Rhinfant Burun Sprey Fiyatı ve Muadili

Rhinfant Burun Sprey ilacının ana etken maddesi oksimetazolin hidroklorür bileşenidir. Ürün burundaki kam damarlarının genişlemesi sebebiyle oluşan burun tıkanıklıklarını gidermek için kullanılır. İlaç, burundaki genişleyen kan damarlarının büzüşmesini sağlayarak tıkanıklığın giderilmesine sebep olur. Mevsim şartlarına bağlı olarak gelişen burun tıkanıklıklarında, saman nezlesinde, sinüs boşluklarının tıkanması ve ağrımasında orta kulak iltihaplarının giderilmesinde, burun boşluklarının incelenesi için muayeneyi kolaylaştırmak maksadıyla da kullanılır. Ürünü 2 yaş üzerindeki tüm bireyler kullanabilir. Ürünü tüm ilaç türlerinde olduğu gibi kendi başınıza kullanmamanızda fayda vardır. Mutlaka bir doktor tavsiyesi ya da reçetesi ile temin edilmesi gerekir. Bilinçsiz ilaç kullanımı çok kolay giderilebilecek rahatsızlıklarda dahi telafisi zor olan hastalıklara davetiye çıkarabilir.

Rhinfant Burun Sprey Nedir?

Rhinfant Burun Sprey kullanımında mutlaka doktorunuz ile görüş alışverişinde bulunmanız, beklenmeyen bir etki gördüğünüzde doktorunuza danışmanız gerekir. 2-6 yaş arasındaki çocuklar için kullanılması tavsiye edilen doz miktarı yetişkinlerden daha düşüktür. Söz konusu yaş aralığındaki çocuklarda Rhinfant Burun Sprey günde 1 ya da 2 defa 1 püskürtme olacak şekilde kullanılabilir. 6 yaşından büyük çocuklarda ise günlük kullanımı tavsiye edilen doz miktarı günde 1 ya da 2 defa 2’şer püskürtme şeklinde olmalıdır.

İlacın kullanımı sırasında, nefes darlığı ya da nefes almada güçlük, yüz, dudak, kulakta şişlik ve yana, kurdeşen gibi olumsuz durumlarda doktorun bilgilendirilmesi gerekir. Burun mukozasında kuruma, boğaz ve ağız boşluğunda kuruluk ve yanma gibi durumlar ilacın tespit edilmiş yan etkileri arasındadır. Bu gibi durumlarda doktora da danışarak ürünün kullanımı sonlandırılabilir.

Rhinfant Burun Sprey Ne İçin Kullanılır?

Rhinfant Burun Sprey, 10 ml beyaz renkli şişede, koruyucu kapak ile birlikte satılır. Hemen hemen renksiz, şeffaf renkte bir çözeltidir. Burun ve yüz kemiklerinin iltihaplanması, yukarıda belirtildiği gibi burun tıkanıklığı, saman nezlesi, alerjik rinitlerde yaygın olarak kullanılır. Ürün ayrıca, burun kemiklerinin boşluklarında oluşan iltihabın kolay şekilde atılmasına yardımcı olmak için kullanılır. Orta kulak iltihaplarında oluşan ödemin giderilmesi için de yardımcı bir ilaç rolündedir. Doktorların uyguladığı rinoskopi yöntemi kolaylaştırmak maksadıyla da ürün doktorlar tarafından kullanılır.

İlaç, 6 yaş üzeri çocuklarda günde 2 defa ve 2’şer püskürtme olacak şekilde kullanılmalıdır. Yinelenen hastalıklarda kullanımdan önce birkaç günlük tedavisiz bir süre geçmelidir. Burun mukozasında atrofobi riski nedeni ile ürün, kronik rinit durumunda yalnızca doktor gözetimi altında kullanılmalıdır.

Rhinfant Burun Sprey Yetişkin

Rhinfant Burun Sprey yetişkin kullanım talimatında ekstra dikkat edilmesi gereken bir durum söz konusu değildir. Yaşlılarda kullanılması ile ilgili olumsuzluk arz eden bir durum tespit edilmemiştir. İlaç, yanlışlıkla fazla dozda kullanıldıysa ya da kazara ağız yolu ile alındıysa vücuttaki savunma mekanizmalarının irdelenmesi gerekir. Bu kapsamda ilacı kullanan kişide kusma, bulantı, göz bebeklerinde büyüme, ateş, spazm, kalpte ritim bozuklukları, akciğer fonksiyonlarında bozukluklar, yüksek ateş, ruhsal bozukluklar vb. durumlar görülüyorsa derhal doktora başvurulmalıdır. Bu rahatsızlıkların yanında sersemlik, vücut sıcaklığının anormal şekilde düşmesi, kalp atımında belirgin şekilde düşme, kan basıncının düşmesi gibi durumlarda koma hali gelişebilir. Çocuklarda doz aşımında çoğunlukla koma ya da nöbet şeklinde gelişir.

İlacın kullanımı sırasında almanız gereken doz süresini geçirdiyseniz bir sonraki ilaç alma zamanında ürünü çift doz şeklinde almayınız. Tek doz kullanıma rutin şekilde devam ediniz. Yani ilacı kullanmayı unuttuğunuz için bir sonraki ilaç kullanım zamanında ürünü iki kat olarak almayın.

