URSOFALK

URSOFALK kapsül etken maddesi ursodeoksikolik asit’tir. Bu etken madde bir safra asididir ve bağırsaktaki kolesterol emilimini engel olur. Karaciğerde oluşan kolesterol sentezini azaltır ve bunun yanında safraya kolesterol atılımı azaltıcı etki gösterir. Bazı hastalarda safra kesesinde safra taşı bulunmasına rağmen hastanın safra kesesi fonksiyonlarının devam ettiğinde çapı 15 mm’den küçük radyo opak olmayan kolesterol safra taşlarının eritilmesinde ve safra kesesi ameliyatlarından sonra safra kanalında kalan taş parçalarının eritilmesinde, karaciğer nakli yapılan hastalarda safra akışının düzenlenmesinde ve safra taşı önlenmesinde gibi birçok hastalıkta kullanılmaktadır.

Ursofalk Nedir

URSOFALK, beyaz toz şeklinde veya granüller içeren, opak sert jelatinli beyaz kapsülden oluşmaktadır.

URSOFALK kapsül etken maddesi ursodeoksikolik asidi doğal olarak sığır safrasından üretilmiş olan bir safra asididir, insan safrasında da az bir miktarda bulunmaktadır. Genellikle safra ve safra kesesi ile ilgili hastalıkların tedavisinde kullanılan bir ilaçtır.

Ursofalk Ne İşe Yarar?

URSOFALK aşağıda belirteceğimiz hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Bunları sırası ile yazalım;

• Dekompanse karaciğer sirozu alarak adlandırılan karaciğer fonksiyon bozukluğunun insan vücudu tarafından düzelmesi sağlanmadığı aşamaya geldiği evredeki yaygın uzun süreli karaciğer hastalığı olduğu durumlarda ve primer biliyer sirozu olarak adlandırılan safra kanalları hastalığına bağlı olarak meydana gelen karaciğer sirozu gibi hastalıkların tedavisinde,
  •  Karaciğer nakli yapılan hastalarda safra taşı ya da kolestaz olarak adlandırılan safra akışının yavaşlaması veya durması gibi durumlarda ve önlenmesinde
  • Bazı hastalarda Safra taşı olmasına rağmen hasta safra kesesi fonksiyonlarının devam ettiği, çapı 15 mm’den küçük olan safra taşı ve X-ışını görüntülerinde gölgeli olmayan (radiolusent) kolesterol safra taşlarının eritilmesi tedavisinde,
  •  Kistik fıbroz olarak adlandırılan akciğer, böbrek veya pankreasta bozukluğuna sebep olan kalıtımsal bir hastalı ile alakalı hepatobiliyer olarak adlandırılan karaciğer, safra ve safra yolları hastalıklarının tedavi edilmesinde URSOFALK kullanılmaktadır.

Ursofalk Nasıl Kullanılır?

URSOFALK daima doktorunuzun size tavsiye ettiği şekilde kullanmalısınız. Doktorunuzun size kullanma şekline söylemesinden sonra eğer kullanma şeklini hatırlamıyorsanız tekrar doktorunuza danışınız.

•  Primer biliyer sirozun diye adlandırılan safra kanalları hastalığına bağlı olarak oluşan karaciğer sirozu tedavisinde:

Günlük doz miktarı 14±2 mg ursodeoksikolik asit/kg vücut ağırlığına göre alınmalıdır ve 2-4 eşit parçaya bölünmüş dozlarda veya tek seferde kullanılmalıdır.

•  Kolesterol safra taşlarının eritilmesi tedavisnde:
  1. g/kg/gün ursodeoksikolik asit Akşamları yatmadan önce bir seferde alınmalıdır.
  •   Karaciğer nakli olmuş hastalarda safra taşı vaya kolestaz olarak adlandırılan safra akışının yavaşlaması veya durması ve önlenmesinde:

10-15 mg/kg/gün 2-4 eşit parçaya bölünmüş dozlarda veya bir seferde alınmalıdır.

•  Gebeliğin intrahepatik kolestazında olarak adlandırılan gebeliğin ikinci yarısında östrojenin safra asitlerinin atıhmım engellemesi sonucu yaygın olarak kaşıntı ile meydana gelen ve gebeliğin sona ermesi ile beraber sona eren bir karaciğer hastalığında:

10-20 mg/kg/gün, 2-4 eşit bölünmüş dozlarda veya tek seferde alınmalıdır.

•  Kistik fıbroz olarak adlandırılan akciğer, böbrek veya pankreasta bozukluğa sebep olan kalıtımsal bir hastalık ile alakalı hepatobiliyer; karaciğer, safra ve safra yolları hastalıkların tedavisinde:

6 yaş üstündeki çocuklar ve erişkinlerde 20 mg/kg/gün, 2-3 eşit bölünmüş dozlarda veya tek seferde alınmalıdır ve gerektiğinde 30 mg/kg/gün’e çıkarılabilir.

