Virosil Krem Nedir? Virosil Krem Nasıl Kullanılır?

Viral enfeksiyonlardan birisi olan, uçuk yani tıp dilini herpes simplex virüsü 10 kişiden 8’inin karşılaştığı bir virüstür. Bulaşıcı bir şekilde bu virüse yakalananlar olabileceği gibi, kendiliğinden de bu virüs ortaya çıkabilir. Deri yolu ile bulaşan, bir deri hastalığı olan uçuk ağrılı ve kaşıntılı geçebilir. Bu durumda tedavi amaçlı kullanılan ilaçlardan birisi virosil krem olmaktadır.

Virosil krem deri üzerine sürülmek suretiyle uygulama yapılan tıbbi bir ilaçtır. Özellikle dudak bölgesinde ve yüzün herhangi bir alanına çıkan uçukları ve genital bölgede görülen lezyonları tedavi etmek amacıyla kullanılır. Ancak bu krem sadece o an var olan uçuk için etkilidir. Gelecek de çıkabilecek uçukları engellemez. Çünkü uçuğun tedavisi yoktur.

Virosil Krem Nedir?

Bir uçuk kremi olan virosil krem nedir vücudun hassas bölgelerinde çıkan uçukların tedavi edilmesi için kullanılan bir merhemdir. Deri üzeri için kullanılan bir kremdir. Eczanelerde 10 gramlık alüminyum tüpler içinde, kutu ile satılır. Doktor önerisi ile kullanılması gerekir. Uçuk virüsü olan viral enfeksiyonun tanı ve tedavisinin ancak bir doktor muayenesi karşılığında belirlenmesi çok daha uygundur.

Etken maddesi olan asiklovir 1 gram için 50 mg olacak şekilde hazırlanmıştır. Etken maddenin yanı sıra içeriğinde bulunan yardımcı maddeler ise şu şekildedir; poloksamer, setostearil alkol, sodyum lauril sülfat, beyaz yumuşak parafin, parafin, propilen glikol, dezenfekte edilmiş saf su diye sıralanabilir.

Virosil Krem Nasıl Kullanılır?

Virosil krem uçuk virüsünün ortaya çıkardığı deri rahatsızlıklarını engellemek ve iyileştirmek için kullanılan bir kremdir. Virosil krem nasıl kullanılır için en doğru bilgiyi, kremi yazan doktorun söylemesi gerekir. Ancak bazı durumlarda doktorlar kremin kullanışını söylemeyebilirler. Bu durumda doğru kullanım şu şekilde olur;

• Genital bölgede ya da yüz çevresinde meydana gelen hasarlı bölgenin üzerine virosil krem sürülmelidir.
  • Küçük bir miktar parmağınıza alarak, hasarlı bölgeye bastırmadan hafifçe sürmeniz gerekir.
  • Gün içerisinde ortalama 5 kez sürülmesi gerekir. Bu tekrar için her uygulama arasında 4 saat geçmelidir.
  • Kremin kullanım süresi yaklaşık 4 ya da 5 gün sürer. Bu sürede uçuk da iyileşecektir. Ancak iyileşmediği takdirde 10 güne kadar kullanılabilir. 10 gün kullanım sonucunda hala iyileşme gözlemlenmez ise mutlaka doktora gitmek ve doktorun tavsiyesi ile gerek tedaviye aynı şekilde devam edilir gerekse de yeni bir tedavi işlemi başlatılır.

Kremin kullanım şekli bu şekilde olup, doğru ve bilinçli kullanım sonucunda en kısa zamanda olumlu sonuç alınacaktır.

Virosil Krem Ne İşe Yarar?

Asiklovir etken maddesi, olarak hazırlanan virosil krem, bazı enfeksiyonların tedavisinde kullanılan tıbbi bir ilaçtır. Eczanelerde reçeteli ya da reçetesiz satılan krem, özellikle viral enfeksiyon sonucu ortaya çıkan uçuk hastalığının tedavisinde kullanılır. Uçuk özellikle yüz bölgesinde ve genital bölgede meydana gelen bir deri hastalığıdır.

Tedavi edilmediği takdirde yayılıp genişleyebilen uçuklar, virosil krem ne işe yarar ile tedavi edilir. Virosil krem uçuğun genişlemesini, yayılmasını engelleyerek, küçülüp, iyileşmesini sağlamaktadır. Bazı durumlarda uçuk ciddi ağrı ve kaşıntı yapabilir. Virosil krem bu rahatsızlıklarında önüne geçer. Uçuk tedavisinin yanı sıra sinir enfeksiyonuna bağlı, ağrılı bir deri hastalığı olan zona ve suçiçeği tedavisinde de kullanılan bir kremdir. Uçuk virüslerinin neden olduğu deri hastalıklarının tümünde kullanılır. Uçuk hastalıklarının hızlıca iyileşmesinde yardımcıdır. İyileşmesine yardımcı olurken de, virüsün başka bölgelere yayılmasını engeller.

Virosil Krem Ne Kadar?