Rhinfant Burun Spreyi Fiyat

Rhinfant Burun Spreyi fiyat politikası eczanelerde farklılıklar gösterebilir. Bu kapsamda Sağlık Bakanlığı tarafından belirlen fiyatlar baz alınarak ilacın satış işlemi yapılmalıdır. İlaç, diğer burun spreyleri gibi pahalı sınıfında bir ilaç değildir. Kolaylıkla eczanelerden temin edilebilir.

İlacın yaygın olarak görülen yan etkileri ağız, boğaz ve burunda yanma ve kuruluk, özellikle hassas bünyelerde aksırma olabilir. Yaygın olmayan yan etkileri arasında ise yüz ve boğaz bölgesinde şişme, kaşıntı, döküntü, kan basıncında yükselme, hızlı nabız artışı ve çarpıntıya yol açan etkilerdir. Seyrek görülen yan etkiler ise uykusuzluk, baş ağrısı, sersemlik, yorgunluk, endişe, uyku hali, huzursuzluk, halisinasyon, deri döküntüsü, bulantı ve çeşitli görme bozukluklarıdır.

Rhinfant Burun Sprey Muadili

Rhinfant Burun Sprey muadili piyasada birçok ürün mevcuttur. İlaç, burundaki genişleyen kan damarlarının büzüşmesini sağlayıp kan akışını normal seyrine döndürüp bu sayede burun tıkanıklığının önüne geçer. Bu kapsamda piyasada aynı etkiyi sağlayan birçok sprey türünde üretilmiş ürün vardır.

İlaç ile ilgili kullanıcı yorumları okunduğunda; ürünü kullananların son derece memnun kaldıkları ve bu herhangi bir yan etkiye de rastlamadıklarını beyan etmişlerdir. Çoğunlukla yan etkinin de gözükmediği ürün gönül rahatlığı ile kullanılabilecek yapıdadır. Zor bir üretim aşamasından geçmeden üretilen bir ilaç olduğundan hem temini kolaydır hem de fiyatı son derece caziptir. Ürünü tercih ederken bu kriterlerin de göz önünde bulundurulmasında fayda vardır. Sonuçta ilaç kullanmak bir hastalıkta en son tercih edilmesi gereken bir yoldur. Her ilacın vücutta sağladığı bir kısım zararlı etkiler bulunabilir. Bu kapsamda mümkün olduğu kadar basit rahatsızlıkları ilaç kullanmadan, doğal yollarla atlatmakta fayda vardır.

Rhinfant Burun Sprey Gebelikte Kullanımı

Rhinfant Burun Sprey gebelikte kullanımı son derece özellik arz eden hususlardan birisidir. Gebelik dönemi bir kadının hem fiziksel hem de ruhsal anlamda en hassas geçirdiği dönemdir. Gebelik dönemi kadının kendi sağlığının yanında bebeğin sağlığının da ön plana çıktığı bir süreçtir. Bu kapsamda ilaç kullanımında he bebeğe zarar vermeyecek hem de kadının fiziksel rahatını bozmayacak şekilde bir hal tarzı izlemek gerekir. Hamilelik sürecinde doktorlar anne adayının basit ağrı kesici ilaçların dahi kullanılmasını arzu etmezler. Hamilelik süreci son derece hassas ve dikkatli olunması gereken bir zaman aralığıdır. Anne adayı için normal süreçte herhangi bir yan etki oluşturmayacak olan basit ilaçlar dahi hamilelik döneminde kullanılması son derece riskli ilaç türlerinden olabilir. Rhinfant Burun Sprey de normal şartlarda basit bir ilaç türüdür ve rahatlıkla kullanılabilir. Fakat konu gebelik süreci olduğunda bu kararı doktorun vermesi en sağlıklı yöntemdir. Hamileliğin ne aşamada olduğu, riskli bir sürecin olup olmadığı gibi durumlar ilacın kullanımına etki eden faktörlerdendir.

Rhinfant Burun Sprey Kullananların Yorumları

Yukarıda da kısmen değinildiği gibi Rhinfant Burun Sprey kullananların yorumları incelendiğinde olumsuz bir yoruma rastlanmamıştır. Bu kapsamda gönül rahatlığı ile tercih edilebilecek ilacın basit yan etkileri göz ardı edilerek kullanılmaya başlanabilir.

İlacın normal şartlarda saklanma aralığı çocukların ulaşamayacağı yerlerde ve 25 derecenin altındaki oda sıcaklığındadır. İlacı kullanmadan önce ilaç üzerinde yazan son kullanma tarihine bakmak gerekir. Son kullanma tarihi geçmiş ya da geçmeye yakın tarih aralığındaki ürünler mümkün olduğu kadar kullanılmamalıdır. İlacın kullanımı esnasında kullanma talimatında belirtilen ya da belirtilmeyen bir yan etki ile karşılaşıldığında mutlaka doktora danışılmalı ve ilacın kullanımı sonlandırılmalıdır. Sonuçta ilaç araştırmalarında belirlenen bir yan etki listesi vardır. Klinik laboratuvarlarda tespit edilememiş rahatsızlıklar ile karşılaşılması durumunda tedbir almakta fayda vardır.