•  Yutma zorluğu yaşayan hastalarda ursodeoksikolik asidin süspansiyon formu kullanılması önerilmektedir. Kolesterol safra taslarının eritilmesi tedavisnde:

Kolesterol safra kesesi taşlarının erimesi için genel olarak 6 – 24 ay aralığında bir zamana ihtiyaç duyulmaktadır. Eğer 12 aylık tedavi sonrasında hala safra taşı büyüklüğünde azalma yoksa, tedaviye son verilmelidir.

6 ayda bir ultrason ya da X ışını incelemeleri ile yapılacak kontrollerle doktorunuz tedavinin seyrini kontrol etmelidir. Her kontrol sonrasında, bir öncekine kontrolü kıyaslayarak taşlarda kireçlenme olup olmadığına bakılmalıdır, eğer kireçlenme varsa tedavi bırakılmalıdır.

URSOFALK kapsül, uyumak için yatmadan önce bir miktar su ya da sıvı ile çiğnemeden yutulmalıdır. Kapsülleri düzenli bir şekilde kullanmanız önemlidir.

• Primer biliver sirozun olarak adlandırılan safra kanallarının uzun süreli hastalığına bağlı gelişen karaciğer sirozu hastalığının tedavisinde:

İlk üç aylık dönemde, ilaç gün boyunca bölünmüş dozlar olarak kullanmalısınız. Karaciğer fonksiyonları iyileşme gösterdiğinde, günlük doz miktarı gece yatmadan önce bir kez alınabilir.

• Primer biliyer siroz hastalarında kullanımı için bir süre kısıtlaması yoktur.

Primer biliyer sirozlu hastalarda, tedavi başlangıcında hastalığın belirtilerinde kaşıntı v.b gibi etkiler görülebilir. Bu durum seyrek olarak yaşanır. Bu gibi durumlar yaşanır ise URSOFALK alımı günde 1 kapsül ile devam edilmelidir ve her hafta günlük doz miktarı 1 kapsül artırılarak doktorun önerdiği doz miktarına çıkarılmalıdır.

• Karaciğer nakli olmuş hastalarda safra taşı veya kolestazın yani safra akışının yavaşlaması veya durması önlenmesinde, gebeliğin intrahepatik kolestazında yani gebeliğin ikinci yarısında östrojenin safra asitlerinin atıhmım engellemesi sonucu yaygın kaşıntı ile ortaya çıkan ve gebeliğin sonlanması ile birlikte sona eren bir karaciğer hastalığı, kistik fıbroz yani akciğer, böbrek veya pankreasta bozukluğa neden olan kalıtımsal bir hastalık ile alakalı hepatobiliyer olarak bilinen karaciğer, safra ve safra yolları hastalıkların tedavisinde kullanma şekli ve süresi doktorun kararına göre planlanmalıdır.

Ursofalk Şurup

Beyaz renkte, limon kokulu homojen bir süspansiyondur. Her bir 5 ml’lik süspansiyonda etkin madde olarak 250 mg ursodeoksikolik asit içermektedir. 300 ml şişelerde satışa sunulmaktadır. Bu ilacın etken maddesi olan asit doğal olarak üretilen safra asididir ve insan safrasında da az miktarda bulunmaktadır. Safra bilişimi ve akımını etkileyen bir ilaçtır ve gastrointestinal grubunda yer almaktadır. Yukarda saydığımız hastalıkların tedavi edilmesinde kullanılmaktadır. Kullanma şeklide şu şekildedir;

• 5- 7 kg olan kişilerde 1,25 ml, ¼ miktarında
  • 8 -12 kg olan kişilerde 2,50 ml, ½ miktarında
  • 13- 18 kg olan kişiler 3.75 ml
  • 19- 25 kg olan kişiler 5 ml
  • 26- 35 kg olan kişiler 7.50 ml
  • 36- 51 kg olan kişiler 10 ml
  • 51- 65 kg olan kişiler 12.50 ml
  • 66- 80 kg olan kişiler 15 ml
  • Bu kiloların üstünde olanlarda 20 ml kullanmalı.

Ursofalk Fiyat 2021

• URSOFALK 250 mg 100 kapsül 210,40 TL
  • URSOFALK 250 mg/ 5 ml süspansiyon 155,16 TL

olarak satışa sunulmaktadır.

Ursofalk Sgk Ödeme

URSOFALK rapor ile satılan bir ilaçtır. Eğer hastanın kırmızı, mor, turuncu ve yeşil reçetelerin elektronik reçete olarak düzenlenmesi durumunda bedelleri SGK tarafından karşılanmaktadır. SGK’nın internet sitesi üzerimden, MEDULA sisteminden kaynaklanan sebeplerle (belirtilen sürelerde) elektronik reçetelerin düzenlenemediği duyurusuna istinaden Kurum tarafından karşılanmaktadır. Ama reçete edilmeyen ilaçlar kişiler kendileri almak zorundadır. Doktorunuz tavsiye etmiyorsa bu ilacı kullanmamak gerekir.