Progestan Ampul Nedir?

Annelik çok özel bir duygu olup her kadının rüyasıdır. Hormon eksikliği nedeniyle bazen anne olma süreci uzayabilir. Hormonlar aktif olarak salgılanan vücut salgılarıdır. Vücudun çalışmasında etkin bir rol oynarlar. Hormonlar vücudumuzda bulunan sistemlerin doğru ve düzgün bir şekilde işlevlerini yerine getirmelerini sağlamalarının yanı sıra sistemlerin tam anlamıyla çalışmasını da yönetirler.

Bu kadar önemli görev ve fonksiyonları yerine getiren salgılardır. Bu nedenle hormonların eksik ya da fazla olması durumunda bu durumun vakit geçirmeden tedavi edilmesi şarttır. Anne olmak isteyenler için ise en önemli hormonlar ise kadın üreme sistemini doğrudan yönetip etkileyen östrojen ve progesteron hormonudur. Bu iki hormonun eksikliği kadınların üreme sisteminde birçok soruna sebep olabilir. Bu sorunların başında yumurta düzensizliği ve hamilelikte riskli durumların oluşmasına neden olur. Bu tarz hormon eksikliğinden kaynaklanan sorunların çözümünde hormon takviyesi zorunludur.

Kadınların üreme sisteminde yer alan bu hormon takviyesinin başında progestan hormonu gelmektedir. Ancak her hormon takviyesi ya da desteğinde olduğu gibi progestan hormonunun yan etkileri bulunmaktadır. Progestanlar, progesteron hormon takviyesidir. Progestanlar çeşitli formlarda bulunur. Progestan hapı, progestan ampul, iğne veya vajinal fitil şeklinde formlarda satılan sentetik progesteron hormonu takviyeleridir. Progesteron hormonu eksikliğinde ya da alınmasına ihtiyaç duyulduğu özel durumlarda başvurulan takviyeler olan progestanların kadın üreme sağlığının en önemli salgılarından biridir. Bu nedenle progesteron hormonun görevlerini aşağıdaki gibi sıralamak yararlı olacaktır.

• Menstruasyon döneminde aktif olarak görev alırlar. Ovulasyon sırasında salgılanır ve böylece vücudu hamileliğe hazırlar.
  • Hamilelik sırasında salgılandığında ise, bebeği rahimde tutunmasını kolaylaştırma görevini üstlenir.
  • Hamilelik sırasında ise rahmin sağlıklı bir şekilde gelişip büyümesini sağlar.
  • Hamilelik sırasında salgılanması ile de düşük riskini azaltır. Düşük riskini azaltmasını rahim kasılmalarının önüne geçerek yapar.
  • Gebeliğin son döneminde salgılanarak doğumun zamanından önce gerçekleşmesinin önüne geçecektir.

Progestan Ampül Nedir?

Progestan takviyelerinin vücuda alınma formları değişiklik gösterir. Progestan takviyelerinin çeşitli formları şu şekilde sıralanabilir.

• Hap ve tablet olarak ağız yolu ile alınır.
  • İğne yapılarak enjeksiyon yolu ile kullanılabilir. Enjeksiyon yolu ile kullanım tercih edildiğinde progestan ampül şeklinde satın alındığını progestan ampül nedir sorusuna yanıt olarak verelim.
  • Vajinadan fitil olarak kullanılır.

Gebelikte Progestan Ampül Kullanımı

Sağlıklı bir hamilelik oluşması için özellikle tüp bebek tedavilerinde de progesteron hormonunun seviyesi çok önemlidir. Sağlıklı bir hamileliğin yanı sıra kısırlık teşhisi ve tedavilerinde de progesteron değerleri önemlidir. Bu sebeple bazen doktorlar anne adaylarından da progesteron testi talep edilebilir. Kan testi ile ortaya çıkan progesteron seviyelerinin sağlıklı bir kadında aşağıdaki referans değerlerinin arasında olmalıdır. Gebelikte progestan ampul kullanımı gerekli ise doktorunuz dozuna ve şekline bu referans değerlerine bakarak karar verecektir. Progesteron referans değerleri aşağıdaki gibidir.

• Menopoz sonrası ya da adet döngüsünün başlangıcında bulunan kadınlarda 1ng/ml ya da altında olmalıdır.
  • Adet döngüsünün ortasında olan kadınlarda ise 5 ila 20 ng/ml arasında olması beklenir.
  • Hamileliğin ilk üç aylık döneminde olan kadınlarda ise bu değer 11,2-90 ng/ml arasında
  • Hamileliğin ikinci döneminde ise bu değer 25,6-89.4ng/ml arasında
  • Hamileliğin üçüncü döneminde kadınlarda bu değer 48,4-42,5 ng/ml arasında olması beklenmektedir.

