinliğim var diye ilaç kullanmayın. Sağlıklı beslenmeyi deneyin ve hala olmuyorsa doktor tavsiyesi ile ilaç kullanmaya başlayın.
  2. Kullanıcı; ameliyat geçirmiştim ve aşırı derecede gaz sorunu yaşıyordum bana bu ilacı verdiler kullanmaya başladım bir süre sonra o inanılmaz gaz problemim ortadan kalktı. Hiçbir yan etkisi ile de karşı karşıya kalmadım.
  3. Kullanıcı; çok fazla gaz problemi ile karşı karşıya kalıyordum. Artık doktora gitmeye karar verdim. Doktora gittim bir takım tetkikler sonucunda vücudumun yağ, protein ve karbonhidrat hazmının bozulması sorununun olduğunu söyledi. Bende büyük endişe yaşadım. Doktorum bana pankreoflat verdi düzenli bir şekilde kullanmaya başladım gaz sorunum ortadan kalktı.

Pankreoflat Nasıl Kullanılıyor?

Pankreoflat film tablet şeklindedir ve ağız yolu ile alınmaktadır. Uygun kullanım ve doz şekilleri aşağıdaki gibidir;

• Genel olarak yemeklerin arasında 1 ya da 2 tablet çiğnemeden yutulur.
  • Röntgen çekilecek kişilerde gaz bulunmaması için çekim öncesinde 2 gün 3 ila 4 kere 2 tablet ve çekim yapılacağı gün sabah aç olarak 2 tablet şeklinde alınmaktadır.

Doktorunuz tarafından başka bir şekilde tavsiye edilmediği sürece ilacı belirtilen doz oranında kullanmanızı tavsiye ederiz.

Uygulama metodu ve yolu;

Pankreoflat, yalnızca ağızdan alımlar için uygun bir ilaçtır. Tabletler kesinlikle çiğnenmez. İlacınızı bol miktarda su ile tüketmeye özen gösteriniz.

Çocuklarda pankreoflat kullanımı;

Pankreoflat 12 yaşının altındaki çocuklarda kullanılması tavsiye edilmektedir.

Pankreoflat yaşlılarda kullanımı;

Yaşlılarda ki doz miktarı erişkinlerde kullanımı ile aynıdır.

Pankreoflat böbrek yetmezliği hastalarında kullanımı;

Böbrek yetmezliği hastalığı olan insanlarda ilacın kullanılmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Pankreoflat karaciğer yetmezliği hastalarında kullanımı;

Karaciğer hastalığı bulunan kişiler de ilacın her hangi bir doz sınırlaması bulunmamaktadır.