Yumurta Toplama İşlemi Yaptıranlar

Yumurta Toplama işlemi tüp bebek tedavisi yaptıran kadınların iyi bildiği bir işlemdir. Tüp bebek tedavisinde anne adayından yumurtalar toplanır, aynı gün baba adayından örnekler alınır ve laboratuvar ortamında birleştirilir. Yumurta toplama işlemi yaptıran kadınların kiminde 3-4 tane kiminde 20 belki 30 tane yumurta çıkabilir. Tüm bu sayılar kişiden kişiye değiştiği için hç yumurta olmama ihtimali de göz önünde bulundurulmalıdır. Yumurta Toplama işlemi öncesinde yumurtaların sağlığı ve olgun yumurta elde edilebilmesi için yumurta geliştirici iğneler ve hormon ilaçları kullanılır. Yumurta toplama işlemi yaptıranların neler yaşadığını öğrenmeden önce yumurta toplama işlemi öncesinde ve sonrasında ne gibi olaylar yaşandığına bakalım.

Yumurta Toplama İşlemi Öncesi

Yumurta toplama işlemi öncesinde doktorunuz adet döneminizde sizi tedaviye çağıracaktır. Kimi hastada 3 ay önceden vücudu haızrlamak için ilaç ve vitamin kullanmaya başlansa da genellikle adetin 2. gününden itibaren tüp bebek tedavisine başlanır ve yumurtalar kontrolden geçirilir. Gün gün veya 2 günde alttan muayene ve ultrason ile ymurtaların sayısı, boyutu kaydedilir. Bu süreçte amaç yumurtaların boyutlarını arttırarak toplama işleminde olgun yumurta elde etmektir. Tedaviye başladıktan sonra yaklaşık bir hafta on gün kadar yumurta takip edilir, yumurta büyütücü hormon iğneleri ve ilaçları verilir. Kontrol sonrasında yumurtaların hepsi aynı anda büyümeyeceği için erkenden çatlamasını engellemek ve küçük yumurtaları da tedaviye dahil etmek için yumurta çatlamasını engelleyici iğne yapılır. Bu iğneden 2-3 sonra küçük olan yumurtalar da büyüdüğünde doktorunuz bu kez de yumurta çatlatmama iğnesi verir. Bu iğneyi kullandıktan 36 saat sonra yumurta toplama işlemi için merkeze çağırılırsınız.

Yumurta Toplama İşlemi Öncesi Neler Yapılmalı?

Yumurta toplama işlemi genellikle genel anestezi ile uyutularak yapılan bir işlemdir. Öncesinde yemek yememniz hatta su bile içmemeniz söylenir. Yumurta toplama işlemi öncesinde gece8 den sonra yemek yenmeyecek ve su içilmeyecektir. İşlemden sonra da katı yiyecekler yemeniz daha çok çorba tarzı sıvı ürünler tüketmeniz söylenir.

Yumurta Toplama İşlemi Nasıl Yapılır?

Yumurta toplama işlemi sırasında hasta uyutulur. Ultrason ile yumurtalar görülür. Doktorunuz yumurtaları iğne yardımı ile kanülün içerisine alır ve yumurta sayısına göre işlem süresi 15 dakika ile yarım saat arasında değişir. Toplanan yumurtalardan sonra bir miktar kasık ağrısı hissedilir. İşlem bitinde dinlenme odasına alınarak hastanın uyanması beklenir. Anne adayı uyandıktan sonra o gün istirahat etmesi için evine gönderilir. Anne adayı yumurta toplama işleminden 3-4 saat sonra her zamanki hayatına devam edebilir.

Yumurta Toplama İşlemi Kaçıncı Gün Yapılır?

Yumurta toplama işlemi tedaviye başladıktan yaklaşık 10 gün sonra yapılır. Doktorunuz 2-3 günde bir yumurtalarınızın boutlarını takip edecek ve yumurtalarınız istenilen olgunluğa ulaştığında yumurta çatlatma iğnesi yapılarak toplama işlemi gereçekleştirilecektir.

Yumurta Toplama İşlemi Ağrılı Mı

Yumurta toplama işlemi ağrılı bir işlem değildir. Anne adayı uyutulduğu için yumurtalar toplanırken hiçbir şey hissetmez. Yumurta toplama işleminden sonra hafif kasık ağrısı hissedilebilir.