Bu değerlerin çok altında olan progesteron hormonu eksikliğinde kısırlık veya tüp bebek tedavilerinde progesteron hormonu içeren ilaçlar bir kadın doğum uzmanı tarafından reçetelenir. Bundan başka, riskli hamilelerde veya daha önce düşük yapan hamilelerde, düzensiz adet kanamaları olan kadınlarda progesteron hormonu takviyesine ihtiyaç duyulur. Ayrıca polistik over sendromlu hastalarda da progesteron takviyesi yapılma gereksinimi ortaya çıkabilmektedir. Gebelikte progesteron ampül kullanımı bazı özel sağlık sorunları olan kişilerde riskli olabilir. Bu ilaçlar genellikle reçetelendirilirken, hap, enjeksiyon ya da vajinadan fitil şeklinde yazılır. Riskli özel sağlık sorunları ise şu şekilde sıralanabilir.

Doktorun kontrolü altında olmayan anormal vajinal kanama

Meme kanseri riski ya da kanser geçmişi öyküsü

Karaciğer hastalığı

Ayrıca geçmişinde felç kalp krizi ya da kan pıhtılaşması sorunu yaşayan kişilerde tehlikeli durumlar oluşturabilir.

Progestan Ampül fiyatı

Yazımızda daha önce bahsettiğimiz üzere progestan takviyeleri reçete ile satılmaktadır. Bu nedenle de kan testi sonuçlarına göre reçetelendirilir. Progestan ampül fiyatı ise yaklaşık olarak 60 TL civarındadır. Ancak bazı özel sağlık sorunları yaşıyorsanız bu konu hakkında mutlaka doktorunuzu bilgilendirmeniz gerekir.

Progestan 50 mg Ampül yan etkileri

Doktorunuz tarafından reçetelendirilen Progestan 50 mg ampulü yan etkileri üçe ayrılır; Ağır yan etkiler, orta şiddette yan etkiler, hafif şiddette yan etkilerdir.

Ağır Yan etkiler

• Vajinada görülen anormal kanama
  • Soluk alımı sırasında görülen ani yavaşlama veya kol, bacak, kalp ya da akciğerlerde olası pıhtı oluşumu gösteren kanlı öksürük
  • Ciddi derecede baş ağrısı, kusma, baş dönmesi, baygınlık ya da görme veya konuşmada görülen değişiklik. Beyinde veya göz de oluşabilecek pıhtı oluşumunu gösteren kol ya da bacaklarda uyuşukluk ve kuvvetsizlik.
  • El, ayak, bilek, yüz dudakların şişmesi veya ağız veya boğazın yutmayı ya da nefes almakta zorlaştıracak şekilde şişebilir. Bu durumlarda hemen acil bölümüne müracaat etmeniz gerekir. Bu ağır yan etkiler oldukça seyrek rastlanır.

Orta Şiddette Yan Etkiler

• Bulanık görme, ani kısa süreli ya da tam bir görme kaybı
  • Gözde görülen herhangi bir şişlik
  • Migren tipi baş ağrısı
  • Kolestatik sarılık orta şiddette görülen ciddi yan etkiler olup seyrek görülür. Bu durumda hastaneye başvurmanız yerinde olacaktır.

Hafif Şiddette Yan Etkiler

• Enjeksiyon bölgesinde görülen şişlik ve ağrı
  • Baş dönmesi, sersemliğin yanı sıra uyku hali,
  • Adet kanaması süresinde görülen kısalma ya da kanamalar
  • Memede görülen değişiklikler
  • Baş ve karın ağrısı
  • Yorgunluk ve buna eşlik eden iskelet ağrıları
  • Sinirlilik
  • Ağız kuruluğu
  • Uykusuzluk ve bilinç bulanıklığı
  • Uyku hali
  • Gebelik lekesi
  • Ödem ( sıvı tutulumu nedeniyle şişlik görülür.)
  • Kiloda azalma ya da artma
  • Göz veya ciltte sarı renk
  • Akne
  • Ten renginde koyulaşma
  • Mental depresyon
  • Vücutta ya da yüzde aşırı kıllanma
  • Saç dökülmesi

Bu tür yan etkiler hafif biçimde görülen yan etkilerdir. Bu belirtileri gördüğünüz takdirde doktorunuza başvurmalısınız.

Progestan 50 mg Ampül Kullananlar

Progestan 50 mg her ampulde etken madde 50 mg progesteron içermektedir. Kas içine uygulanır. Kutuda 5 ve 30 adet 1ml’lik ampulü bulunur. Progestan 50 mg Ampul kullananlar aşağıdaki durumlarda bu takviyeyi kullanır.

Kadınlarda görülen adet kanamasının çekilme durumları görüldüğünde, anormal rahim kanamalarında siklus döngüsünü sağlanması gerektiği durumlarda kullanılır. Bu durumlara ek olarak gerektiği kadar progesteron üretilemediği ve 3 defa üst üste ya da daha fazla sebebi açıklanamayan düşüğün yaşandığı durumlarda hamileliğin devam etmesini sağlamak ve tüp bebek gibi kısırlık tedavilerinde yumurtanın döllenme şansını arttırmak amacıyla progestan 50 mg Ampül kullanılmaktadır. Ancak kullanırken yüksek tansiyon ve şeker hastalığınız bulunuyor ve geçmişinizde depresyon öyküsü varsa takviyeyi kullanırken dikkatli olmalısınız. Epilepsi, böbrek yetmezliği ve astım rahatsızlığınız varsa, ayrıca migreniniz var ve emzirme döneminde iseniz yine dikkatli davranmanızda fayda olacaktır.