Eczanelerde reçeteli veya reçetesiz satışa sunulan virosil krem ne kadar yaklaşık 11,23 TL’dir. Devlet ya da SGK tarafından karşılanan bir krem değildir.

Virosil Krem Yan Etkileri

Tüm tıbbi ilaçlar, içerisinde etken ve yabancı maddeler bulundurur. Bu maddelerin bazıları, bazı vücutlarda duyarlılık meydana getirir. Bu da değişik tepkimeler ile ortaya çıkar. Her ilaçta olduğu gibi virosil krem yan etkileri vardır. Bu yan etkilerden bir tanesi dahi gözlemlendiği takdirde tedavinin bırakılması ve tedaviyi öneren doktora ya da acile gidilmesi gerekir. Virosil kremin yan etkilerini şu şekilde sıralayabiliriz;

• Yan etki gösteren hastalarda görülen rahatsızlıkların büyük bir çoğunluğu döküntü ve deride kaşıntı şeklinde alerjik reaksiyonlara neden olabilir,
  • Dudaklar, dil veya vücudun diğer uzuvlarında meydana gelen şişlik,
  • Ciltte yanma ve batma,
  • Deride kuruma ve buna bağlı meydana gelen pullanma,
  • Kaşıntı,
  • Kızarıklık,
  • Çok seyrek görülmekle beraber temas dermatiti,

Şeklindedir. Sıralanan bu etkiler, virosil kremin olası yan etkileridir. Çok küçük bir oranda bu yan etkiler meydana gelebilir.

Virosil Krem Kullanırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Virosil krem, içerisinde etken ve yardımcı maddeler içeren tıbbi bir ilaçtır. Bu yüzden kullanım sırasında dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar vardır. Bu önemli noktaları şu şekilde sıralayabiliriz;

• Öncelikli olarak emziren ve hamile olan veya hamilelik belirtisi gösteren kadınların doktor onayı ile bu kremi kullanması gerekir.
  • Göz içerisinde, ağız içerisinde, açık yaralarda ya da yanık bölgelerde kesinlikle kullanılmaması gerekir.
  • İlaç içerisinde bulunan etken ve yardımcı maddelerden birisine alerjisi olan kişilerin kesinlikle kullanmaması gerekir.
  • Hasarlı bölgeye el ile uygulandıktan sonra, ellerin bol su ve sabun ile iyice yıkanması gerekir.
  • Düzenli kullanılması gerekir aksi durumda tedavi süresi uzayabilir ve olumlu sonuç alınmayabilir.
  • Kremin hasarlı bölgeye uygulanması bastırarak değil, daha hafif olmalıdır. Aksi durumda uçuk yayılabilir.

Bu ayrıntılara dikkat edildiği ve düzenli kullanıldığı sürece virosil krem kısa sürede olumlu sonuç almanızı sağlar.

Virosil Krem Kullanıcı Yorumları

Hem ucuz hem de oldukça etkili bir krem olduğu için virosil krem kullanıcı yorumları oldukça olumludur. Pek çok uçuk hastası tarafından tercih edilen kremlerden birisidir. Kullanıcı yorumları ilaç ile ilgili bilgilere bire bir kullanan kişilerden duymanızı sağlar, çeşitli tavsiyeler ve kullanım önerileri bu yorumlar ile öğrenilebilir.

Virosil Krem Zona

Tıpkı uçuk gibi Zona da bir deri hastalığıdır. Özellikle geçmişte suçiçeği geçirmiş hastalarda, ilerleyen zamanlarda zona hastalığı meydana gelebilir. Bulaşıcı bir deri hastalığı olmakla beraber tedavisinde virosil krem zona tercih edilebilir. Ancak çok etkili sonuç vereceği söylenemez. Hastalığın görüldüğü bölgelerde kızarıklık, döküntü, kaşıntı ve batma meydana gelir. Tıpkı suçiçeği gibidir. Ancak suçiçeğinin aksine vücudun her bölgesinde görülmez.

Virosil Krem Prospektüs

Eczanelerde satılan virosil krem kutularının içerisinde, diğer ilaçlarda da bulunduğu gibi virosil krem prospektüs kağıdı bulunur. Bu prospektüs ilaç ile ilgili sormak istediğiniz her bilgiye ulaşmanızı sağlayan bir kullanım kılavuzudur. İçeriğindeki maddeler, kullanım talimatı, olası yan etkiler, kimler kullanamaz, uygulama şekli ve dozu gibi her bilgiyi prospektüs ile öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda prospektüs üzerinde üretim yeri, üretici firma adı ve ruhsat sahibi yer alır.

Virosil Krem Ne Zaman Kullanılır?

Virosil krem uçuk çıktığı an itibariyle kullanılmalıdır. Çünkü erken tedaviye başlanması uçuk virüsünün yayılmasını engelleyecek ve daha çabuk iyileşmesini sağlayacaktır. Virosil krem ne zaman kullanılır, uçuk virüsü ortaya çıkmadan önce de ağrı, kaşıntı kızarıklık gibi ön belirtiler gösterebilir. Bu belirtilerin hissedildiği anlarda, virosil kremin kullanılmaya başlanması gerekir.