Yumurta Toplama İşlemi Sonrası

Yumurta toplama işlemi sonrasında alınan yumurtalar labaratuvara gönderilir ve aynı gün baba adayından da alınan spermler ile birleştirilir. Hastane ile irtibat halinde olacağınız bu dönemde kaç tane yumurtanızın döllendiğini ve elinizde kaç embriyo bulunduğunu bir gün sonra öğreneceksiniz. 1. gün, 3. gün ve 5. gün kontrol edilen embriyolardan büyümesi devam etmeyenler elenecek, büyümesi gelişmesi devam eden ve olması gerektiği gibi bölünen embriyolar ise transver için hazırlanacak.

Yumurta Toplama Sonrası Transfer Ne Zaman?

Yumurta toplama işlemi sonrasında transver 3. gün veya 5. gün olabilir. Kimi anne adaylarına doktorlar 3. gün embriyosu transver ederken kimine de 5. gün embriyosu transfer edilir. Anne adayına bir veya iki embriyo yüklenir geriye kalmışsa eğer embriyolarınız anne- baba adaylarının isteğine göre ileride kullanılmak üzere dondurulur.

Anne adayının sağlık durumuna ve rahmin durumuna göre doktorunuz taze embriyo transferi değil de dondurulmuş embriyo transferi yapmak da isteyebilir.

Havuz Yöntemi Nedir?

Anne adayından istenilen olgunlukta ve sayıda yumurta çıkmaz ise elde edilen yumurtalar dondurulur ve yeniden adetin 2. günü tedaviye başlanarak yumurtalar büyütülür. Yeni bir Yumurta toplama işlemi sonrasında elde edilen yumurtalar ve donmuş olanlar hepsi birden döllenmek için işleme alınır, transfer edilir.

Tüp Bebekte Toplanan Yumurta Sayısı Kaç olmalıdır?

Tüp bebek tedavisine başladıysanız eğer tedavide sayıların değil de kalitenin önemli olduğunu anlamanız gerekir. Kimi kadında birkaç yumurta toplaam işleminden sonra ancak bir tane yumurta çıkarken kimi kadında 30 a yakın yumura toplanabiliyor. Doktorların genelde dediği şey yumurtanın sayısı değil de olgunluğu ve kalitesi önemlidir. Bir tane olgun yumurta bile tüp beebk tedavisi ile anne baba olmanızı sağlayabilir.

Tüp Bebekte Yumurta Toplandıktan Sonra Ne Yapılır?

Tüp bebek tedavisinde toplanan yumurtalar labaratuvarda incelenir ve olgun olup olmadığına bakılır. Yumurta toplama işlemi sonrasında anne adayı birkaç saat dinlendirilerek evine gönderilir.O gün için sıvı şeyler tüketmesi önerilir.

Yumurta Toplama İşlemi kadınlar Kulübü

Kullanıcı Diyor Ki?

Merhaba kızlar pazar günü yumurtra toplama işlemin var doktorum 8 tne yumurtamın olduğunu söyledi. Sizce 8 ini birden alırlar mı?

-Canım benim de 8 tane yumurtam vardı doktorum işlemden sonra 5 tane yumurta çıktığını söyledi. Büyük ihtimalle olgun olmayan yumurtaları almamışlar.

Kullanıcı Diyor Ki?

Kızlarr Yumuta toplandıktan sonra kasık ağrılarım oldu hatta adet olacakmışım gibi his var bu normal mi?

-Yumurta toplandıktan sonra kasık ağrısı olabileceğini doktorum söylemişti bana. Yumurta sayısı fazla çıkan kadınlarda işlem süresi uzadığı için daha fazla kasık ağrısı oluyormuş.

Kullanıcı Diyor Ki?

Tüp bebek tedavisini 3ç kez deniyoruz. Her yumurta toplamada yumurtamın çıkmadığını söylediler. En son 2 gün önce yumurta toplama işlemi üçüncü kez tekrar edildi sadece bir tane yumurta çıkmış. Yaşın 37 sizce bu yumurta döllenir mi? O kadar ilaç kullandım maddi manevi o kadar yıprandım ki olsun istiyorum bir kez daha deneyecek halim kalmadı 🙁

-Canım çok geçmiş olsun, Senin gibi bir sürü kadın var aramızda her zaman ilk denemede olacak diye bir zorunluluk yok. Kimi kadında 30 tane çıkıyor ama transfer sonrası hiç biri tutunmuyor. Kimi kadında da sizin gibi bir tane çıkıyor sıkı sıkı tutunuyor annesine. Allah ol derse her şey olur sen stres yapıp moralini bozma.